29 Haziran 2010 Salı

Etli Girit Kabağı Dolması

Bir süre daha yazmazsam bir daha sanırım hiç yazamayacağım. Öyle bir soğukluk geldi ki bana sadece bakınıp kapatıyorum ekranı, yeni tarif için hiç girişim yok. Kılımı bile kıpırdatma halim yok. Nedir bu rehavet bilmiyorum. Aslına bakarsanız hiç rehavet durumunda da değilim, hiç oturmadan geçirdiğim uzun yorucu günler geçiriyorum. Belki de bu nedenle hareketsiz ekran başında oturmak güçleşti. Sürekli bir koşturmaca, sürekli bir aksiyon hali. Ya da suçu yaza mı atmalı, yaz geldi de böyle oldu mu demeli bilmiyorum. Tek bildiğim bu kabaklardan artık kabak tadı geldiği. Ekranın sağ tarafında öylece durmalarından o kadar rahatsız oldum ki artık gecenin bu saatinde ( saat gece yarısı 01.30 ) duruma el koydum. Zaten mevsimi de geçecek bu gidişle ben yazana kadar.

Ben daha evvelden yemek kitaplarında Girit kabağını hep görürdüm fakat ne hikmetse markette, pazarda hiç rastlamamıştım. Geçtiğimiz ay markette bir rafta sadece 5-10 adet görünce bu fırsatı değerlendirmek istedim. Zaten görüntü olarak o kadar şirinler ki ne yapacağını bilemeden de alır insan onları sırf o güzellikleri için. Mini mini tombişler hemen aklımı çeldiler, deneme amaçlı alıverdim. İyi ki öyle yapmışım, ondan sonra bir daha da rastlamadım zaten.
Sonuç olarak bildiğimiz kabaktan da çok farklı değiller, sadece şekil itibariyle daha kısa ve tombikler, bir de kabukları daha kalın ve koyu yeşil renkli.

Eve getirip de bunlarla ne yapayım diye düşününce kabak dolmasında karar kıldım. Şöyle daha pişerken eve kokusu yayılan mis gibi etli kabak dolmasını kim sevmez ki ?

Malzemeler:
1/ 2 kg Girit kabağı
300 gr kıyma
100 gr pirinç
3 adet domates
1 adet kuru soğan
1 diş sarımsak
birkaç dal taze nane, maydanoz
tuz, karabiber
zeytinyağı
su
2 yemek kaşığı salça



Yapılışı:
1. Kabakların baş kısımlarını kapak gibi kesip içlerini çay kaşığı yardımıyla dikkatlice oyun.
2. Domates, soğan, sarımsağı soyup rendeleyin. Maydanoz ve naneyi ince ince kıyın.
3. Tüm malzemeyi kıyma ile karıştırın. Pirincini ekleyip tuz ve karabiber ile tatlandırın.
4. Biberlerin içini hazırladığınız harç ile doldurun ve kapakları üstüne kapatın.
5. Bir kasede salça, zeytinyağı ve suyu karıştırın.
6. Tencereye önce kabakları sonra da sosu dökün.
7. Pirinçleri yumuşayana kadar pişirin. Sıcak servis yapın.

Afiyet olsun.

Ben bu tarifi Tefal Nutricook ile yaptım. Kısa sürede hem besleyici hem de lezzetli kabak dolmamız hazırdı. Tefal Nutricook ile hazırladığım diğer yemekleri görmek isterseniz burdan bakabilirsiniz.

7 yorum:

Unknown dedi ki...

aslında dedigin gibi lezzet olarak diger kabakta farklı degiller ama görüntü çok cici.ellerine saglık.

YeMeK vAkTi dedi ki...

ellerine sağlık çok severim bu tonton kabakların görüntülerini

Rakunt ideas dedi ki...

Canım en kısa zamanda rehavetin geçmesini diliyorum:))

Ellerine sağlık bende çok yaparım ama her seferinde resimleme olayını unutuyorum inşallah yine yaptığımda yayınlarım bende.Çok öptüm seni ve prensini

Betül KAVAL dedi ki...

mmmmm bende bayılırım ellerine sağlık yasemincim.

aynı rehavet bende de var ne hikmettir bilmiyorum :))

öpüyorum seni

pelince dedi ki...

Yasemin bende aynı durumdayım..İnan tuzbiber olmasa kolum kıpırdamayacak;) ferah sayesinde çalışıyorum mutfakta:)
Düğün işleriniz bitti mi? işler hafifleyince bu rehavet geçecektir eminim ben...

Girit kabağı ile bende hiç dolma yapmadım,denemek lazım;)ellerine sağlık.. afiyet olsun...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

demek o kadar zaman ,görmedin bu güzel tombişi yaseminciğim !
olur ya , niye olmasın.

ben senelerdir çok severek yaparım, bayılırım şekline şemaline :)

hatta başka bişeyde yapıcam ama, artık neyi yayınlıyacağımı şaşırdım :)))

eline sağlık canım.
tatlı küçük adamımız da sevdimi annesi :)
öpüyoruz onu.

Mimosa Café dedi ki...

canım senin tatilin gelmiş bence :) sana bol denizli güneşli bir yaz tatili diliyorum. kabaklar harika! öptüm.