13 Mart 2015 Cuma

Çilek Püreli Sütlü İrmik Tatlısı


 Tam Cuma gününe yaraşır bir tatlı tarifim var bugün. Geçen yaz yapmıştım, tarifini paylaşmak bugüne kısmet oldu. Yeniden çilekler tezgahlara düşmeye başlamışken aklınızda olsun sizin de. Çilek yerine sade de yapılabilir elbette ama çileğin cazibesini kabul etmek gerek. Renginden midir nedir bilmem, çilekli ne görsem ağzım sulanır benim. Tek başına meyve olarak tüketmekten pek hoşlanmasam bile tatlılara, pastalara çok yakıştırıyorum. Gerçi bu ara sağlıklı yaşayıp, sağlıklı besleneceğim diye neredeyse evde sıkı yönetim ilan etmiş durumdayım. Akşam yemeklerini bir süreliğine yememeye karar verdim. Bir de evde mümkün olduğuncan 3 tehlikeli beyazdan uzak durmaya çalışıyorum. Artık en kadar kendime verdiğim sözü tutarım, nerde yenilirim irademe hep birlikte göreceğiz. Sıkı bir rejim yapmam mümkün değil ama çok programlı bir şekilde spor yapmaya başladım. Bir şekilde yaza kadar iyi bir şeyler olacak hadi bakalım hep beraber göreceğiz. Ama siz tatlının tarifini alın ve evdekilere yapın. Kendimiz yemesek bile bebeleri mahrum etmeyelim. Ama onların da her şeyi tam dozunda tüketmeleri konusunda kontrolü asla elden bırakmamakta fayda var. 



Malzemeler:

1 lt süt

10 yemek kaşığı toz şeker
8 yemek kaşığı irmik
1 paket vanilya
1 yemek kaşığı hindistancevizi

Çilek püresi için: 
8-10 adet olgun yumuşamış çilek
2 yemek kaşığı pudra şekeri
1 yemek kaşığı nişasta


Yapılışı:
1. Sütü, irmiği ve toz şekeri bir tencereye alın. İçine hindistancevizi de ekleyip kaynayıp muhallebi kıvamına gelene kadar pişirn. 
2. Başka bir yerde rondoda püre haline getirdiğiniz çilekler, pudra şekeri ve nişastayı karıştırarak kıvam alana kadar karıştırarak pişirin.
3.  Dilediğiniz bir servis tabağına önce bir irmik tatlısının yarısını döküp sonra püreyi üzerine dökün. 
4. Kalan irmik tatlısını da üzerine dökün oda ısısına gelince buzdolabına kaldırın. 
5. Üzerini çilekle süsleyip soğuk servis edin.

 Afiyet olsun.


3 yorum:

Özge'nin Oltası dedi ki...

Çilekli olan herşeye bayılırım :) Bu minnak tatlılar harika olmuş, insan yemeye kıyamaz ki :) Ellerine sağlık...

Güloanne mutfakta dedi ki...

Açıkcası ye beni diyor görüntü renk süper ve sunum ellerine sağlık

filizceyemekler dedi ki...

Görsel on numara olmuş... ellerinize sağlık:)