9 Ocak 2012 Pazartesi

Kıymalı Pırasa

Hani derler ya '' daha pırasa olsa yemem '' diye. İşte ben açlıktan ölsem pırasa yemeyenlerdenim. Hiç sevmem, hatta tek sevmediğim sebze bile diyebilirim. Yine de evde kış aylarında eşim için sıkça pişiririm, küçük bey için de pırasalı mücver yaparım. Ne zamandır aklımda kıymalı olarak pişirmek vardı hani belki bu haliyle sever de yerim diye. Sevdim mi yok hayır hala sevebilmiş değilim ama en azından yedim.

Malzemeler:
1/2 kg pırasa
200 gr kıyma
1 adet orta boy soğan
1 yemek kaşığı biber salçası
tuz

Yapılışı:
1. Pırasaları temizleyip yıkayıp birer parmak kalınlığında doğrayın.
2. Soğanı yemeklik olarak doğrayıp tencerede zeytinyağında soteleyin. Kıymayı da ekleyip kavurun
3. Biber salçasını ekleyip birkaç dakika kavurduktan sonra pırasaları katın.
4. Üzerine yarım bardak kadar sıcak su katıp kısık ateşte 20-25 dk kadar pişirin.
5. Sıcak olarak servis yapın.
Afiyet olsun.

6 kİşİ fİkrİnİ söylemİş:

Betül KÖROĞLU dedi ki...

ben severim hatta bu akşam tam da bundan pişirecek olmam da tesadüf oldu. Ellerine sağlık canım arkadaşım.

mucuksss

aylin dedi ki...

hımmm sevmemene üzüldüm senin tam tersine ben çok severim:) ellerine sağlık.

Kendimce dedi ki...

Kıymalısını annem yapar ben de zeytinyağlısını çok severim şöyle bol limonlu ellerine sağlık Yasminim
bu arada kara da doyuyorsun hadi bakalım çok öptüm

feray dedi ki...

Yasemincim bende önceden sevmeyenlerdendim ama şimdi bol ekşili zeytinyağlısına bayılıyorum.
Ellerine sağlık canım benim..
Sevgiler..

İnci Yemek dedi ki...

Yasemin'ciğim enfes gözüküyor canım:)seni tebrik etmek lazım aslında,hiç sevmediğin halde pırasayı böyle güzel hazırlamışsın:))ellerine sağlık.
yiyenlere afiyet olsun:))
sarılıp öperim seni canım..

Adsız dedi ki...

kıymalısına da lütfen limon sıkarak pişirin,çok farklı oluyor.
canan

Ordan Burdan Hayattan Bizim Usul Makarna' da