23 Mart 2008 Pazar

Zeytinli Çubuklar ve Hellim Peynirli Sucuklu Omlet



Hayatın en keyifli anlarından biri de sanırım haftasonu ailece yapılan kahvaltılardır.Bir yere yetişme zorunluluğu yoksa hele,şöyle uzun uzun masabaşı keyfi yapılır,ince belli bardaklarda çay tadına doya doya içilir.Ben aileden olsa gerek hep sevmişimdir kahvaltıları.Bizim ailede masa keyfi geleneği vardır çünkü,yemek yenmese bile o masanın başında yapılan sohbetin tadı başka oluyor.Çalışırken kahvaltı yapamazdım erkenden içimden gelmezdi,şimdi çalışmıyorum ama tek başına da zevkine varamıyorum.Ama haftasonları günün en önemli olayı kahvaltılarımız.



Bu haftasonu da bir misafirimiz vardı onunla çok keyifli hem muhabbet ettik hem de yedik içtik saatlerce masadan hiç kalkmadan.Arada Tuğra için kalktık elbette,o malum bizim gibi saatlerce sabit bir yerde duramıyor.Yaşı itibariyle azıp dağıtma modunda daha çok kendisi.



Cumartesi gelen misafirim için ne zamandır denemek istediğim bir tarifi yaptım ve hepimiz çok beğendik.Bir yemek dergisinde görmüştüm hem yapımı kolay hem de lezzetli,çocuklar için de eğlenceli.























Zeytinli Çubuklar

Malzemeler

6 adet milföy

1 yumurta

2 tatlı kaşığı kadar zeytin ezmesi


Milföyler dondurucudan çıktıktan sonra iyice açılana kadar bekledim.Üzerlerine önce yumurta sonra da zeytin ezmesi sürdüm.Sonra da bir parmak kalınlığında şeritler halinde kestim.İki ucunda tutup ters yönlere doğru burdum.Üzerlerine yumurta sarısı sürüp fırında üzerleri kızarana kadar pişirdim.1 milföyden 5 adet çubuk çıkıyor.

**************************************************************




Bu sabahki kahvaltımızda ise taaa ne zamandır bekleyen Tchibo'dan aldığım yumurta kalıplarımla çok cici omletler yaptım. Daha önceden de yazdığım gibi bunlarla sadece omlet değil krep de yapabilirsiniz.























Hellim peynirli sucuklu omletler

1 yumurta

ufak kesilmiş sucuk parçaları

ufak kesilmiş hellim peyniri



Bu kalıpların içini öyle tepeleme dolduramıyorsunuz çünkü ters çevirmeniz gerektiğinde üzeri tam pişemediğinden taşıyor ve şekil bozuluyor.O yüzden kalıbın içine azıcık çırpılmış yumurtadan döküp sucuk ve hellim peyniri parçalarını ekledim.İyice pişince de tersini çevirdim.Eşime kalpli kendime de çiçekli olanı yaptım.1 yumurtadan tam 3 parça çıktı.



Herkese Afiyet olsun.


Yorum Yaz

7 yorum:

Neslihan dedi ki...

sevgili yasemin merhaba
çok nefis görünen kahvaltılıklarını en kısa sürede denemek istiyorum.yalnız senin bu kalıplarının yerine acaba kurabiye kalıpları olabilir mi diye düşünüyorum.ne dersin.öpüyorum sevgiyle kal.

Ordanburdanhayattan dedi ki...

merhaba neslihan,
kurabiye kalıplarıyla yapmak mümkün olabilir ama benim kalıplarım o kadar ufak değiller.kurabiye kalıbı kullanılırsa 1 yumurtadan sanırım en az 7-8 adet omlet çıkar.büyük kalıpların varsa olabilir tabii.benim kurabiye kalıplarım plastik,bunlar metal.
denemeye değer.

Banu Karagil Dalaman dedi ki...

Reçelliklerin ne kadar şık öyleee...

Ordanburdanhayattan dedi ki...

mersi hayatım öyledirler:)))

Unknown dedi ki...

Yasemin merhaba o kahvaltı masalarında yapılan sohbetler inan başla yerde yapılsa o kadar zevkli olmaz kahvaltı saati öğle yemeği saatine karışır o masa başında...
Ellerine sağlık zeytinli çubukları bende denedim gerçekten lezzetli oluyorlar.Omağazada bende yumurta kalıplrını görmüştüm ama onun yerine pandispanya kesici almayı tercih etmiştim...Sevgiler...


forum siteme ziyarete ve tarif eklemeye beklerim...

www.hayatintatlari.com/forum

Unknown dedi ki...

yaaaa yasemin ,kahvaltı sofrasını görünce çok kötü oldum
o sofrada çocuklarla beraber keyif yapmayalı kaç ay oldu acaba :((

Kokoshbebeklereanneli dedi ki...

kalıplara bayıldım fiatları ne kadar acaba metal mi bunlar acaba oğlum cok begendi ama malum burada bulmak mümkün değil