2 Ekim 2010 Cumartesi

Mantarlı Et Sote

Yıllar öncesini düşünüyorum da mantarı hiç sevmezdim. Uzun yıllar bu harika lezzetten uzak kaldığıma inanamıyorum şimdi. Nasıl olduysa bir süredir markete her gidişimde sepete ilk giren nedense hep mantar oluyor. Sanki bu uzun araya ve hasrete inat evde ne pişse içine düşüveriyor mantarlar. Neyin içine girerse de lezzetinden parmaklar yeniliyor adeta. Hele bir mantarlı börek var ki son zamanların en sık pişeni, her yiyen bir daha bir daha yedi. O kadar sevildi anlayacağınız. Onun da tarifi gelir elbet yakında.

Bu arada mantara bu kadar düşmüş olmamın lezzeti dışında bir diğer sebebi de sağlıklı oluşu. Bol miktarda potasyum, kalsiyum ve fosfor içeren mantar kansızlığa da çok iyi geliyor. Aynı zamanda sinir sistemine de olumlu etkileri var. Kolesterolü de düşürücü etkisi olduğundan kalp ve damar hastalıkları olanlara da tavsiye ediliyor.

Malzemeler:
500 gr dana kuşbaşı
1 adet soğan
400 gr mantar
zeytinyağı
tuz, karabiber
muskat cevizi

Yapılışı:
1. Etleri yıkayıp, suyunu süzüp tencereye alın. Etler suyunu salıp tekrar çekene kadar iyice pişirin.
2. Başka bir tencereye zeytinyağı alın, halka halka doğradığınız soğanları ekleyin ve pembeleşene kadar kavurun.
3. Temizleyip ince ince doğranan mantarları da soğana ekleyip birkaç dakika da bu şekilde pişirin.
4. Etleri içine katıp son olarak tuzunu, biberini ve az miktarda muskat cevizini ekleyin.
5. Birkaç dakika daha pişirip sıcak olarak servis yapın.

Notlar:
* Mantarları kimileri hiç yıkamaz, sadece temiz nemli bir bezle üzerini temizleyip kullanır. Ben içime sinmediği için mutlaka yıkarım.
** Mantarın pişirilmeden yenmesi gerektiğini söyleyenler de var. Pişince içindeki protein yok olurmuş. Yiyebilirseniz çiğ tüketin ama benim ağız tadıma göre kesinlikle pişmiş olmalı.
*** Et pişirirken tuzu kesinlikle yemeğe son aşamada katın, yoksa etiniz sert olur. Bunu da artık bilmeyen pek yok ama yine de demeden edemedim.
**** Et yemeklerinde içine çok az miktarda muskat katabilirsiniz. Muskat et yemeklerine çok yakışan bir baharat.

7 kİşİ fİkrİnİ söylemİş:

Bayram Kombesi dedi ki...

ooohhh ellerine saglik nefis.

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım,
Ellerine sağlık, mantarlı et sote nefis görünüyor.
Eti de mantarı da çok severim.
Bende mantarı yıkamadan kullanamam ve açıkçası çiğ yenecek bir tadı yok.
Mutlu bir hafta sonu diliyorum.

pelince dedi ki...

Yasemin canım bende bayılıyorum mantara,et gibi geliyor bana;)
nefis olmuş ..ellerine sağlık..

Tarifname- SEDA dedi ki...

En sevdiğim ve sıklıkla da yaptığım yemeklerdendir mantarlı et sote. Görünce de iştahım kabardı :) Ellerine sağlık, sevgiler...

Kendimce dedi ki...

Mantar ilk evimize 2. oğluma hamile kaldığımda girdi aş ermiştim mantara sonra orada vedalaştım mantarla ama nedense daha sonra senin de dediğin gibi markette sepete ilk girenlerden biz dede mantar ellerine sağlık canım

Mimosa Café dedi ki...

acayip güzel olmuş yaa. çok canım çekti. ben de bir mantar tutkunuyum. her haline tavrına ayrı bayılırım. öptüm şekerim.

www.sutumesarellemekarisma.com dedi ki...

mantara bayılırım ben! ince doğrar çiğ bile yerim:) ben ve çiğ tüketim çılgınlığım:) Bir de yeni yeni türler de reyonlarda yerini almaya başladı ya pek nutluyum! Sağlık için (y)emek gerek:) Afiyet olsun,ellerine sağlık!

Ordan Burdan Hayattan Bizim Usul Makarna' da