22 Ocak 2013 Salı

Uzaklardan Bir Kurabiye Tarifi; Hollanda Kurabiyesi




Mutfakla bu kadar ilgili olunca beni tanıyanlar da yeniliklere ne kadar meraklı olduğumu biliyorlar haliyle. Her gittiğim yerde mutlaka oraya ait ne varsa tadına bakar, eve dönerken de illa ki yanımda götürürüm. Ve bazen de ben gidemesem de onlar beni bulur gelirler. Ankara' da tanışıp da canım ciğerim olan Sevgili Güler abla ve Ali abinin dünya tatlısı kızları Burcu Hollanda' da Amsterdam' da yaşıyor. Geçtiğimiz Aralık ayında da Ankara' ya geldiğinde bir akşam onları misafir ettik. Güleryüzü, şen şakrak muhabbetinin yanında bir de çok seveceğimizi bildiği bir şey getirmiş bize. Benim nasıl olsa girip mutfağa yapacağımı bildiği için de bir değil tam iki paket getirmiş hatta. Bu bir çeşit nişasta aslında, yani belki de bizim burada kullandığımızdan pek de farklı değil ama soslarda falan da kullanılıyormuş. Ve bir de kurabiyelerde. 


Burcu o akşam ilk iş hemen kurabiyenin tarifini verdi bana. O Hollanda' da birinin evinde yemiş ve lezzetine bayılmış. Tadını öve öve bitiremeyince bana da kolları sıvayıp mutfağa girmek düştü. Gerçi pek de acele ettiğim söylenemez tabii. Zamanını bekledi demek daha doğru olur. Dün de küçük beyle birlikte yaptık, üzerini çikolataya bulamadan birkaç taneyi de mideye indirdik. Hatta o minik elleriyle yuvarlayıp yaptıklarını ben yedim, öyle ki onlar bambaşka güzel olmuştu elinin tadı da geçmiş sanki içine.

Malzemeler:
3 yumurta
250 gr tereyağı
1 paket Maizena 
7 yemek kaşığı un
8 yemek kaşığı toz şeker
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
üzeri için 
100 gr kuvertür çikolata
4 yemek kaşığı hindistancevizi

Yapılışı:

1. Tüm malzemeyi derin bir karıştırma kabının içine alın ve yumuşak bir kıvam alana kadar yoğurun.
2. Fırını 170 derecede ısıtın ve fırın tepsisine yağlı kağıt serin.
3. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp elinizde yuvarlayıp tepsiye aralıklı olarak dizin. 
4. Hepsine şekil verdikten sonra tepsiyi fırına yerleştirin.
5. Kurabiyelerin üzerleri çatlayıp hafifçe açılana kadar pişirin. 
6. Pişen kurabiyeleri fırından alıp oda ısısına gelmesi için kenara alın.
7. Kuvertür çikolatayı bir kasede benmari usulü  eritin.
8. Başka bir kaseye hindistancevizini dökün.
9. Kurabiyeleri teker teker önce erimiş çikolataya sonra da hindistancevizine batırın ve servis tabağına alın.


Tabii böyle tarifi vermek kolay da biz bu Maizena denen şeyi nereden bulacağız diyenlere ne desem ki ? Benim elimde de sadece bir paket kaldı, onu da artık bir başka keyif anına saklayacağım. Ya da ne zamandır şakasını yapıp durduğumuz şeyi gerçeğe dönüştürüp Burcu ve Gökhan' a sürpriz yapıp bir koşu Hollanda' ya gideceğiz. Gitmişken de bavulu bir dolu farklı şeyle dolduracağız. Valla düşünürken bile pek bir keyif aldım. Olmayacak şey değil. Hemen girip Türk Hava Yolları Amsterdam uçuşlarına bakıp bir çılgınlık yapılabilir. Ben şimdi bir fincan kahvemi alayım, yanına da bir tane Hollanda kurabiyemden. Bizim gibi gezip görmeyi seven, gittiği yerlerde yemeyi içmeye doyamayanlar için gidip az biraz hayal kurayım. Ve bir bakmışsın uçak biletimiz elimizde, Hollanda yolcusu kalmasın diyoruz. 





3 kİşİ fİkrİnİ söylemİş:

nuray dedi ki...

aykurabiyenizin tadi eminim güzeldir maizena icin yazdim onun türkce anlami misir nisastasi türkiyede bulabilirsiniz

ikisatirdokturmelik dedi ki...

Bayılırım kurabiyelere, kolaymış not aldım ...
Umarım beceririm. Genelde kurabiyeleri tutturamam.
Hadi hayırlısı....sevgiler

Rüya Gibi Mutfak dedi ki...

Kurabiyeler lezzetli görünüyor ellerinize sağlık.Ben de beklerim:)
Sevgiler...

Ordan Burdan Hayattan Bizim Usul Makarna' da