11 Aralık 2012 Salı

Aşure



Günler sonra blogger bana bloguma fotoğraf girme iznini verdi çok şükür. Kaç gündür yayınlanmayı bekleyen aşure tarifimi de neyse ki aşure vakti geçmeden paylaşabileceğim. Son 3 yıldır bizim evde aşure pişiyor. Her geçen yıl bir öncekinden biraz daha iyiye gidiyor gibi lezzeti. İlk yaptığımda şekeri azdı, ikinci yaptığımda biraz sulu olmuştu. Bu yıl  iki defa pişti ama ilki tam da istediğim gibi olmadı, kısa sürede yapmaya kalkınca aceleye geldi ve taneleri biraz fazlaca iri kaldı içinde. O haliyle bile ben hemen hepsini yedim ama içime sinmedi. Ve geçen hafta hasta halimle kalkıp ikinci defa yaptım. Tam da istediğim gibi oldu sonuç. Açıkcası yemesi kadar pişirmesini de çok sevdiğim için bana hiç de zahmetli bir iş gibi gelmiyor. Malzemelerin bir gece önceden ıslanması, haşlanması, süsleme malzemelerinin minik minik kesilip hazırlanması falan tıpkı bir şölen gibi.  Herkesin kendine göre farklı pişirme usulleri, içine kattığı ya da katmadığı şeyler vardır. Kimi inciri sevmez içinde, kimi gül suyunu; kimi illa ki pirinç ekler ya da süt. En nihayetinde herkesinki bir şekilde bereket bolluk getirsin evlere, Allah herkesinkini kabul etsin.

Malzemeler: (10-12 kişilik )
 400 gr Aşurelik buğday 2.5 su bardağı
150 gr nohut 
150 gr kuru fasulye
140 gr kuru kayısı
120 gr kuru üzüm
1 kg toz şeker
4 lt su
1/2 su bardağı meyve kurusu
5-6 adet ezilmiş karanfil
10 gr tarçın

Süslemek için
1 su bardağı kuş üzümü
1 su bardağı ceviz içi
1 su bardağı fındık içi
1 su bardağı nar tanesi
1/2 su bardağı kuru kayısı
1/2 su bardağı kuru incir
hindistancevizi
tarçın

Yapılışı :
1. Aşurelik buğdayı, nohutu ve fasulyeyi bir gün önceden ayrı ayrı kaplarda ıslatın. 
2. Islatılan buğdayı süzüp 4 lt su ile ekleyip kaynatın.
3. Fasulye ve nohutu ayrı kaplarda kaynatın.
4. Kuru üzümü bir kapta ıslatıp bekletin. Kuru kayısıları minik doğrayıp ıslatın.
5. Buğdaylar iyice haşlanıp parçalandıktan sonra fasulye ve nohutu içine ekleyin ve biraz daha kaynatın.
6. Islatılmış kuru üzümü içine ekleyin. 
7. Şekerini de ilave edip karışımı kısık ateşte kıvamlı hale gelene kadar kaynatın.
8. Tarçın ve ezilmiş karanfili katın. Son olarak da kuru kayısıları ve kuru meyveleri ekleyip bir taşım daha kaynatın.
9. Ocaktan alıp kaselere paylaştırın.
10. Soğuyunca üzerlerini süsleyerek buzdolabına kaldırın, soğuk olarak servis edin.

Afiyet olsun.

4 kİşİ fİkrİnİ söylemİş:

Şehrinaz dedi ki...

allah kabul etsin , ellerine sağlık yaseminciğim...

esradan dedi ki...

ellerinize sağlıkk.bende sizi beklerim benim aşureme.sevgiler

YELDA dedi ki...

Ellerinize sağlık, aşureye her zaman midemde yer vardır, hatta bende bugün yaptım hemen bloguma koydum ve tesadüfe bakın sizin postu okurken bir yandan da aşure yiyorum :)
Sevgiler...

Yaseminin Mutfağından dedi ki...

Merhabalar .Blogunuzu yeni keşfettim Ellerinize sağlık ve Allah kabul etsin

Ordan Burdan Hayattan Bizim Usul Makarna' da