13 Ekim 2010 Çarşamba

Mantarlı Pazı Kavurması


Bu kadar çabama, kendimi paralamama rağmen hala üşüyorum. Habire yeşil yapraklı bir şeyler tüketmekten, pekmez kaşıklamaktan içim sıkıldı. Çayı artık iyiden iyiye azalttım. Neredeyse haftada birkaç bardak içer oldum. Tek eksiğim var, o da kırmızı et. İşte bu konuda kendimi eğitemiyorum bir türlü. Sevmediğim için hiç aklıma gelmiyor. Bari vejeteryan olsaydım, onu da beceremiyorum. Mantarın da kan yapıcı özelliği olduğunu öğrendiğimden beri baş tacım o benim. İçine girdiği her yemeği ayrıca güzelleştiriyor zaten.

Geçen gün pişirmek için pazıları buzdolabından alırken mantarlar bana göz kırptı sanki. Sanki pazı kavurmasını da güzelleştirmek istercesine. Öyle yakıştılar ki birbirlerine bundan sonra pazıyı hep böyle yapacağım.

Malzemeler:
2 bağ pazı
400 gr kültür mantarı
1 adet kuru soğan
2-3 diş sarımsak
2 yemek kaşığı zeytinyağı
tuz, tane karabiber, pul biber


Yapılışı:
1. Pazıları temizleyip yıkayıp ince ince kesin ve tencereye alın.
2. İçine çok az miktarda su ekleyerek haşlayın.
3. Diğer bir tencerede piyazlık doğradığınız soğanları ve sarımsakları zeytinyağında soteleyin.
4. Temizlenip doğranmış mantarları da ekleyip 5 dk da o şekilde pişirin.
5. Haşlanan pazıları da üzerine katın.
6. Baharatlarını katıp mantarlar suyunu çekene kadar pişirin.
7. Sıcak servis yapın.
Afiyet olsun.

Not: *Ben pazıyı haşlarken çok az su ya da bazen hiç su eklemiyorum. Kendi suyuyla pişiyor.Böylece vitamini de içinde kalıyor. Aman haşlayıp da suyunu süzüp ziyan edeyim demeyin. Bu tüm sebzeler için geçerli.
**Bir de servis esnasında dilerseniz üzerine bol sarımsaklı yoğurtla da sunabilirsiniz. Lezzeti bir kat daha artıyor.
***Ve en önemlisi bence yeşil yapraklı sebzeleri bıçakla değil de elinizle doğrayın. Yine vitamin kaybını önlemek için.

15 yorum:

Bayram Kombesi dedi ki...

Yaa gece gece karnimda ac zaten. Boyle guzellikler yapmasan. Bak canim cekti ama. Ellerine saglik.

çeşnici Handan dedi ki...

Çok iyi bir fikir mantarı çok sverim ve bundan böyle bende mutlaka bu şekilde yapacağım. Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık.

Cafe Pepela dedi ki...

Nefis görünüyor,bugün ıspanak aradım bulamadım , onun yerine pazı aldım :) (buralarda her sebze kolay kolay bulunmuyor)
Mantarla da müthiş yakışmış,lezzetinden şüphem yok.
Ellerine,gönlüne sağlık gülüm..
Bu arada çook çok bir programda gördüğüm tarifin detaylı şeklini ararken burada bulmuştum kendimi,onun için de ayrıca teşekkürler :) İyi ki karşılaşmışız
Kocaman sevgi ve selamlarımı gönderiyorum.

Damak Tadı dedi ki...

Dikkat et kendine canım..Et'i bende yemeklerde yiyemiyorum ama ızgara olunca hafta bir kez tüketiyorum..En güzeli sebze bencede..Pzı kavurması bizde de sıklıkla yapılır..Mantarlı olarak hiç denememiştik..Artık bundan sonra yaparız..Ellerine sağlık..

Öpüyorum seni ve sevgilerimi gönderiyorum..

Betül KAVAL dedi ki...

mmm pazı kavurmasını çok severim mantarlısını hiç denemedim ama denemeliyim sanırım.

ellerine sağlık canım

öpüyorum seni..

fuat gencal dedi ki...

Günaydın, ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

Saygılar.

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

tam zamanı böyle sebzelerin, köklerin harika! afiyet olsun...

EZGi :)) dedi ki...

mantar fikri harika. hem çok lezzetli hemde çok hoş görünüyor ellerine sağlık canım

zero dedi ki...

Pazı, mantar... yan yana geldi mi beni her daim baştan çıkarabilir. Pazı dolması yaparken de içine mantar koyabilirsin Yasemincim, çok lezzetli oluyor, tavsiye ederim. Hem böylece kıyma arada kaynayacağı için hem sen çok hissetmeden yemiş olursun, hem de kansızlığın için de vücuduna et girmiş olur. sevgiler canım:)

YeMeK vAkTi dedi ki...

Çok leziz görünüyor pazıyı çokta severim bu haliyele eminim katmerlenmiştir lezzeti.ellerinize sağlık...
Sevgiler
Aylin....

Nehir Butik Pasta dedi ki...

pazıyı birde böyle denemeli çok lezzetli olacağına eminim
ellerine sağlık arkadaşım

Unknown dedi ki...

bence bütün proteinlerden almalısın et de dahil.sebze evet gerçekten çok güzel ama tek başına yeterli degil.ellerine saglık.

Unknown dedi ki...

Yasminim ev misler gibi oldu olmasına ama ben de bittim doğrusu
canım benim kan iğnesi olsan olmazmı
bu arada mantara ben de bayılırım pazı ile çok güzel kucaklaşmışlar ellerine sağlık

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Yaseminciğim herkes kan yapıcı bir şeyler önermiş bende siyah kuru üzüm yemeni tavsiye ediyorum kansızlık çeken bir arkadaşımdan duymuştum zaman zaman bende yiyorum. Pazı ıspanak artık kış geldi demektir ellerine sağlık sevgiler...

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Pazıyı hep börekte kullandım. Havurmasını hiç yapmadım. Bu şekilde çok güzel görünüyor.
Yapmalı
Ellerine sağlık canım
sevgiler