9 Şubat 2010 Salı

TuzBiber Dergisi Şubat Sayısı Yazım / 2010 Bütçem

2010 BÜTÇEMİ AÇIKLIYORUM…

Her yeni yılda olduğu gibi bu yıl da yepyeni umutlar ektim hayatıma dair; şunları yapacağım, buraya gideceğim, bunlarla bir araya geleceğim diyerek planlar yaptım kafamda. Hepsinden önemlisi bu yıl kendi adıma çok önemli bir karar verdim, yapmak zorunda olduklarımı ikinci sıraya alıp yapmak istediklerimi ön sıraya yerleştireceğim diye. Şimdiye kadar hiç olmadığım kadar mutlu olmaya gayret edeceğim, bir yerlere yetişeceğim diye kendimi paralamayacağım diye söz verdim kendi kendime. Bu yıl sevdiklerime, dostlarıma daha fazla vakit ayıracağım, çoluk çocuktan fırsat mı kalıyor diye bahane yaratmayıp hoş muhabbetleri elimin tersiyle itmeyeceğim. Eve kapanıp hem kendimi hem de çevremdekileri bunaltmayacağım.

Hayat hiç de öyle plan yapıp da karşısına geçip zamanının gelmesini beklemeye başlamak gibi bir şey değil. Hatta ve hatta hayat plan falan bilmiyor. Siz kendi maddelerinizi yazarken alt alta o da bir taraftan siliyor olmasın sakın. Hep öyle olmadı mı bundan önce acaba, düşünün bir bakalım. Okulu bitirir iş bulurum dediniz, sonra aylarca iş aradınız. Tam aradığınız işi buldunuz, elimdeki birikmiş parayla bir araba alayım dediniz en yakın arkadaşınız borç istedi ona vermek durumunda kaldınız. Hayatınızın aşkını buldunuz evlilik planları yaptınız, hatta gelinliğinizi bile hayal ettiniz aileniz evlenmenize karşı çıktı. Diyelim ki evlendiniz, çok mutlusunuz ve bir bebek bekliyorsunuz ve aynı zamanda eşinizin işten atıldığını öğrendiniz. Kabul tüm bu olumsuzluklar daha doğrusu şanssızlıklar hepsi birden başınıza gelmeyebilir ama gelebilir de. Siz hayattan beklediklerinizi bir bir sıralarken hayat size sunabildikleriyle sizi şaşırtmadı mı hiç ?

Çok eskiden bir yerlerde okuduğum bir cümle geldi aklıma tüm bunları düşünürken. ‘’ Mutluluğunuz bir başkasına bağlı ise mutsuz olmaya mahkumsunuz’’ diyordu. Aynen bu hesap, mutlu olmak için hep bir başka olayın gerçekleşmesini beklemek durumunda isek mutluluk o kadar da yanı başımızda değildir asla. Öyle olursa böyle yaparım ; şöyle olursa mutlu olurum dersek pek de öyle bizden yana olmayabilir bakiyesi hayatın. Sonunda alacaklı olmak da var mutlaka ama borçlu da çıkabiliriz.

Bugün tüm bu detaylar kafamda uçuşurken yeni yılda kendime birtakım sözler verdim. Benim gibi bir Kova burcu kadınıyla hiç bağdaşmayacak türden sözler hem de. Benim gibi her adımını planlayan, her aktivitesi için sürekli program yapan, programsızlık halinde ruhu bunalan, daralan biri için hiç de kolay sözler değil hani. Bakın ne sözler vermişim, büyük lokma ye büyük söz etme, demiş ya eskiler. Umarım büyük sözler değildir bunlar.

*Hayatın telaşı içinde yapmayı özlediğim şeylere, birlikte olmayı özlediğim kişilere daha fazla vakit ayıracağım (dostlara, arkadaşlara verilen sözler, tutamazsak yandığımızın resmidir).
**Öyle çok fazla plan program yapıp detaylara takılıp da özü kaçırmayacağım bu yıl (elimden kağıdı kalemi atacağım demek ki…)
***Bir şeylerin gerçekleşmesi için başka şeylerin gerçekleşmesini beklemeyeceğim (kaçış yok, beklemek hiç yok ).
****İstiyorsam yapacağım, sıkılıyorsam kaçacağım (umarım kaçabilirim, hiççç bana göre değil bu, heyhat bu çok büyük söz olmuş).
*****Başkalarının gönlünü hoş tutacağım diye kendimi zora sokmayacağım, içimi kurutmayacağım ( yetti zaten bugüne kadar kuruttuğum, biraz da onlar kurusun bakalım nasıl oluyormuş).
******O anda her ne yapıyor isem aklımı fikrimi ona verip ruhum ayrı yerde bedenim ayrı yerde olmayacağım (çek ruhunu aşağı bedeninin içine, misali ).
*******Nerde mutlu isem orda bulunacağım ( gören duyan da beni zorla kamu hizmetinde çalışıyor sanacak ama öyle yani napıyım mecburi ikametler de yok mudur hayatta).
********İlerde başkalarını suçlayacak derecede kimseye kendimi adamayacağım ( bak bu konuda tutarlı olamayabilirim, oğlumu istisna kabul ediyorum )
*********Tüm bunları önümüzdeki yıl okuyup kendime gülmeyeceğim ( gülen olursa kovalayacağım)

Kısaca özetlemek gerekirse hayat hiçbirimize bir yarının, bir geleceğin vaadini vermiyor. Kimse yarını olup olmayacağını bilemiyor. Hayatın peşinden koşun ve yarın yapmayı düşündüğünüz her şeyi bugüne öne alın, belki yarın olmayabilir ama bugün var. Mutlu olmak için okulun bitmesini, çocukların büyümesini, yazın gelmesini, güneşin açmasını, maaş almayı, piyango kazanmayı, işe girmeyi, aşık olmayı beklemeyin. Hiç sebepsiz mutlu olun.
Bu yıl mutluluğu alın programınıza, sebepsiz her şeyden bağımsız mutluluğu.

Sevgilerimle,


TuzBiber Dergisi Şubat sayısını hala okumadıysanız göz atmayı unutmayın...

8 kİşİ fİkrİnİ söylemİş:

mis kokulu lezzetler dedi ki...

Yaseminciğim keşke dediklerini gerçekten yapabilsek.Hayatın dün, yarın değil bugün olduğunu anlayabilsek.Geçip gidenin bizim hayatımızdan bir parça olduğunu görebilsek ne kadar mutlu olurduk belkide çevremizdekiler daha mutlu olurdu.İzmirden sevgiler.Mine

birsence dedi ki...

bu yılki bütçeni ve istediklerini inşallah gerçekleştirirsin yaseminciğim...

*****

bu ay YE ETKİNLİKLERİnin ev sahibeliğini ben yapıyorum..Davet yemekleri konulu etkinliğime katılımını bekliyorum ....

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Keyifle okudum yazını, kendime de pay çıkardım.. Ah bu detay düşünmeden bir alabilsem kendimi.. Plan programsızlık, belirsizlik bana da hiç iyi gelmiyor ama belki de kendimizi hayatın akışına bırakmalıyız biraz, nasılsa su yolunu buluyor .)

Mimosa Café+Design dedi ki...

yasemincim planlar süper :) bu sene biz kovaların yılı, isteklerimizi gerçekleştirmek için evrenin desteğini hep yanımızda hissedeceğiz inşallah. yeni yaşında tüm umutlarının gerçekleşmesini diliyorum. ayrıca pazar günü tanıştığımıza çok sevindim. tuz bibere bakacağım. sevgiler.

nilay dedi ki...

Hepsine katılıyorum ama hiç birini yapabileceğimi inanmıyorum. AAAhhh AAAAhhhh nerede.

pelince dedi ki...

Yasemin okumazmıyım,yine çok içten ve samimi yazmışsın.. çok da doğru...
yüreğine sağlık..

Yemekbahane dedi ki...

inşallah canım inşallah..

ama plan yapmaktan bile korkar olduk...

Dijle dedi ki...

Yaseminciğim;harika,sıcacık bir yazı olmuş...

Çoğuna ahh ahhhh dediğim ,içgeçirdiğim:((

Ama gazı aldım:)))Pekçoğunu (galiba hepsi!) deneyeceğim ve umarım senin için de az delikli bir bütçe olur:)


Seni,seni okumayı seviyorum..

Ordan Burdan Hayattan Bizim Usul Makarna' da