25 Şubat 2011 Cuma

Ballı Hardallı Arpa Şehriye Salatası


 Son zamanlarda bulunduğum çay saati sofralarının en beğenilen tariflerinden biri bu salata.  Öyle ki insanın yedikçe yiyesi geliyor, doymak ne mümkün. Sevil' de yediğim salatadan birkaç hafta sonra bir başka çay sofrasında daha tattım. Bu defa bir farklılık olduğunu anlamıştım, bir değişikti bunun tadı. Neydi neydi diye düşünürken öğrendim ki içinde hiç tuz yok, onun yerine şeker var. Tatlı tatlı yemesi olan harika bir salata. Çay saatlerinde olduğu kadar akşam yemeği sofralarında da seveni  çok olur bu salatanın.

Malzemeler:
2 su bardağı arpa şehriye
3 su bardağı sıcak su
1 çay bardağı zeytinyağı
1 çay bardağı limon suyu
2 yemek kaşığı toz şeker ( yerine bal da kullanılabilir )
2 yemek kaşığı hardal
yarım demet taze soğan
yarım demet maydanoz
3-4 yemek kaşığı mısır
1 adet közlenmiş kırmızı biber
8-10 adet kornişon turşu
( bu malzemelere ek olarak başka şeyler de ekleyebilirsiniz, miktarları da tamamen sizin zevkinize kalmış)

Yapılışı:
1. Arpa şehriyeleri yağsız tencerede hafifçe pembeleşene kadar kavurun.
2. 3 bardak sıcak su ekleyin ve pilav gibi demlenmeye bırakın.
3. Sosu için zeytinyağı, limon suyu, toz şeker ve hardalı karıştırın.
4. Arpa şehriyeler pişip de ılıklaştıktan sonra sosunu içine katın güzelce karıştırın.
5. Taze soğanı ve maydanozu ince ince kıyın, kornişonları ince dilimleyin ve salataya katın.
6. Közlenmiş biberi de ufak ufak kesip ekleyin.

Afiyet olsun.



 Herkese iyi haftasonları diliyorum. Ağız tadınızı kimse bozmasın, sofranızdan bereket eksik olmasın.

14 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

salata nefis olmuş arkadaşım.harika görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler.

Saglıklımutfak dedi ki...

Hımm şekerli demek. Çok ilginç. Salataları tuzla yemeye alışmış biri olarak denemek isterim doğrusu. Ellerine sağlık kuzum:)

Unknown dedi ki...

Arpa şehriye salatası hiç yapmadım,denemek isterim.güzel görünüyor .ellerinize sağlık.sevgiler.

LEZZETİKRAM dedi ki...

ellerine sağlık ,severek yapıyorum bende

Unknown dedi ki...

canım ellerine sağlık ben çok seviyorum bu salatayı nefis...

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

denemem lazım,ellerine sağlık yasemincim
çok öperim

DAMLA dedi ki...

Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor. Ellerinize sağlık.

Özgen dedi ki...

Merhaba bu salatayı çok severim ama bu sosla hiç yemedim elinize sağlık sevgiler...

Betül KAVAL dedi ki...

çok lezzetli gözüküyor yapanların elleirne sağlık yasemincim. sizlere de tekrardan afiyet olsun.

sevgiler

Hayat Penceremden dedi ki...

Sekerli olması değişik.Denemek lazımm .Ellerine sağlık canım :)

rumma dedi ki...

renkler harika...:)

menekse dedi ki...

ablacigim tarif ilgimi cektide bir sorum olacakti 1cay bardagi limon suyu cok gelmiyormu

Zeynep dedi ki...

Bende yaptim ayni salatadan.tarifte soğan yoktu ama ben var sanarak kullanmıştım.sogani tavsiye etmiyorum yakışmıyor

Zeynep dedi ki...

Bende yaptım tarifimde soğan yoktu ama ben var sanarak kullanmıştım soğanlı hiç iyi olmuyor soğanı tavsiye etmem