12 Temmuz 2013 Cuma

İstanbul' dan Bir Tanıdık Gelmiş Yanıbaşıma





Aylar önce evimin yakınında  bir yerde tadilat yapıldığını görüp de '' Acaba burada ne açılacak ?'' diye merak ettiğim mekanın Baklavacı Güllüoğlu olacağını öğrendiğimde çok sevinmiştim. Ne de olsa Güllüoğlu İstanbul' dan bir tanıdık benim için. Hem de öyle böyle değil oldukça eski bir tanıdık. Şerbetli tatlılarla pek aram yoktur ama söz konusu olan Güllüoğlu baklavaları ise durum değişir tabii. Yıllarca dayımın her Amerika' ya dönüşünde ona koca bir kutu kuru baklava alırdım. O da ona gözü gibi bakar, uzun süre bitmesin diye günde bir taneden fazla yemezdi. Şimdi Amerika' da bile  şubesi olan dünyanın en yüksek kapasiteli baklava üretim tesisine sahip bir firma Güllüoğlu. Yine iş hayatına ilk başladığım yıllarda da her öğle tatilinde yolumuz Güllüoğlu' na düşerdi. Ya baklava olurdu sebebi ya eşsiz Su Böreği. O yüzden eski bir tanıdık benim için.


Bu sebeple Güllüoğlu Baklava' nın Kurumsal İletişim Sorumlusu Canan Hanım' dan Ankara Ümitköy Şubesi için bir kahvaltı daveti aldığımda ayrı bir sevindim. Ne de olsa benim gibi İstanbullu ve bana eski güzel günlerimi hatırlatıyor. Ümitköy Şubesi evimin çok yakınında, tam Ümitköy' ün merkezinde oldukça işlek bir noktada. Arabistan' dan Amerika' ya kadar dünyanın her bir yerinde şubesi olan Baklavacı Güllüoğlu' nun da en büyük şubesi aynı zamanda. 500 kişilik çok geniş bir oturma alanına sahip, özellikle bahçesi yaz akşamları için ideal. Ankara' da hele de Ümitköy' de böyle bir mekanın eksikliği kesinlikle hissediliyordu. 

Kahvaltı Cumartesi açık büfe Pazarları da Brunch olarak veriliyor. Açık büfesi oldukça zengin. Kahvaltılık çeşitlerinin yanı sıra ara sıcaklar, meyveler, kuruyemişler ve zeytinyağlılar da bol tutulmuş. Ayrıca mekanın genişliği ve ferahlığı sebebiyle rahatsız edici bir kalabalık ve ses de yok. Haftasonları dışarda kahvaltı etmek istememenin en büyük sebebi çünkü o korkunç itiş kakış halindeki mekanlar oluyor. Bahçesi, yarı açık ve kapalı salondan oluşan mekan yüksek tavan ve dekorasyonu ile de ferah bir ortam sunuyor.


Tam 50 yıldır Türkiye' ye ve dünyaya baklavadaki ustalığını ispatlamış olan Nejat Güllü burada da 100 kişilik deneyimli bir ekiple başta kendi yöresi Antep olmak üzere yerli ve dünya mutfaklarından lezzetler sunuyor.
Ben henüz kahvaltısı ve tatlıları dışında tecrübe edemedim ancak giden arkadaşlarımdan duyduğuma göre Ballı İmambayıldı, Kuru Biber Dolması ve Enginar Dolması ilk denemek istediklerim arasında.



Cumartesi günü kahvaltı sonrası katmer ustası gözümüzün önünde bize katmer şov yaptı. Hepimiz hayranlıkla nasıl hazırladığını izledik. İncecik hamuru tezgahta ustalıkla açıp içine bolca boz fıstık ve kaymak koyup inanılmaz lezzetli bir şey çıkardı ortaya. O gün daha önceden bilmediğim bir şey daha öğrendim ki boz fıstık henüz olgunlaşma sürecini tamamlamamış, o yüzden de bir kısmı içi boş halde toplanırmış. Rengi bildiğimiz Antep fıstığına göre daha koyu yeşil ve tadı ve lezzeti de daha yoğun olduğundan gerçek baklava ustalarının da tek tercihi olurmuş. Daha önce yediğim hiçbir Antep fıstığının böyle muazzam koktuğunu hatırlamıyorum. Antep'e gittiğim zaman alışveriş listemin ilk maddesi o olacak.  


Kahvaltı süresince firmanın sahibi M. Nejat Güllü de bize hoş sohbeti ile eşlik edip aile baklavacılığın nasıl başladığını, Türkiye ve dünya çapındaki şubelerinin geçmişini, gıda sektöründe olmanın ve sürekli aynı standardı tutturabilmenin nasıl zorlukları olduğunu, bunun tecrübeli ve işinin ehli ustalarla mümkün olduğunu anlattı. Kendisinden dinlediğimiz  Sütlü Nuriye hikayesi de oldukça neşelendirdi bizi. 

Türkiye ve Dünyanın en büyük baklava üretim tesisi olan 7000 metrekarelik Kağıthane' deki tesiste baklavanın yanı sıra pasta, lokum, dondurma, çikolata gibi birçok ürün de yapılıyormuş. Hatta geçtiğimiz aylarda İstanbul' daki blogger arkadaşlarımın yaptığı fabrika gezisine pek bir imrenerek bakmıştım. Hedefi tüm dünyada global bir marka olarak tanınırlığını artırmak olan Güllüoğlu' na dünyaya  da Türk baklavasını tanıttığı için ayrıca bir teşekkür borçluyuz. 



Böylesi keyifli bir yaz sabahında bizleri konuk edip ağırladıkları için öncelikle bize eşlik etme nezaketini gösterip hoş sohbetiyle yanımızda olan Sayın Nejat Güllü'ye,   firmanın Kurumsal İletişim Sorumlusu Canan Hanım' a, tüm Güllüoğlu Ümitköy şubesi çalışanlarına teşekkürler ederim. Bundan sonra sık sık uğrak yerimiz olacağından henüz deneme fırsatım olmayan baklava dışındaki kebap çeşitlerini ve dünya mutfağında farklı tatları deneyip mutlaka fikirlerimi de paylaşacağım. Ramazan boyunca Ankara' da olup Ümitköy' e yolu düşenlerin de akıllarının bir yerinde olsun derim ben.

0 kİşİ fİkrİnİ söylemİş:

Ordan Burdan Hayattan Bizim Usul Makarna' da