15 Aralık 2010 Çarşamba

Çikolatalı Süper Kek

 
Bayram öncesi kızlarla benim evde toplantımızdan bahsetmiştim daha önceden. Ve o güne ait ne kadar paylaşılmamış tarifim varsa bir bir yayınlayacağım demiştim. O keyifli günde kızların da desteğiyle enfes lezzetlerle donatılmıştı masamız. Böyle anların hayatta daha sık olması gerek. Kendimizi iyi hissettiren pozitif insanlarla hayat başka bir güzel çünkü.

O gün masadaki lezzetlerden biri de bu Çikolatalı Süper Kek idi. Gerçi o gün hakettiği ilgiyi görmedi ama masadaki çeşit bolluğundan olsa gerek. Hani bazı şeylerin değeri sonradan farkedilir ya işte bu da tam öyle. O günden kalan tüm keki neredeyse küçük adam yedi. Üzerindeki jelibonların da bunda olumlu etkisi var elbette. Fakat çikolatalı olan herşey onun için tartışmasız bir numara zaten.

Yalnız arasındaki ve üzerindeki ganaj var ya anlatılmaz, anlatılamaz. Bu keki yapmanız ve yemeniz gerek. Ben tarifi Sevgili Düş Bahçesi Selma' cığımda gördüğüm gün kararımı vermiştim. O kadar güzeldi ki görüntü. Fakat yaparken tek bir yalnışım oldu, çok büyük bir kalıpla yaptım keki. Dolayısıyla da çok kabarık bir kek olamadı ve ortadan ikiye ayırırken de sıkıntı yarattı. Haliyle de dilimlerken de şekli bozuldu. Bir dahaki denemede kesinlikle daha ufak bir kalıpla yapacağım. Sağolsun Ayşencim olmasa bu kadar güzel bir halde de olamazdı. Tarifi aynen olduğu gibi aktarıyorum.

Malzemeler:
170gr tuzsuz tereyağ
182 gr şeker
3 yumurta
175 gr un
3 yemek kaşığı kakao
1 cay kaşığı kabartma tozu
3 yemek kaşığıi vanilya şekeri   (eğer vanilya şekeri kullanacaksanız bu miktarı yukarıdaki şekere dahil etmeniz gerekiyor, yani şeker miktarı vanilya şekeri dahil 182 gr geçmeyecek. Eğer vanilin kullanacaksanız 1 paket yeterli. Vanilya ekstrakt için 1 tatlı kaşığı yeterlidir.)
5 damla badem esansı ( ben bunu kullanmadım )

Yapılışı:
1. Oda sıcaklığındaki tereyağı ve şekeri çırpın (vanilya şekeri dahil). Pürüzsüz kalın krema kıvamına gelene kadar çırpın.
2. Yumurtaları birer birer ekleyin. İlk yumurtanın yağ karışımında tamamen kaybolması gerekiyor. Ondan sonra ikinci ve üçüncü yumurtayı ekleyin.
3. Badem esansini ekleyin. ( ben kullanmadım )
4. Un, kabartma tozu, kakaoyu derin bir kaba eleyin. Bu karışımı yağ karışımına ekleyin ve spatula yardımıyla karıştırın. Uzun karıştırmanıza gerek yok.
5. 20cm lik kek kalıbını yaglayıp hazırlanmış olan kek hamurunu içine dökün.
6. Önceden ısıtılmış 175 derece fırında yaklaşık 40 - 45 dakika pişirin. 35 dakikadan sonra kürdan testi yaparak kontrollü olarak pişirmeye devam edin.
7. Pişmiş olan keki soğumaya bırakın.



Krema için malzemeler:




-200 gram bitter yada sütlü çikolata
-100 gram tereyağ
-50ml krema

Çikolata, tereyağı ve kremayı benmari  usulü eritin ve karıştırın.

Soğumuş olan keki ortadan ikiye bölün ve hazırlamış olduğunuz kremanın yarısını ilk katın arasına dökün. İkinci katı üzerine kapatın ve üzerine kalan kremayı döküp her yanını kaplayın. Buzdolabında soğumaya bırakın. Bir iki saat sonra servis yapabilirsiniz. 

29 kİşİ fİkrİnİ söylemİş:

Damak Tadı dedi ki...

Gerçekten super görünüyor canım,ellerine sağlık..)

Betül KÖROĞLU dedi ki...

her ne kadar tadına bakamamış olsam da o gün çok ama çok üzgünüm nasıl kaçırdım bu lezzeti. nefis görünüyor ellerine sağlık yasemincim.

sevgiler

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Tarifi sevgili Selma`da görmüştüm.
Yapıp oğlumun okuluna götüreceğim:)))

Bence çok güzel görünüyor
Ellerine sağlık canım
sevgiler

deafmute dedi ki...

Arkadaşım bende çikolata varsa birşeyin içerisinde uff diyorum başkada değil :)
Ellerinize sağlık.

SERAP dedi ki...

Canim bu gün nasil cikolatali kek istedi anlatamam.yani su an önümde olsa direk icerisine girecek durumdayim...Bende hafta sonu yapayim bari...Ilgi görsün diyede yaninda baska hic bir sey olmayacak...
Yanliz bir sorum var bu ölcüler 20 cm lik kalip icin mi?
Sen kac cm lik kalip kullandin?
SEVGILER

mutfaktaki rüya - Arzu- dedi ki...

çikolatalı keki çok severim,ellerine sağlık arkadaşım.sevgiler.

Fatoş Öztürk dedi ki...

Çikolataya kim hayır diyebilir?
Hele birde kekin üzerine dökülürse.Ellerine sağlık nefis görünüyor.Sevgiler...

Kendimce dedi ki...

Yasmincim o gün o kadar çok yedik ki sonradan düşününce ben de şundan daha çok yeseydim ya da öbüründen hiç yiyemedim diye düşünüp üzülmüştüm.Bu keke de o gün yiyemeyip sonra pişmanlıklarım arasına katılmış bir keketi ellerine sağlık can kuşum bizi çok güzel gülen gözlerle ağırlamıştın o bile karnımızı doyurmak için yeterliydi

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Supersin Yasemin!:) Ellerine saglik canim. Jelibonlar cok guzel yakismis.

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Bak yazmayi unuttum, dun devletsah ile videonu izledim. Ne kadar guzel bir video olmus oyle!! Seni oyle canli canli izlemek cok guzel:)

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

Yasemin'ciğim nefıs görunuyor ellerıne sağlık şu keklere ben nıye hayır dıyemem :)sevgiler

Aylin TÜRKŞEN AYSEL dedi ki...

Küçükken gittiğim doğum günlerinin ertesinde, yiyemediğim yiyecekler aklıma gelirdi, hatta rüyama girerdi. Neden yemedim diye hayıflanırdım. İşte bu kekin de başına gelen bu. Tüh :(

YEMEK VAKTİ AYLİN dedi ki...

off yasemin ya süper görünüyor bence.Görüntüsü ile 1 dilimi beni çikolataya doyurur şuan ellerine sağlık

Pastane'den dedi ki...

kalıp büyük olsa da görüntü tadını anlaatmaya yetiyor
ellerine sağlık

Zeynep dedi ki...

ben de yiyemedim bu nefis keki:(( ama olsun küçük adam yemiş ne güzel ,afiyetler olsun ,büyüsün kocam adam olsun:)))ellerine sağlık yaseminciğim her şey öyle güzel ve keyifliydi ki anlatılmaz yaşanır:)))
çok öpüyorum canım

Saglıklımutfak dedi ki...

adı gibi gerçekten süper. benim en beğendiğim lezzetlerdendi o gün:)eline sağlık canım

Adsız dedi ki...

kekiniz gerçekten harika görünüyor.sizden ricam ölçüleri bardak ile verirseniz sevinirim şimdiden teşekkürler.kolay gelsin.

ORDAN BURDAN HAYATTAN dedi ki...

sayın adsız ben de genelde bardak ölçüsü ile veririm tariflerimi fakat bu tarif başka bir arkadaşımdan oldugu gibi aldım. sen de adını belirtirsen sevinirim

Sevil dedi ki...

o gün orada olabilse idim ben bu keke gereken ilgiyi gösterirdim emin ol :))

Adsız dedi ki...

günaydın dün size adsız olarak msj yazmıştım ismim zahide blog sahibi falan değilim çalışan bir anneyim çocuğuma sevdiği seyleri yapmaktan zevk duyar bunları yaparken sizin gibi işin ustalarından aldığım tariflerle yapınca sonuç hariha.tarifleri yaparken ölçüler bardakla olunca sonuçta güzel oluyor.tarifleriniz güzel takip ediyorum.yinede teşekkür ederim.kolay gelsin.

Adsız dedi ki...

günaydın dün size adsız olarak msj yazmıştım ismim zahide.blog sahibi değilim çalışan bir anneyim.tariflerinizi deniyorum sonuçları harika.sadece ölçüler konusunda biraz beceriksizim galiba bardak vs olunca tamam ama gram olunca pek tutmuyor.neyse yinede teşekkür ederim.kolay gelsin.

Adsız dedi ki...

Sevgili Yasemin Hanım,

Tariflerinizi büyük bir beğeniyle takip ediyorum. Kek tarifindeki ölçüler için tartı mı kullandınız? Öyleyse almak istiyorum. Çünkü bazı sitelerde birçok tarifte gr. verilmekte. Bir de mümkünse kekin tariflerini bardakla vermeniz lütfen mümkün mü?

Küçük adama ve size sağlıklı ve mutlu günler dilerim.

Adsız dedi ki...

Sevgili Yasemin Hanım,

Tariflerinizi büyük bir beğeniyle takip ediyorum. Kek tarifindeki ölçüler için tartı mı kullandınız? Öyleyse almak istiyorum. Çünkü bazı sitelerde birçok tarifte gr. verilmekte. Bir de mümkünse kekin tariflerini bardakla vermeniz lütfen mümkün mü?

Küçük adama ve size sağlıklı ve mutlu günler dilerim.

Adsız dedi ki...

az önce yorum yazdım. isimsiz yazmayı hiç sevmem. acele yazınca. ismim ceren.

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Gerçekten süper görünüyor, ellerine sağlık Yasemin'cim..

CAFE PEPELA dedi ki...

Ellerine sağlık canımcım..
Neffis görünüyor!

SERAP dedi ki...

Eveeeet cikolata krizim baskin geldi ve bu keki pisirdim...Yasasin..Tesekkürler

Tarifkolik - Öznur dedi ki...

Merhaba tarif süper canım cok tatlı istiyor ne yapacağıma karar veremedim.. ellerine sağlık..

Cafe Gusto dedi ki...

O kadar güzel görünüyor ki sanırım dayanamayıp deneyeceğim:) ellerine sağlık...sevgiler...

Ordan Burdan Hayattan Bizim Usul Makarna' da