3 Ekim 2011 Pazartesi

Ben Issız Adaya Düştüm

Uzun zaman olmuş kimse bana mim paslamayalı, halbuki seviyorum kendimden bahsetmeyi ben. Sevgili Sibel de içimi okumuş herhalde ki bana sormuş "Issız bir adaya düşseniz veya ultra milyoner birileri sizi bedavadan Ay'a seyahate gönderse yanınıza alacağınız 4 lezzet nedir?"   diye. Cidden zor soruymuş, benim öyle 4 maddede cevaplamam çok güç oldu. Tüm arşivi dolandım durdum dörde indirebilmek için vazgeçilmezlerimi.


İlki sebze olsun dedim, bizim evin en az sevileni belki Zeytinyağlı Mantarlı Enginar Dolması  ama benim için 1 numaradır. Enginarı her haliyle severim ama bu şekilde pişirdiğimde ayrı bir keyif alıyorum yerken. Hani bitmesin diye yavaş yavaş yenen lezzetler vardır ya bu da benim için öyle sanırım. Mantarı ayrı güzel, enginarı apayrı.


İkinci tercihim de bu Bol Çikolatalı Kurabiyeler olsun. Maksat bir taşla iki kuş vurmuş olalım, hem kurabiye tadına varalım hem çikolata. İlk yaptığım günden beri canım ne zaman kurabiye çekse ilk aklıma gelen bunlar oldu. Demek ki ıssız adada da canım kurabiye isterse bunlarsız olmaz.



Ve hayatımın lezzeti dediğim Kısır.  Öyle herkesin elinden yapılmışını da sevmem ben kısırın. Canım Yüyü' mün ellerinden olursa tadına doyum olmaz. Nar ekşisi ve limonu bol, zeytinyağında da cimrilik edilmezse bir tabak iki tabak hatta üç tabak yerim ben gık demeden. Issız adada da benden başka kimse olmadığına göre hepsi benim nasılsa:)


Ve benim için hayatın en vazgeçilmez lezzetlerinden biri peynir. Aslında beyaz peynirdir tercihim ama bu Lor Peynirli Salata da 4 eşsiz lezzet seçerken vazgeçemediklerimden oldu. Gözüm peyniri görünce dayanamadı.


Hadi oyunun kuralını bozmayalım ve ben de bu mimi paslayayım birkaç kişiye. Bakalım ıssız bir adaya düşse Neval' im , Seda 'm  ve Necla'cım yanlarına neler alırlarmış?


5 kİşİ fİkrİnİ söylemİş:

NarincE dedi ki...

Ayy bu çok zor bir soru yaa. İlk patlıcan olur herhalde:) Bu gece uykularım kaçar şimdi:))

LaMa dedi ki...

Kimisi mim sevmiyor diye, paslamalrda korku yasiyorum bazen. Madem sen seviyorsun, bri dahaki sefere topu tutmaya hazir ol;)

muhabbetsofrasi dedi ki...

ıssız ada da çikolatalı kurabiye keyfi heee :)

iyi fikir bak :)

Dur ben şunun tarifini bi okuyım :D

İlknur dedi ki...

Bu ıssız adaya düşme sırasında beni de alsanız yanınıza :)

nilay dedi ki...

Bu mime bayıldım ben. En güzel tarifleri buluyorum. Hepsi süperler
Ben de kısır mı alsam sarma mı alsam arada kalmıştım.
Sevgiler

Ordan Burdan Hayattan Bizim Usul Makarna' da