9 Eylül 2013 Pazartesi

Fırında Domates Soslu Levrek



Elim değip de tarif girmeyeli çok uzun zaman olmuş yine. Pek bir ihmal ettim farkındayım ve hiç de hoşnut değilim durumdan. Göçer hayattan kurulu düzene geçtik artık arayı fazla açmamam gerek. Yazamadığım dönemde kısa bir kaçamak yapıp Olimpos' a gidip mis gibi deniz havası da aldım. Hem Kaş hem de Olimpos tatilimle ilgili minik minik paylaşımlar yapmak istiyorum inşallah. Her ikisi için de çok keyifli konaklama önerilerim olacak. Kayıt altına almazsam olmaz elbette. Hem daha sonrası için kendime de iyi bir kaynak oluyor bu tatil ve gezi yazılarım. 

Ve gelelim bu tarife. bizim evin balık halleri malum. Her gün 3 öğün yapılsa kimse bıktık balıktan demez bizim evde. O derece balık delisi bir aileyiz. Geçtiğimiz yaz başı yine dergide ilgimi çekip denemiştim bu tarifi. Yani tarif tam olarak böyle miydi şimdi hatırlamıyorum, dergiyi de bulup asıl tarife ulaşamadım, aklımda kaldığı şekliyle yaptım ve o şekilde de paylaşacağım. İlk yaptığım günden beri çok defalar yapıldı ve her seferinde de tadanlar bayıldı. Dün akşam İstanbuldan dünya şekeri misafirlerimiz vardı. Sevgili Oya ve Ediz için de balık sofrası hazırladım. Yıllardır birlikte vakit geçirmeyi bu kadar çok sevdiğimiz ve bu kadar güldüğümüz çok az dostumuz oldu. Geçen hafta telefonda moralimin kötü olduğunu görüp bir an önce olaya müdahale edip eski günlerin neşesini bana hatırlatmak için uzak yollardan geldiler sağolsunlar. Mesafeler ve zaman araya girmeye çalışsa da bir araya gelindiğinde kalındığı yerden devam edebilen arkadaşlıklar ne kıymetli. Zaten süslenen püslenen sofraların da muhabbetsiz bir anlamı olmuyor. Bol kahkahalı ve muhabbetli bir gecede yediklerimiz daha da bir tatlandı. 

Dün gece sofranın en baş tacı çeşidi bu Domates Soslu Levrek oldu. Hazır balık sezonu da açılmış ve bolca balık tezgahlara düşmüşken bence kesinlikle denemelisiniz. Balık sofralarında ana yemekten önce ara sıcak olarak servis edebileceğiniz keyifli bir lezzet. Ekmeği suyuna bana bana yerken '' keşke daha fazla yapsaydım '' diyip fırın kabını da ekmekle sıyıracaksınız benden söylemesi :)) 

Malzemeler:
2 adet ayıklanmış levrek
1 adet orta boy kuru soğan
3 diş sarımsak
3 adet domates
1 yemek kaşığı biber salçası
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 yemek kaşığı tereyağı
deniz tuzu, taze çekilmiş karabiber
muskat 

Yapılışı:
1. Ayıklanıp temizlenmiş fileto levrekleri üzerine 1 çay bardağı kadar su ekleyip kısık ateşte yaklaşık 20 dk haşlayın.
2. Soğuyunca balıkları çok fazla parçalamadan kılçıklarından ayırın, haşlama suyunu dökmeyin kenara ayırın.
3. Soğanı ince ince yemeklik doğrayın, sarımsakları da içine ekleyip zeytinyağında kavurun. 
4. Küp küp doğaranmış domatesleri ve salçayı da ekleyip domatesler yumuşayana kadar pişirin.
5. Balığın haşlamadan kalan suyunu da içine ekleyin.
5. Tuzunu, karabiberini ve dilerseniz çok az miktarda muskat rendesini ekleyin.
6. Fırın kabına ayıklanmış levrekleri alıp üzerine domates sosunu dökün. Üzerine de dilerseniz tereyağı gezdirin.
7.  180 derecede fırında 40 dk pişirip sıcak servis yapın.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: