27 Aralık 2013 Cuma

Şekerpare


Her bayram tatili için İstanbul' a gittiğimizde annemle aramızda şöyle bir diyalog geçer:

Annem : Yasemin, ne tatlısı yapsak ki ? Şöyle değişik birşey olsun
Ben: Ne bileyim, ne istersen onu yap anne.
Annem : O kadar yemek blogu yazıyorsun, farklı bir tarif söyle de yapalım
Ben: Tamam o zaman, şunu şunu yapalım, ya da bunu bunu yapalım ( burda bilumum değişik şeyler sayıyorum falan )
Annem : Yok ya şimdi hiç denemediğimiz birşey yapmayalım. Şekerpare mi yapsak ki acaba ?
Ben : Eee peki madem şekerpare yapalım :)))


Veee annemin yıllardır hiç değişmeyen şekerpare tarifi yapılır. Lezzeti o kadar garantili ki farklı birşey yapıp da riske etmek istemiyor ama her defasında da bu konuşma geçiyor aramızda işte. Baktım blogda hiç paylaşmamışım bu tarifi, geçtiğimiz bayram çektiğim fotoğrafları hemen bulup arşivime ekleyeyim istedim. 

Malzemeler:
1 paket margarin
3 yumurta ( birinin sarısı üzerine sürülecek )
3 yemek kaşığı irmik
1 paket vanilya
1/2 çay bardağı sıvıyağ
4 yemek kaşığı hindistancevizi
3 yemek kaşığı  pudra şekeri
1 paket kabartma tozu
aldığı kadar un

Şerbeti için:
4 su bardağı toz şeker
4 su bardağı su

üzeri için fındık 

Yapılışı:

1. Oda ısısındaki margarini ve diğer tüm malzemeyi karıştırıp hamuru yoğurun.
2. Hamurdan ceviz büyüklğünde parçalar alıp yuvarlayıp ayırdığınız yumurta sarısına batırıp sonra üzerine bir adet fındık batırın. 
3. Hepsini bu şekilde hazırladıktan sonra önceden ısıtılmış 170 derecede üzeri hafifçe kızarana kadar pişirin.
4. Bu arada şerbeti için de şekeri ve suyu tencereye alıp kaynatın. 5 dakika kaynadıktan sonra içine birkaç damla limon suyu da ekleyin. Şerbeti soğutun.
5. Fırından çıkan sıcak tatlının üzerine soğumuş şerbeti dökün ve şerbeti iyice çekmesi için birkaç saat bekletin. 
6. Ilık ya da oda ısısında servis edin.
Afiyet olsun.



2 yorum:

durutarifler dedi ki...

2014'ün sağlık ve mutluluk getirmesini dilerim.
Umarım dilekleriniz gerçekleşir
Sevgiler

Elif nikah ve bebek şekerleri dedi ki...

ellerinize saglık..mutlu yıllar dılıyorummmm..uzun zamandır banadaır berrın olarak takıp edıyorum sızı hatta yıllar önce bır kıtap cekılısı yapılmıştı ve sız bana çöl çıcegı ısımlı harıka bır kıtap gondermıstınız bu yuzden yerınız ayrıdır bende..bır suredır nıkah ve bebek şekerı işiyle ılgılenıyorum.. sevgılerr