17 Aralık 2008 Çarşamba

Elma Tepesi Keki




Daha önceden de bahsettiğim gibi bir yemek grubuna üyeyim, çok güzel tarifler paylaşıyoruz. Bu kek de yine grupta oldukça sükse yapan bir tarifti. Grubun moderatörü Sevgili Figen de blogunda yayınlayınca çok ilgimi çekti. Klasik kek tarifime bir ihanet daha yaptım ama iyi de yapmışım. Bildiğimiz keklerden farklı bir kere bu kek, adı bile farklı: Elma tepesi keki. Üzeri çıtır çıtır bir tabaka,içi sanki ıslak kek ya da brownie gibi yumuşacık.

Bir hafta içinde tam 2 defa yaptım eşimin de çok severek yediğini görünce. Görüntü gerçekten yanıltıcı olabilir, biraz garip görünüyor kabul ama tadına bakanlar lezzetine bayıldı. Evin küçük elma canavarı bile çok sevdi.


Malzemeler


A Malzemeler:

2 bardak şeker (ilk seferde bana biraz tatlı geldiği için ikinci yapışımda şekeri 1.5 bardak kullandım)

1/2 bardak sıvıyağ

2 yumurta

4 bardak ufak ufak küp şeklinde doğranmış ekşi elma


B Malzemeler:

2 bardak un

1 tutam tuz

2 tatlı kaşığı tarçın

2 tatlı kaşığı karbonat

1 tatlı kaşığı muskat (bu arada eklemeyi unutmuşum, ben henüz muskatla tanışmadığım için kullanmadım ama Mısır Çarşısını ilk ziyaretimde mutlaka alıcam)


Yapılışı:

1. Önce fırınınızı 170 derecede ısıtın

2. A malzemelerini elmalar hariç karıştırın

3. B malzemelerini de başka bir kapta karıştırın

4. Tümünü birbirine katın,elmaları da ekleyip güzelce karıştırın.

5. Yağlanmış dikdörtgen fırın kabına dökün.

6. Önceden ısıtılmış fırında 1 saat pişirin





Not: Karışım bildiğimiz kekler gibi akışkan bir karışım olmuyor, fırın kabına spatula ile yaymanız gerekebilir. Gözünüz korkmasın,sonuç harika oluyor. Büyük adamın tercihi üzerinde dondurma ile, benim tercihim yanında sıcacık bir fincan kahve ile.




Tarifin asıl sahibi Fethiye'ye ve tarifi tekrar hatırlattığı için Figen'e teşekkürler. Evimizin yıllardır asla değişmeyen kek tarifidir bu. Ne zaman biraz fazla elmamız olsa hemen aklıma gelen ilk kek. Hatta bu akşam hemen tekrar yapayım.

20 yorum:

FİGEN KARAVAŞ dedi ki...

Canımmm,
ellerine saglık:)

sevgilerimle,
Figen Karavaş

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık,elmalı olunca bizim evde de beğenileceğinden eminim.Sevgiler...

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Yasemincim gerçekten değişik bir kek olmuş. Bu kadar övgü alan bir keki mutlaka denemek lazım. Ellerine sağlık
Sevgiler

:)den dedi ki...

Kekin üst tabaka görüntüsü öyle çok cazip değil, ama tadı güzel demek ki...
Senin klasik kek tarifini artık ben de uyguluyorum ve çok memnunum:) Bu keke o nedenle biraz mesafeliyim. Bakalım nasıl olacak bir deneyelim.

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Hımm değişik bir lezzet ama çok güzel görünüyor,eline sağlık canım.böyle kıtır tadları çok severim.deneyeyim hemen:-)sevgilerimle...

egeli dedi ki...

evet ya bende figende görmüştüm ,süper olmuş...ellerine sağlık yasemincim.

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Bence çok güzel görünüyor, ellerine sağlık.. Bu arada bağlantılardan sende de var, farkettin mi?

şeker pasta dedi ki...

Benim en sevdiğim kıvamdır. Dışı çıtır içi yumuşak... eee birde elmalı tarçınlı olunca değmeyin keyfime...Harika bir lezzet ellerine sağlık...

Banu Karagil Dalaman dedi ki...

Buluşunca bana da muskat alalımmmm arkadaşımmm Mısır Çarşısı'ndan.

Banu Karagil Dalaman dedi ki...

Yaptığın herşeyi denerim bunu da deneyeceğim tabii.

Adsız dedi ki...

merhaba
Geçtiğimiz günlerde www.renklibloglar.com sitesi altında blogger bünyesinden çıkıp kendine alan adıyla daha profesyonel bir blog kurmak isteyenler için bir hizmet başlattık ,eğer sende düşünür isen yardımcı olmak isterim.Sitedeki iletişim kısmından bize kolaylıkla ulaşablirisin.

Referans bloglarımız
www.hayatintatlari.com
www.semraninmutfagi.com
www.kristalkelebek.com
www.pastardia.com

Hizmet bedelimiz 59 ytl dir.

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Yasemin'cim senin söylemenle haberdar oldum etkinlikten.. Pazar günü bana biraz ters açıkçası, sen gidiyor musun?

zarpandit dedi ki...

ayyyy elmalı browni gibi goruntusu harika harika!

pelince dedi ki...

Yasemin lezzetini tahmin edebiliyorum,çünkü dışının incecik kabuğu iç kısmının ne kadar yumuşak olduğunu gösteriyor..
Ellerine sağlık...

Sevgiler.

Kitap Vakti dedi ki...

Yasemincim

Galiba birazdan ben bu keki yapacagim :-) Figen beni de senin su yemek grubuna uye yapsana :))

Adsız dedi ki...

karbonat yerine kabartma tozu kullansak olmazmi
lerzan

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Lerzancım sanırım kabartma tozuyla da olur,neden olmasın

kırmızı ekoseli battaniye dedi ki...

Merhaba,

bunu yapmayı düşünüyorum ancak içinde kakao var gibi geldi? çünkü baya koyu görünüyor..yoksa tarçın mı o rengi verdi?

teşekkürler

Ordanburdanhayattan dedi ki...

kırmızı ekoseli battaniye hayır içinde kakao yok; sanırım tarçın ve muskat o rengi veriyor. denerseniz eminim çok beğeneceksiniz. sevgiler

Gül dedi ki...

Merhaba,
Geçen hafta iş yerinde gezinirken sizin sitenizdeki bu keki gördüm akşam hemen gidip denemeği kafaya koymuştum. eşimde akşam yazlığa gidelim dedi ama ben eve gelir gelmez ilk işim kendimi mutfafa atıp tarifiniz denedim mustatım yoktu ama gerçekten söylediğiniz gibi çok güzel oldu yazlıktaki komşularıma ikram ettim çok beğendiler hepsi tarifini aldı. gerçekten lezzeti harika birdaha ki sefere muskat koyacağım.
Sevgiler -GÜL