7 Kasım 2008 Cuma

Meksika Fasulyeli Patates Salatası






Meksika fasulyesiyle yine takip ettiğim bloglardan birinde Pelin sayesinde tanıştım birkaç ay önce.Markette de görür görmez alıp ilk fırsatta kullandım.


Ben bu salatayı Ness Amerika'dan döndüğünde ''Hoşgeldin'' yemeği için yapmıştım.1 ay oldu herhalde unutmuşum fotoğrafları.Bugün Aslı'nın da Meksika fasulyesi salatası yaptığını görünce haydi bakalım dedim kendi kendime.
Tarif Pelin'in yaptığı ile birebir aynı değil kendimce değiştirdim.



Malzemeler:
1 kilo patates
taze soğan
maydanoz
kimyon
1 kutu konserve Meksika fasulyesi
tuz
limon
zeytinyağı

Yapılışı:

1.Önce patatesleri haşlayın ve kabuklarını soyun.
2.Derin bir kabın içine küp küp doğrayıp sıcakken üzerine biraz zeytinyağı gezdirin ki içine çeksin daha leziz olsun.
3.İçine ufak ufak doğranmış maydanoz ve taze soğanları da ekleyin.
4.Konserve fasulyenin suyunu süzüp patateslere ekleyin.
5.Tüm malzemeyi güzelce karıştırın
6.Ayrı bir yerde limon suyu,tuz,kimyon,zeytinyağı karıştırın ve patatesin üzerine dökün.
7.Güzelce karıştırıp servis tabağına alın.
Afiyet ve muhabbetle yiyin.



Ness'in gelişi şerefine tüm aile annemlerdeydik ve herkes bişeyler yapıp getirmişti.




Ben Ness'in özel isteği üzerine Kalpli Pasta'mı yaptım ama bu defa üzerini farklı süsledim.




Totoş elmalı kek yapmıştı.Tarifi burada



Adadül peynirli poğaçalar yapmıştı sıcacık misler gibi.



Bu da Serpil Yengemin kakaolu keki.Böyle muhabbetle hazırlanan sofralarda da saatlerce keyifle oturulup sıcacık çaylar yudumlanıyor.Bizim ailede gelenektir zaten masadan hemen kalkılmaz,masanın hakkı tam anlamıyla verilir,o tabaklar tekrar tekrar dolar boşalır.Kalabalık aile olmak,hüznü mutluluğu,sevinci,neşeyi hep birlikte paylaşmak güzel şey.Küçük adam da hem anne hem de baba tarafından kalabalık kocaman bir ailenin bir ferdi olmaktan çok mutlu.




8 yorum:

durutarifler dedi ki...

Meksika fasulyesinden yapılmış salatayı Aslıda görünce denemek istemiştim zaten. Ama bir de sen de patatesli olanı görünce içim daha bir gitti. Eminim çok güzel olmuştur. Ellerine sağlık

Banu Karagil Dalaman dedi ki...

ben hiç farketmedim böyle bir fasulye mi var? Bende öyle masalarda büyüdüm şimdi herkes dargın, bir sürü kişi mefta, ayyy içim karardı birden, yalnız hissettim kendimi. O yüzden üremek lazım, kardeş lazım bu çocuklara kadim dostum :P

zero dedi ki...

Oh ne mutlu size. böyle kalabalık kalabalık sofralar benim de özlemimdir. Keyfini bildiğim için olsa gerek. Yani şu meksika fasulyesini bir ben denemedim diyecektim ki, nilay ve banu da denememiş anlaşılan:) benim fasulyeye karşı (tazesi hariç) bir mesafem olduğundan mıdır nedir, şimdiye kadar hep burun kıvırdım. Ama işin içine patates girince değişir:) bir deneyelim bakalım:)

aslı'nın mutfağı dedi ki...

İşte merakla beklediğim tarif! Yasemin'cim nefis görünüyor, ikisi de sevdiğim lezzetler, ortaya çok seveceğim bir lezzet çıkacağından eminim.. Sevgiler..

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Eline sağlık,harika görünüyor.ben hiç patateslisini yapmamıştım ama yakışırlar birbirlerine.afiyet olsun.sevgilerimle...

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Nilaycım denemeni tavsiye ederim,çok hoş oluyor ama Aslı gibi sade de yapabilirsin.ben patates salatasını çok sevmem,mutlaka diğer şekliyle de denemek isterim.
************************
Banucum evet böyle bir fasulye var konserve dene bir kere seversin eminim.Çocuk konusunda da konuşalım bilahare
*************************
Zerencim,fasulye sevmiyor olabilirsin ama bunu seversin,dene bakalım
**************************
Aslıcım nasıl ama kıskandım hemen tarifi girdim.Bir de böyle dene bakalım
**************************
Neslihancım,teşekkür ederim.gerçekten yakışıyorlar.

:)den dedi ki...

Yaseminciğim merhaba,
En güzeli lezzetli yemekler eşliğinde bir masada buluşmak, dostlarla birarada olmak öyle değil mi?
Ağzınızın tadı, gönlünüzün zenginliği hep artarak devam etsin.
Yakışıklı oğluşundan haber alamıyoruz son günlerde. Küçük bey nasıllar?

pelince dedi ki...

Yasemin bu ara derslerden fırsat bulup gezemiyorum bloglar arası ama,yetiştim bitmeden sanırım:)
Salata senin ellerinden çok daha güzel çıkmış,patatese çok yakışıyor gerçekten...Ellerine sağlık....

Afiyet olsun...

İyi pazarlar...