12 Eylül 2014 Cuma

Kayısı Şerbetli Tatlı


Sabah sabah gözünü açar açmaz şerbetli tatlı hayaliyle uyanır mı insan? Ben bu sabah aynen öyle açtım gözümü. Hem şerbetli olsun hem hafif olsun içimi baymasın dedirtecek bir tatlı reçetesi paylaşayım da bari azıcık nefsimi körelteyim dedim. Aylar öncesinde yapmıştım, arşivde bekliyordu. Annemin eskiden çok sık yaptığı ve herkesin bayıldığı tatlısıdır bu. Farkında olmadan annemin tüm tarif defterini de denemişim bu arada. Eskiden evin mutfağını pastane gibi çalıştıran annem artık görevi bana devretti. Onun kadar marifetli miyim bilmiyorum ama mutfak aşkımın çocukluğumdaki o keyifli mutfak anılardan geldiğine eminim. Tuğra' nın da ben mutfakta çalışırken beni izlemesi hatta elini bulaştırıp karışması çok hoşuma gidiyor o yüzden. Blog yazmamın da en büyük sebebi oğluma bırakacağım en kıymetli hatıram olması. Fazla duygusala bağlamadan reçeteyi vereyim de hemen yapın olur mu? 


Malzemeler:

20-25 adet kuru kayısı
6 su bardağı su
2 su bardağı toz şeker
4 adet yumurta
1 su bardağı şeker
2 su bardağı un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 yemek kaşığı tereyağı

Yapılışı:

1.  Kayısıları 6 bardak su ve 2 bardak şekerle birlikte tencereye alın, kayısılar yumuşayana kadar kaynatın. 
2. Yumuşayan kayısıları ikiye bölüp tepsinin altına dizin.  
3. Yumurtaları 1 bardak şekerle çırpın. İçine vanilya ve kabartma tozunu de ekleyip bir süre daha çırpın.
4.  Kayısıların üzerine bu karışımı dökün.
5.  Önceden ısıtılmış 170 derecede fırında keki pişirin. 
6. Fırından çıktıktan sonra üzerine tereyağı sürün. Servis tabağına ters çevirin. 
7. Üzerine de bir miktar tereyağı gezdirin. 
8. Kayısıların haşlandığı şerbeti kekin üzerine dökün. 
9. Servis ederken üzerine hindistancevizi serpiştirin.



1 yorum:

Lezzet sarayı dedi ki...

Mmmm nefis görünüyor. Ellerine sağlık.