13 Şubat 2014 Perşembe

Sevgililer Günü İçin Çikolatalı Çilekli Kalpli Pasta



Sevginin, aşkın tek bir gün kutlanması taraftarı değilim. Ama her fırsatı da değerlendirmek gerekir değil mi :) Dün sosyal medyadan ve televizyon programlarından tanıdığım ve enerjisini çok sevdiğim şef Semen Öner Hanımın böyle bir pasta yaptığını görünce tamam dedim. Bizim eve Sevgililer gününden bir gün önce gelen bir doğumgünü var ki bir taşla iki kuş vuruyoruz. Bugün eşimin doğumgünü. Umarım akşam pastasını görene kadar da yazıyı okumaz da sürprizim bozulmaz. Hemen paylaşmak istedim taze taze. Belki yarın için sevgilisine yapmak isteyen olur diye tarifi bugünden paylaşayım istedim. Fikir dediğim gibi Semen hanımdan ancak ben kendisinin tarif detaylarına bakmadım açıkcası, pandispanyamı kendim yapıp onun fikrini uyguladım.

Malzemeler:
4 adet yumurta
1 su bardağı toz şeker
1/2 çay bardağı kaynar su
1 yemek kaşığı kakao
1 su bardağı un
1 yemek kaşığı nişasta
kabartma tozu
vanilya
içi için bir kase dondurulmuş vişne 
1/2 çay bardağı damla çikolata 





üzeri için 15-20 adet çilek

ganaj için:
200 gr krema
250 gr bitter kuvertür çikolata

süslemek için rulo kat 

Yapılışı:
1. Pandipanyası için yumurtaların sarıları ve beyazlarını ayırıp beyazları katı kıvama gelene kadar çırpın.
2. Sarıları kaynar su ve toz şekeri katıp şekeri eriyene kadar 8-10 dk çırpın.
3. Kakao, un, kabartma tozu, vanilya ve nişastayı da ekleyip karıştırın.
4. Son olarak beyazları da ekleyip tahta kaşık yardımıyla çok az karıştırın.
5. Karışımı yağlanmış kelepçeli kek kalıbına dökün. Önceden 175 derecede ısıtılmış fırında 50-55 dk pişirin. 
6. Ganaj için kremayı kaynatmadan ısıtıp çikolatayı içinde eritin ve oda sıcaklığında soğutup bekletin.
7. Çilekleri yıkayıp kurulayın.
8. Pişip soğumuş keki kalıbından çıkarıp dikkatlice çıkartın. Kalp şeklinde kalıbınız yoksa yuvarlak kalıbınızda pişirdiğiniz kekinizi kalp şeklinde kesip ortadan ikiye kesin.
9. Hazırladığınız ganajın bir kısmını ortasına döküp üzerine vişneleri ve damla çikolataları yerleştirin.
10. Kekin üst parçasını kapatıp üzerini yine ganaj ile kaplayın.Kekin etrafını rulo katlar ile çevreleyip üzerini de çilekler ile süsleyin. 
10. Son olarak servis etmeden önce pastanın etrafını bir kurdele ile bağlayıp sevdiklerinize sunabilirsiniz.
 Afiyet olsun






Hiç yorum yok: