27 Mayıs 2014 Salı

Çilekli Magnolia Puding



 Çocukların da annelerine öğrettikleri çok şey var aslında hayatta. Sadece biz onlara rehberlik etmiyoruz ki, evlatlarımız da bizler için çoğu zaman öğretici olabiliyor. Markette daha yılın ilk çilekleri tezgahlara düşer düşmez bizim küçük bey saldırıya geçer, bu yıllardır böyle. Ne vakit görsek almadan çıkamaz olup biraz da içim acıyarak alıyordum açıkcası. Bu kadar erken çıkan çileklerin hormonlu olduğunu düşünüp onun nefsini köreltecek miktarda alıp gönlünü de kırmadan çıkıyorduk marketten. Sonra okuduğum birkaç makaleden öğrendim ki çilekte hormon olmazmış. Döllenmesi kendinden serin iklim bitkisi olan çilekte hormon olmazmış, hatta imkansızmış. Bir sevindim bir sevindim ki sormayın. O günden beri markete her girdiğimde ilk aldığım şey mutlaka çilek. Anne olmasam hormonludur diye düşünüp asla elimi sürmeyeceğim çilek için oturup bir de araştırma yapıp okuyunca neler de öğrenmiş oldum. 

Hal böyle olunca bizim eve bu yıl giren çilek miktarında epey bir artış oldu. Meyve olarak tüketmenin yanı sıra tatlılarda ve pastalarda da bolca kullandım. Yine bu yılın açık ara en çok sevilen sütlü tatlısı olan Muzlu Magnolia pudingi de son birkaç seferdir çilekle yapıyorum. İçine çilek giren her tatlının pastanın hem görüntüsü hem tadı nasıl da değişiyor. Her ne kadar son zamanlarda gerek sosyal medyada gerekse de bloglarda çok fazla karşımızı çıkıp biraz da öyyykkk dedirttiyse de bu pudingi hala denemeyen varsa diye bir de bu haliyle paylaşayım istedim.  Bebe bisküvisinin şeker oranı bana biraz geliyor, eğer tatlıda tercihiniz içinizi baymayan hafif tatlar ise evde yaptığınız şeker oranı düşük kurabiyeleri de kullanabilirsiniz. 



1/2 lt süt
125 gr toz şeker
2 tepeleme yemek kaşığı mısır nişastası
3 yumurta sarısı
3 yemek kaşığı tuzsuz tereyağı
1 tatlı kaşığı vanilya aroması ya da 1 paket vanilin
1 kutu krema ( 200 gr )
1 paket bebe bisküvisi
büyükçe bir kase çilek

1. Puding için sütün içine şekeri, yumurta sarılarını, nişastayı alıp topaklanmasını önlemek için sürekli karıştırarak pişirin.
2. Ocağın altını kapatıp içine vanilya aromasını ve tereyağını ekleyip mikserle karıştırın. Oda ısısına gelince içine kremayı da katıp
mikserle karıştırın. 
3. Bebe bisküvilerini rondodan geçirin. Çilekleri dilimleyin.
4. Kaselerin altına önce bisküviden biraz serpiştirin. Pudingden bir miktar döküp üzerine tekrar bisküvi ve çilek dilimleri yerleştirin.
5. Son olarak yine puding döküp en üstünü de yine bisküvi ve çilek ile süsleyin. Soğuk olarak servis edin. 
Afiyet olsun




2 kİşİ fİkrİnİ söylemİş:

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Bu tarif o kadar güzel ki her defasında yeni görmüş gibi beğeniyorum muzlusu çileklisi hepsi çok güzel aslında puding tek başına bile güzel . Ellerine sağlık sevgiler...

oZGe dedi ki...

Aaa çilekte hormon olmaz mıymış gerçekten. Güzel bişey öğrenmiş olduk valla sağolasın. Gökçe hiç bir meyveyi sevmiyor bir tek çileğe bayılıyor :) Biz de bu ara sık sık alıyoruz. Eline sağlık magnolia da muhteşem gözüküyor.

Ordan Burdan Hayattan Bizim Usul Makarna' da