30 Ekim 2010 Cumartesi

Muzlu Kolay Pasta


Benim için mutfakta lezzet kadar pratiklik de çok önemli. Bir tarif ne kadar leziz olursa olsun eğer beni mutfağa saatlerce bağlayacaksa hiç o işe girmem. Çocuklu olup da - bir de benimki gibi kıpır kıpır olunca-
mutfakta dilediği kadar vakit geçirebilenlere imreniyorum. Daha önceden bir de Çilekli Kolay Pasta yapmıştım. Onun da lezzeti iyiydi fakat bu pasta yeni nesil tabirle (!!!) yıkılıyor. Özellikle kremasına bayıldım. Sırf kremayı pişirip de muhallebi gibi kaşıklamak da fena fikir değil.

Tarif Sevgili Gülay' a ait. Blogunda gördüğüm an karar vermiştim yapmaya. Ben pandispanyayı da hazır kullandım. O da evde yapılsa eminim çok daha süper sonuç olacaktır. İlk sefer geçen hafta başı yaptım, evde krem şanti olmadığını farkettiğimde geç kalmıştım, krema pişmişti bile. O şekilde de yenildi beğenilerek ama dün ikinci defa bir de krem şanti ile denedim. Krem şantili kremaları zaten severdim, bununla da yanılmadığımı anladım.

Malzemeler:

1 paket sade hazır pandispanya ( tek katı kullanılacak )

Kreması için:
1 adet yumurta
3 silme çorba kaşığı un
1 silme çorba kaşığı nişasta
5 silme çorba kaşığı toz şeker
500 ml süt
1 paket vanilya
1/2 paket krem şanti
1 çay bardağı süt

Üzeri için:
1 adet muz
1 paket tart jölesi

 Yapılışı:
1. Pandispanyayı kelepçeli kek kalıbınıza yerleştirin.
2. Üç yemek kaşığı süt ile ıslatın.
3. Kreması için, yumurta, un, şeker, sütü bir tencereye alın. Muhallebi kıvamına gelene kadar pişirin. Ocağın altını kapatıp  vanilyayı ekleyin. Biraz ılıklaşana kadar çırpmaya devam edin.
4. 1 çay bardağı süt ile krem şantiyi çırpın.
5. Hazırladığınız krema ile krem şantiyi karıştırıp çırpın.
6. Karışımı pandispanyanın üzerine dökün.
7. Muzu dilimleyip kremanın üzerine dizin.
8. Tart jölesini paketin üzerindeki tarife göre hazırlayıp üzerine dökün.
9. Pastayı iki saat buzdolabında tuttuktan sonra kelepçeli kalıptan çıkarıp servis tabağına alın. Soğuk servis yapın.
Afiyet olsun...

Aniden biri arayıp da çaya geliyorum dediğinde kalkıp 15 dakikada hazırlayacağınız bir kolay pasta tarifi. Kim hayır diyebilir ki?

İyi haftasonları herkese

16 yorum:

gülay mutfakta dedi ki...

yasemin canım ellerine sağlık.. deneyip hatta ikinci yapmana çok sevindim. çok harika görünüyor. aksesuarlara ise bayıldım:)
sevgiler

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

Zaten denemek istiyordum, bir de peş peşe gelince tarifleriniz tamam o zaman hakikaten pratik demek ki... Ellerinize sağlık, afiyet olsun!

Nehir Butik Pasta dedi ki...

ellerine sağlık arkadaşım
pastanın lezzetli olduğu her halinden belli ayrıca çok da pratik
afiyet olsun

Betül KAVAL dedi ki...

yaseminn tam benlik bu pasta
çok severim helede muzlu olunca. ellerine sağlık arkadalım. öpüyorum seni.

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Yaseminciğim çok kez biz çalışan bayanlara böyle kolay ama bir o kadarda lezzetli tarifler çok güzel oluyor. Senin ve Gülay ın ellerine sağlık sevgiler..

Anne İş'te dedi ki...

HIIIIIIIIIIIIIM,hEM SAYFA HEM DE PASTA HARİKA GÖRÜNÜYOR.hELE BİR DE BENİM GİBİ MUZ CANAVARINA:)YASEMİN'CİM;DENENECEKLER LİSTESİNİN 1. SIRASINA YAZDIM GİTTİ..

Narince dedi ki...

Kolay molay, tadı güzel ya. Ellerine sağlık Yasemin.

Tümay Öztürk dedi ki...

Ayy harika duruyor! Zaten muzu da çok severim. Mis gibi kokusu geldi sanki buralara. Ellerine sağlık görünüm süper:)

Sevil Şahin dedi ki...

yasemincim bu tarif tam bana göreymiş çay demlenene dek tatlı hazır :))
ellerin dert görmesin afiyet bal olsun
sevgiler

Narince dedi ki...

Teşekkür ederim Yasemin, benim için de sizinle olmak güzel.

Şablonunu güzel günlerde kullan, çok beğendim:))

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Yasemincim pratiklik bir tarif için benim de mutlaka aradığım bir kriterdir..Eskiden daha çok vakit ayırabilirdim mutfaktaki maceralarıma ama şimdi nedense o gücü bulamıyorum kendimde çoğu zaman..
Pasta gerçekten de leziz görünüyor:).
Ellerine sağlık.
Sevgilerimle:).
aslı

Cafe Pepela dedi ki...

Ben hayır diyemem o kesin! :)
Ellerine sağlık canım.Muzlu pastayı ben de çok severim ayrıca dediğin üzre inanılmaz pratik,irmiklisini yapıyorum bazen.
Görüntü aynı oluyor.
O ördekleri de,kıpır kıpır miniği de yerim ben.
Mutlu haftalar diliyorum!

narcicegirengi dedi ki...

Yasemincim ellerine saglik. Cok guzel, parlak, leziz bir pasta cikmis ortaya. Hem de cok pratik. Afiyet ve sifa olsun. Sevgi ve muhabbetle.

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Hem pratik hem hafif çok hoş bir pasta olmuş Yasemin'ciğim, ellerine sağlık..

Saglıklımutfak dedi ki...

Tatlı krizindeyim yollasana bana :) ellerine sağlık

Cocukla Cocuk dedi ki...

onumuzdeki gunlerde bol bol misafir ağırlayacağım düşünülürse benim için harika bir pasta bu tuttum bunu eline sağlık:)