1 Kasım 2011 Salı

Laz Böreği ( Laz Tatlısı )

İlk yediğim güne kadar hep tuzlu bir börek olduğunu düşünmüştüm. O yüzden ilk tadına baktığımda hayal kırıklığı olmuştu bende. Tatlı börek mi olurmuş diye hayıflanıp durmuştum. Oluyormuş hem de çok seviliyormuş da benim haberim yokmuş meğer.

 Belki de bu blog açıldığından beri hep listemde olanlardan biri aslında Laz Böreği. Herşeyin bir zamanı var demek ki. Belki daha da beklerdim ama dün sabah buzdolabındaki baklava yufkasının son kullanma tarihine bakınca vaktimin az kaldığını gördüm. Hemen kolları sıvadım, hiç de öyle gözümde büyüttüğüm gibi değilmiş. Laz adamla evli olup da bu kadar beklemek olmaz ama oldu bir kere. Onun da gönlünü almış oldum böylece. Bu sabah kahvaltısını 2 koca dilim yiyerek yaptı.

Malzemeler:
16 adet baklavalık yufka
1/2 su bardağı eritilmiş tereyağı
1 lt süt
2 yumurta sarısı
4 çorba kaşığı şeker
5 çorba kaşığı un
1 çorba kaşığı nişasta
1 paket vanilya
çok az taze öğütülmüş karabiber

Şerbeti için
2 su bardağı şeker
2 su bardağı su
1 tatlı kaşığı limon suyu

Yapılışı:
1. Tencereye sütü, nişastayı ve unu alıp karıştırın. Yumurta sarılarıyla birlikte pürüzsüz hala gelene kadar karıştırın.
2. Vanilya ve şekerini de ekledikten sonra muhallebi kıvamında pişirin ve soğuması için ocaktan alın ve içine çok az karabiber serpiştirin.
3. Soğurken üzeri kabuk bağlamasın diye arada bir karıştırın.
4. Yağladığınız baklavalık yufka boyutundaki tepsiye ilk yufkayı koyup üzerine eritilmiş tereyağı sürün.
5. Bu şekilde 8 yufkayı üst üste yerleştirdikten sonra soğumuş muhallebiyi yufkaların üzerine yayın.
6. Kalan yufkaları da aynı şekilde aralarına tereyağı sürerek teker teker yerleştirin ve en üste de kalan yağı sürün.
7. Dilimledikten sonra 200 derecede fırında üzeri kızarana kadar yaklaşık 45 dk kadar pişirin.
8. Şerbeti için şekeri ve suyu tencereye alıp kaynatın, içine limon suyunu ekleyip soğuması için kenara alın.
9. Pişen tatlıyı fırından alıp şerbeti üzerine dökün ( ben hepsini dökmedim,bir çay bardağı kadar ayırdım içinden) Ilıklaştıktan sonra servis yapabilirsiniz.

Afiyet olsun.





10 yorum:

muhabbetsofrasi dedi ki...

bir laz olarak biz daha çok biber serpiyoruz :)

çok iştah açıcı gözüküyor eline sağlık olsun

Unknown dedi ki...

Aynı duyguları yaşamıştım ben de:)
Börek denince insanın aklına tuzlu bir tat geliyor,ama ben laz böreğini de çok sevdim..
Muska şeklinde yapmıştım fakat böylesi hem pratik hem de daha çekici olmuş:)
Ellerine sağlık canım..
Sevgilerimle..

zeymurancafe dedi ki...

bu böreği ne zaman gorsem kedı gıbı yalanıyorum harıka olmuş ellerıne sağlık canım

Zeynep'in Evi dedi ki...

aman allahımmm nekadar özledim laz böreği yemeyi nekadarr:) benim eşim de laz, arhavili..düğünümüzde kayınvalidem yapmıştı doya doya yemişyik, ben beceremeyeceğim için malesef hep onu bekliyoruz bu tatlı için:))

Nehir Butik Pasta dedi ki...

bende hep yapıcam yapıcam diyorum ama bi türlü yapamadım bu tatlıyı
ellerine sağlık arkadaşım

Unknown dedi ki...

laz böreğini Rizeli bir arkadaşımızın evinde yemiştik , değişik bir tat.İlk börek ve tatlı şokunu atlatınca damağa hoş geliyor..
Ellerinize sağlık , afiyet olsun...

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

böyle güzel anlatınca inanın insanın yapası geliyor ellerinize sağlık...

Nigar SARGIN dedi ki...

Ben hiç yemedimmmm:((( Paylaşım için teşekkürler mutlaka deneyeceğim.Ellerinize sağlık.

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

oh mis valla:)))ellerine sağlık daçminimmmm:)pek çok ama pek çok özledim seni:)))öptüm en sulusundan:))))

Tijen dedi ki...

Muhteşem görünüyor! Çok severim. Kendim yapamam gibi geliyor. Yapabilirim belki ama yapmam yemeyeyim diye. Göztepe'deki Trize'ye giderim canım çekerse, pek güzel yaparlar.