20 Aralık 2011 Salı

Bir Sigara Böreği Bana Neler Hatırlattı


Yanlış anlaşılmasın sigara falan içtiğim yok. Hatta öyle ki nefret bile ederim kokusundan, evimde de kimse içemez. Ama çalışırken hep kıskanmışımdır sigara içen arkadaşlarımı. İşten çok bunaldıklarında sigara paketlerine saldırıp hemen uzaklaşırlardı onları sıkan ortamdan. Yanında bir kahve ya da çay ohhh gel keyfim gel. Birkaç dakika da olsa işten sıyrılmak için iyi fırsat diye düşünürdüm. Şimdi bu Sigara Böreği tarifini yazmayı planlarken aklıma geldi birden paylaşayım istedim.
Eski Dışbank günleri, Eminönü şubede deniz manzaralı güzel masam, arkadaki saklı bölmede elimizde Esspresso kahvelerimizle gelip giden vapurlara bakıp ne hayaller kurardık, ne dedikodular yapardık. İnsan yaşadığı zaman bazı şeylerin kıymetini bilemiyor bazen tıpkı benim de o günleri yaşarken kıymetini anlayamamış olmam gibi. Halbuki şimdi geriye dönüp baktığımda her türlü stresine ve koşturmacasına rağmen güzel günlermiş. Geç saatte gelen ihracat alışları, Tahtakale' nin bilumum küçük esnafına ithalat terimleri öğretme çabalarımız, pazarlama- operasyon sürtüşmelerimiz,  büyük müşterilerin nazları niyazları, şubedeki aşk meşk olayları,  hafiyelik girişimlerimiz, Ramazan akşamlarında şubedeki bereketli ve neşeli iftar sofralarımız, Nutellalı ekmek keyiflerimiz, swift mesajları elimizde 3-5 komisyon fişlerimiz ve daha neler neler. Şimdi hepsi hem uzak hem sıcacık içimi ısıtan anılar. Her Eminönü' ne gidişimde gördüğüm o camlı kocaman bina benim için ne kadar değerliymiş meğerse. Bak bir Sigara Böreği beni nerelere götürdü, efkar bastı akşam vakti.

Daha yazsam çok şey var da banka anılarımla ilgili, en iyisi geri kalanları daha sonraya bırakayım da tarifi vereyim. Gerçi Sigara Böreği herkesin zaten bildiği bir tarif, basitten bile öte çocuk işi. Hatta çoğu annenin evde bunları çocuklara sardırdıklarını bilirim. Ama yine de bilmeyen olur, öğrenci olur, yeni evli olur, yalnız yaşayan beyler olur diye en anlaşılır şekliyle yazalım da adet yerini bulsun.

Malzemeler:
2 adet yufka
250 gr böreklik peynir
1 yumurtanın akı
pulbiber, karabiber
3-5 dal ince kıyılmış maydanoz
kızartmak için sıvıyağ

Yapılışı:
1. Yufkaları üstüste koyup 16 eşit parçaya bölün.
2. Peyniri çatalla ezip içine maydanozu, baharatları ve yumurta akını katıp karıştırın. Yumurta akı harcın kızarırken içinden akıp sıçramasını engeller.
3. Küçük bir kaseye bir miktar su koyun.
4. Yufkaların geniş tarafına peynirli harçtan koyup yanlarından kıvırıp çok sıkı olmayacak şekilde sarın, ucunu suya batırıp yapıştırın.
5. Tüm yufkaları bu şekilde sarıp iyice kızmış sıvıyağda kızartın. Fazla yağını alması  için kağıt havlu serilmiş tabağa alın. Sıcak servis yapın.

Afiyet olsun.

8 kİşİ fİkrİnİ söylemİş:

MÜNSTER dedi ki...

Sen anlatirken, ben de gittim taaaa eski is günlerime... Hakikaten cok stresliydi, kosusturmacaliydi ama cok güzeldi..:::(( Özlüyorum o delifisek yillari... Ellerine, gönlüne saglik arkadasim... Sevgilerimle, daha nice özlenecek güzel günlere...:)

nilay dedi ki...

Verelim valla, ben varım
Ellerine sağlık
Sevgiler

Zeynep dedi ki...

canım daçminim ya,görüşemedik üzüldüm inan:(
emre'de 1 haftadır her gün sigara böreği istiyor,ben de kıyamıyorum yapıyorum tabi korktum sigaraya başlayacak diye hehehe unutturmaya çalışıyorum şimdi:)))bugün bende yayınlayacaktım sigara böreğimi ama üşendim:))öptüm canımmm

xcelis dedi ki...

ya öyle valla benimde lisede bi ramazan günü iftarda kız arkadaşlarımla onlarca adet durdurak bilmeden sardığım o kadar çokki sahurdada yediklerimiz geldi aklıma =) afiyetler olsun ellerinize sağlık

sevda dedi ki...

sıcakken nasılda çıtır çıtır olur canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Yaseminciğm insan çok şeyin kıymetini kaybettikten sonra anlıyor ama önemli olan dudağında tatlı bir gülümseme ile hatırlayabilmen sigara börekleride çok nefis ellerine sağlık sevgiler...

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Canım vardır benim de öyle anılarım. Bir küçük nesne neler anlatmaz ki bazen insana. Hatıralar tatlı olsun yeterki, hatırlandında bir gülücük kondurdun yüzümüze...

Betül KÖROĞLU dedi ki...

MMM nefisss bayılırım ben de.. E senin elinden de olursa daha da lezzetlidir şimdi o..

Yasemin yaptığımız geç kahvaltıları nasıl özledim bir bilsen :(

ellerine sağlık canım arkadaşım benim..

Ordan Burdan Hayattan Bizim Usul Makarna' da