29 Temmuz 2008 Salı

Adadül'ün Elmalı Keki - Herkese İyi Kandiller



Malzemeler
3 adet ekşi elma (ben 1 adet elma da üzeri için kullandım)
3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı ceviz ya da fındık içi (irice parçalanmış)
1 çay bardağı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı tarçın
1 tatlı kaşığı zencefil (zencefili ben ekledim,bu aralar ne yapsam zencefilli oldu )
Kabartma tozu
Aldığı kadar un
Üzerine serpmek için pudra şekeri

Bizim ailede herkesin kekleri meşhurdur.Yüyü’nün Kunta Kintesi,Adadül’ün bol cevizli kekleri,Nes’in kakaolu ıslak keki.Ben kek macerama evlendikten sonra başladım,daha önceden kekle falan işim olmadı pek.Sık sık yaptığım kekim de aslında Yüyü’nün tarifidir.Keki neyli yaparsam yapayım ana tarifim asla değişmez benim,bildiğimden şaşmam çünkü kekim asla şaşmaz hep aynı kıvamda ve lezzette beni asla utandırmaz.
Ama bu defa hadi bir cesaret deyiverip kendime Ayşegül teyzeciğimin geçtiğimiz hafta 2 defa yaptığı ve çok beğenilerek yenen Elmalı Keki’ni yaptım. Adadül sıcacık yapıp getirdi akşamüstü beş çaylarımıza bu enfes keki. Ben de Çarşamba akşamı ziyaretime gelecek olan arkadaşım Ayşe’ye yaptım.Aşşecik de pek beğendi,ertesi gün çaya gelen alt kat komşum Şennur teyze de.


Önce şeker ile yumurtaları güzelce mikserle çırptım. Sonra içine tarçını ve zencefili ekledim.Yağını da katıp karıştırmaya devam ediyoruz.İçine küp küp doğranmış elmaları,cevizi de katıp kaşıkla karıştırdım.En son da aldığı kadar un ve kabartma tozunu ekledim.Yağlanmış borcam tepsiye döküp üzerine ay şeklinde dilimlediğim elma ile süsledim.
Yaklaşık 170 derecede pişirdim.Üzerine de pudra şekeri serpip servis yaptım.
Kekin içinde elma olduğu için kısa sürede tüketilmesi gerekiyor.En fazla 3 gün içinde serin bir yerde saklamak şartıyla yenilebilir.
Afiyet olsun


Bu arada bugün Miraç Kandili,herkesin Kandilini kutluyorum.Dualarınız kabul olsun inşallah.

Yorum var mı?

8 kİşİ fİkrİnİ söylemİş:

egeli dedi ki...

YASEMİN'CİM GÜZEL DİLEKLERİN İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM,KANDİLİN MÜBAREK OLSUN CANIM,AYRICA CESARET EDİPTE YAPTIĞIN KEK ÇOK GÜZEL OLMUŞ ,ELLERİNE SAĞLIK,DENEMEKTE FAYDA VAR...SEVGİLER

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Yasemin'cim kandilin mübarek olsun canım. Kek de gerçekten harika gözüküyor.
Sevgiler

:)den dedi ki...

Merhaba Yasemin'ciğim,
Kekin nefis görünüyor. Kek deyince benim aklımda hep yuvarlak kek kalıplarından çıkmış kekler kalmış nedense. Belki de en sık kullanılan kek formatı bu olduğundandır. Senin elmalı kek pek bir hoşuma gitti. Haftasonu mutlaka deneyeceğim evde bol bol elma da var.
Yalnız bir sorum olacak elmaların cinsi önemli mi?
Ekşi elma kekin tadını bozar mı?
Paylaşımın ve iyi dileklerin için çok teşekkür ederim.
Senin ve blogunun kalbimde yeri başka bilesin:)

zero dedi ki...

Yasemincim bu kekin resmini görüp de yazını okuyunca aklımdan ilk geçeni eksiz söylemek istiyorum. Sana misafirliğe gelenlerden biri de ben olmak istedim:) Tanışmasak da paylaşabilecek çok şeyimizin olduğunu düşündüğüm bunca zamanlık yazışmalarımız sohbete dönüşüp yanında koca bir dilim kek ve dumanı tüten bir çay fincanı:) İflah olmaz kilolarımdan son olmasını ümit ettiğim kurtulma operasyonumu başarıyla tamamladıktan sonra ilk yapacağım şeylerden biri bu kek olacak:) İçinde sıvı yağ olması da ayrı bir güzellik bence. Ellerine sağlık:)

YASEMİN ASLIHAN BABALIK dedi ki...

Sevgili Seda ve Egeli teşekkürler ediyorum,sizlere de iyi kandiller diliyorum
sevgili :)den sanırım kırmızı elma ile de olur,dene bakalım sonucu bildir.çok teşekkür iyi dileklerin için
Zerencim gerçekten de tanışmayı isteyeceğim birisi sen,istediğin zaman zevkle ağırlarım seni evimde.

zero dedi ki...

Canım çok teşekkür ederim. Neden olmasın, bir gün elbet tanışır, görüşür, paylaşımı söze de dökeriz:) Benim için de büyük zevk olur. Sevgiler

zarpandit_gokche dedi ki...

yalan değil dün o kadar yorgundumki guzelim pandispanyayı sıvarkende problem yaşadım:( yorgunluktan blogun başına geçemedim ve malesef kandilini kutlayamadım hemen özürlerimi bildiriyorum:)

kurabiyeyi yaptığım ilk zaman kutusunu kapında görürsen şaşırma emi ablacıgıım:):)

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Nefis! Ellerine sağlık Yasemin'cim.. Ana tarifinde yoğurt olduğunu tahmin ettim, linke tıklayıp fotoğrafı görünce iyice emin oldum :) Benim de şaşmaz kek tarifimde yoğurt var, inanılmaz yumuşak ve lezzetli oluyor kek yoğurt sayesinde.. Elmalıyı da denemek isterim, canım çekti şimdi :) Sevgiler..

Ordan Burdan Hayattan Bizim Usul Makarna' da