28 Temmuz 2010 Çarşamba

Kup Tiramisu

Üzerinde en çok polemik yapılan tatlı sanırım tiramisu olsa gerek. Yok öyle olmaz , yok böyle yapılmaz deniyor ama yine de herkes bildiğinden şaşmıyor. Ben kedi dili ile tanışmadan önce çoğunluk gibi hazır pastaban ile yapardım. Fakat kedi dilinin ayrı bir lezzet kattığını gördüm. Oğluşun doğumgünü menüsüne de yine kedi dili ile yaptım. Bu defa tek tek servis edebilmek için kuplarda yaptım.
Tarifi daha önceki ile aynı, sadece yapılışı biraz daha el oyalıyor hepsi o kadar.


Malzemeler:
1 paket kedi dili bisküvi

1/2 su bardağı sıcak su

1 yemek kaşığı süt

1 yemek kaşığı granül kahve

1 yemek kaşığı toz şeker

2 yemek kaşığı un

1/2 lt. süt

2 yumurtanın sarısı

1,5 çay bardağı toz şeker

1 paket labne peyniri ( ben Trakya Çiftlik Labne kullandım )

1 paket vanilya

2 yemek kaşığı kakao

Yapılışı:

1. Önce muhallebisini hazırlanması için süt, un, şeker ve yumurta sarılarını tencereye alın ve sürekli karıştırarak pişirin.
2. Muhallebi göz göz olup piştikten sonra ocaktan alın içine labne peynirini ve vanilyayı katıp mikserle çırpın.
3. Sıcak su, 1/2 çay bardağı süt, granül kahve ve şekeri iyice karıştırın.
4. Hazırlayacağınız kupların içine birer yemek kaşığı muhallebiden koyun.
5. Üzerine ikiye böldüğünüz kedi dillerini ekleyip ıslatacak kadar kahveli karışımdan dökün. ( çok fazla ıslanıp parçalanmaması gerek )
6. Üzerine tekrar muhallebi ve tekrar kedi dili ekleyip aynı işlemi tekrarlayın.
7. En üstte muhallebi olacak şekilde tamamlayın.
8. Servis ederken üzerine çay süzgeci ile kakao serpin.

Afiyet olsun


Ben öyle tek tek uğraşamam derseniz de işte böyle koyuverin bir cam servis tabağına olsun bitsin. Her haliyle kabul görüyor nasılsa.


4 kİşİ fİkrİnİ söylemİş:

Anne İş'te dedi ki...

ben de önce pasta tabanı daha sonra kedidili ile takılanlardanım...ve evet çok sipekülatif bir tatlı;amaçok tatlı...


ellerine sağlık:)

YEMEK VAKTİ AYLİN dedi ki...

yalancısı sahtesi gerçeği aslolan lezzetidir lezzetiii:))) ellerine sağlık

Zeynep dedi ki...

bende kupta denemek istiyorum ne zamandır,çok daha hoş görünüyor gözüme:))) ellerine sağlık yaseminim nefiss görünüyor
öpüyorum canım

evatolyesi dedi ki...

en güzeli lezzet olarak kedidillisi bence ,tek porsiyonluk sunum çok güzel olmuş ellerinize sağlık :)

Ordan Burdan Hayattan Bizim Usul Makarna' da