1 Nisan 2008 Salı

Üzümlü Kek



Eskiden yani çoook eskiden ben genç bir kız!!! iken ve bekarken bizim evde kekleri kardeşim Neslihan yapardı.Hem de çok güzel yapardı.Öyle kek kalıbında falan da değil eski tarz kek tenceresinde.Eee öyle olunca da hiç merak sarmadım bu kek olayına ben.Ne güzel yapan biri vardı zaten ohh üzümü yer bağını sormazdım kısacası.Ama evlendik,çoluk çocuğa karıştık şimdi gel de kek kurabiye yapma.Sanırım anne olunca insanın içine birşeyler yerleşiyor hep kekler kurabiyeler yapıyım,çocuğum yesin istiyorsun.




Ben de ilk evlendiğim yıllarda pek beceriksizdim bu konuda.Yapardım ama artık kek olayı tamamdır bende.Öyle çok çetrefilli tariflerim de yok,çok kolay evde ne varsa onunla yapılabilen bir tarifim var ki hele hiç tutmadığı olmadı.Tarifini yine evlendiğim zaman Yüyü'den almıştım.Bu arada merak edenler,Yüyü kimdir diye düşünenler varsa kendisi benim en büyük teyzemdir.Beni de doğurup anneme verdiğini iddia eder kendisi ama hala netliğe kavuşmamıştır bu konu:))




Neyse amma uzattım yani bir kek tarifi vericem demediğim kalmadı.Ama daha bitmedi söyleceklerim.Şimdi geçtiğimiz Pazar günü Aynur'larla buluşup ailecek Maltepe Carrefour'a gittik.Maksat hava bozuk diye çocukları kapalı alanda oyalayacak bişeyler olsun.Beyler çocuklarla beraber oyun alanında oynarken biz de kendimizi alışveriş merkezinin içinde kaybettik.Ben mutfak malzemeleri satan mağazaları görünce delirdim yine.Tefal mağazasında da gerçekten çok iyi indirim vardı.Kek ve tart kalıpları sadece 9,99ytl idi.İhtiyacı olanlara duyurulur buradan.Aynurcum bana ve kendisine kek kalıbı aldı,tekrar teşekkür ediyorum arkadaşıma.Ben de dün dayanamadım hemen kekimi yaptım.Bütün evi mis gibi kek kokusu kapladı.VEEE sonunda tarife sıra geldi işte.



Malzemeler

3 yumurta

1,5 bardak toz şeker

1 bardak yoğurt

1 bardak sıvıyağ

aldığı kadar un

kabartma tozu,vanilya

1 kase kara kuru üzüm




İlk olarak yumurtaları şekerle beraber köpürene kadar iyice mikserle çırptım.Sonra içine yoğurdu,sıvıyağı ve ununu kattım.En son da üzümleri ve kabartma tozu ile vanilyasını ekledim.Hafifçe yağlanmş kek kalıbıma döküp yaklaşık 45 dakika kadar üzeri iyice kızarana kadar 175 derece fırında pişirdim.

Piştikten sonra kalıbı fırından çıkarıp biraz soğuyunca da ters çevirip servis tabağına aldım.Ben sıcacıkken hemen ilk dilimi hüplettim.Enfes olmuştu,Tuğra beyciğim de öğleden sonra beğenerek yedi.Afiyet olsun.
Yorum yapmak için lütfen burdan buyrun.

10 kİşİ fİkrİnİ söylemİş:

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Yasemin merhabalar

Kekin kokusu buraya kadar geldi. Ellerine sağlık. Katıldığın ilk etkinliğinde hayırlı olsun. Blogunda nice güzel arkadaşlıklar ve bol bol yorumlar dilerim.
Sevgiler

Banu Karagil Dalaman dedi ki...

Kekin her türlüsüne bayılırım, ellerine sağlık.

Zeynep dedi ki...

Kekin çok güzel görünüyor. Aynı kalıbın yuvarlağından da bende var :)
Tarifini görünce yazmadan edemedim, benim de buna benzer bir tarifim var ama içine üzüm yerine 1 tane portakalın kabuğunu rendeliyorum. Kokusu ve tadı muhteşem oluyor. Bir kere de öyle denemeni tavsiye ederim. Eline sağlık!

YASEMİN ASLIHAN BABALIK dedi ki...

zeynepcim beğendiğine sevindim.gerçekten garanti bir tarif bu,portakallı da denemiştim daha önceden o da çok güzel oluyor.ama benim ufaklık üzüm seviyor diye bu seferlik üzümlü oldu.

YASEMİN ASLIHAN BABALIK dedi ki...

seda kokusu geldiyse hemen birkaç dilim göndereyim sana ve oğluşuna:))
valla etkinliğe katıldım ama becerebildim mi anlamadım bile,bloga girdim ama tarifimi bulamadim bile:(((
iyi dileklerin için saol

Fisun dedi ki...

yasemincim,

birsey soracagim malzemeler oda sicakliginda mi olmali illa? bugun yapmak istiyorum ama :)

YASEMİN ASLIHAN BABALIK dedi ki...

valla benim öyle bir alışkanlığım yok,ama yumurtaları ve şekeri iyi çırpmak gerek.iyice köpürene kadar.yoksa başka püf noktam yok.bakalım seninki nasıl olcak,şimdiden afiyet olsun.

neslihan dedi ki...

Canım
Senden birşey rica edecem.Lütfen kendini hafife alma.Zira çok nefis görünen bir kek olmuş ki eminim tadı da çok nefistir.Öpüyorum tuğracığımı ve seni.Hoşçakal

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Yasemin ben eski şekilde yazdım. Burdan bakınca bir problem yok.

YASEMİN ASLIHAN BABALIK dedi ki...

sedacım her türlü yardımın için tekrar teşekkür buradan da ediyim bari:))

Ordan Burdan Hayattan Bizim Usul Makarna' da