4 Mart 2013 Pazartesi

Çikolata Soslu Kakaolu Kek ( Ağlayan Kek )




Hani bazı zamanlar olur ya eski fotoğraflara bakıp o ana dönmek istersiniz. Tekrar o gün olsun, yanınızda da aynı o günkü sevdikleriniz. Sonra gözlerinizi kapatırsınız hayal edersiniz. Bir masa başında oturmuşsunuz, şen kahkahalardan kimse kimseyi duymuyor, çayın altı hiç kapatılmadan bardaklar bir boşalıyor bir doluyor, çocuk çığlıkları da fonda anneanne duaları da. Kimi vakit kalabalık ufak gruplar halinde başka taraflara dağılıyor, ikili üçlü muhabbetler kaynatmalar başlıyor. Hangi tarafa dahil olsam diye bir tereddüt yaşıyorsun, malum hiç bir mevzu kaçırılmamalı. Ne tarafta sesler gülüşmeler yoğunlaşıyorsa o tarafa yanaşıyor ucundan kıyısından sohbete dalıyorsun. Sonra dayanamıyor tüm kalabalık yine o kocaman masa etrafında toplanıyor, kimse kimseden fazla uzak kalamıyor. Herkesin gözünün içine bakıp öyle yudumluyorsun çayını. Daha bir mutlu daha da umutlu. 

Şimdi oturmuş da minik kuzumun Çınar'ın ilk yaş günü fotoğraflarına bakarken bunlar geçti aklımdan. Uzak olmak zor, özlemek de zor ama bu kısacık hayatta zaten az olan o anları kaçırmak en zoru. Bilmediğin yerlerde bilmediğin bir şeyler aramak belki de yaptığımız. Zaman cevabını verecek bize. Biz de zaman geçerken öğreneceğiz özlemeyi, beklemeyi, sabretmeyi. 

Bu kek de yine kuzumun doğumgününden Ece' nin tariflerinden biri. O gün yiyen herkes çok beğenmişti. Ben de o kadar çok çeşit olunca yememiştim açıkcası. Ama bu fotoğrafı görüp de tarifini isteyenler olunca denemeden, tadına da bakmadan yazmak istemedim. Dün kahvaltıya gelen misafirlerime yaptım, çok beğenildi. Öyle ki yarın sabaha tekrar kahvaltıya misafirim var ve kek yine fırında. Hem kek hem de pasta gibi. Deneyin kesinlikle lezzetine bayılacaksınız.

Malzemeler:
Kek için : 4 yumurta
2 yemek kaşığı süt
1 yemek kaşığı sıvıyağ
1 su bardağı şeker
1,5 su bardağı un
2 paket kabartma tozu
1 paket kakao
üzeri için 1,5 su bardağı süt
1 paket krem şanti
çikolata sosu için:
3 su bardağı süt
2 yemek kaşığı nişasta
1/2 su bardağı toz şeker
1 paket kakao
80 gr bitter çikolata

Yapılışı:
1. Kek için yumurtaları şekerle çırpıp içine sıvıyağ ve sütü katın bir süre daha karıştırın.
2. İçine kabartma tozu, kakao ve unu da ekleyip karıştırın ve 170 derecede fırında pişirin.
3. Kek piştikten sonra fırından alıp üzerine soğuk sütü dökün.
4. Bir paket krem şantiyi üzerinde tarif edildiği şekilde 1 su bardağı süt ile hazırlayın ve soğumuş kekin üzerine yayın.
5. Çikolata sosu için tüm malzemeyi pişene kadar karıştırın. Kaynamaya başlayınca soğuyana kadar ara ara karıştırmaya devam edin.
6. Kekin üzerine çikolata sosunu da dökün ve buzdolabında birkaç saat dinlendirip servis yapabilirsiniz.

Afiyet olsun


10 yorum:

Unknown dedi ki...

Merhaba,ben çok severim bu keki,hatırlattınız,yapayım ben de.
Kalabalık,mutlu yemekler,ne güzel olur değil mi :)

Yasemin dedi ki...

Simdi servisteyim ve bu aglayan kek fotografini girdum.aklim basimdan gitti.nasil canim cekti anlatamam.usenmezsem evde ben de yapayim

*kelebekana*-* dedi ki...

küçük bir kalıp mı ??yoksa borcam mı tepsisi acaba ??

Adsız dedi ki...

mrb sitenizi beğenerek takip ediyorum. Ağlayan kekte çikolata sosuna ne kadar çikolata ilave edeceğiz yazmamışsınız.
aysegul

Adsız dedi ki...

merhaba
kek çok güzel görünüyor ben de yapmayı düşünüyorum ama çikolata sosunda bir eksik var galiba kakao ya da çikolata ayrıca ne kadarlık bir kalıp için bir de krem şanti hususu 1 paket derken 2 poşet mi
Hatice

SERAP dedi ki...

MERHABA YASEMİN HANIM,
BEN SERAP,AĞLAYAN KEKİNİZ ÇOK GÜZEL GÖZÜKÜYOR.
YALNIZ TARİFİ ALIRKEN DİKKATİMİ ÇEKTİ ÇİKOLATA SOSUNDA KAKAOYU NE KADAR MİKTARDA KULLANIYORSUNUZ? BİRDE BORCAMINIZ NASIL BİR BORCAM?
KREM ŞANTİ 1 POŞET AMA NASIL ÖYLE KALIN KALIN DURUYOR,SANKİ 2 POŞET KULLANMIŞ GİBİ.
YASEMİN HANIM ELLERİNİZE SAĞLIK İYİ AKŞAMLAR.

SERAP dedi ki...

MERHABA YASEMİN HANIM,
ÇİKOLATA SOSUNDAKİ KAKAONUN MİKTARI NEKADARDIR ACABA? KEKİ PİŞİRDİĞİNİZ KALIBI ÖĞRENEBİLİRMİYİM? ELLERİNİZE SAĞLIK ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR.
SERAPTAN SEVGİLERLE...

Unknown dedi ki...

Of of çok güzel görünüyor. Ellerinize sağlık.
Ben de sizi bekliyorum, memnun olurum. www.yediklerim-yaptiklarim.blogspot.com
Tülin

Ordanburdanhayattan dedi ki...

dikdörtgen bir cam pişirme kabında yaptım....
***********
Çikolata sosuna bir küçük paket kakao ve 2-3 kaşık kadar çikolata kreması ekleyebilirsiniz.
************
krem şanti tek poşet olacak

Unknown dedi ki...

off off diyorum görüntüye