25 Ocak 2010 Pazartesi

Ben İlginç Değilim ki....

Bir soru sordun beni düşüncelere attın Sibelcim:)) Düşündüm düşündüm öyle pek de ilginç yönlerim olmadığını farkettim. Yani ben ilginç biri değilmişim demek ki, ühü ühhüüü ühüü.
Ben de ilginç olmasa da hiç burada bahsetmediğim bazı yönlerimi yazayım dedim, 7 ilginç özelliğim neymiş bakalım ?

1. Ortaokul yıllarımda İngilizce hocam Sue Miller' ın teşvikiyle günlük tutmaya başlamıştım. O dönem İngilizce yazıyordum ve gramer vs kontrolü için öğretmenime veriyordum. Bu alışkanlık sonrasında ben de öyle bir yer etti ki, iş hayatıma başlayana kadar günlük tuttum ben. Hatta çalıştığım dönemde de düzenli olmasa da hep bir günlüğüm oldu. Sevinçlerimi, hayattan beklentilerimi, hayallerimi kısacası herşeyi yazdığım koca bir koli dolusu günlüklerim var. Hepsi çeyizimle beraber evime geldiler, şu anda hala evimdeler. Hep hayalim en yakın dostumla bunları birbirimize vermekti ama olamadı. Şimdi tek hayalim eğer bir gün bir kızım olursa bunları ona hediye etmek.

2. Uyuduğum odada mekanik ses çıkaran hiçbir obje olmamalı, özellikle de saat. Hayatta uyuyamam. Öyle yastığa yatar yatmaz uyuyan biri değilimdir, uykuya dalana kadar sürekli o gün neler yaptığımı düşünürüm, ertesi günün planını yaparım.

3. Yazarken çok kolay '' canım, cicim '' gibi kelimeleri kullansam da günlük hayatımda hiç sevmem. Benim ağzımdan '' annecim, babacım, kocacım, teyzecim '' gibi kelimeler hiç çıkmaz. Bunu yabanilik diye nitelendirenler de olabilir ama olmuyor işte, yapamıyorum...

4. Hafızam hiç iyi değildir, bu genç yaşta bunamış bile olabilirim. Geçmişe ait çoğu anımı kızkardeşim Nesli' den öğrendim desem yeridir. Özellikle hatırladığım olayların da asla yıllarını falan bilemem.

5. Eşim benim kuzenimin liseden çok yakın arkadaşı. Anlatılanlara göre üniversite yıllarımızda teyzemin evindeyken eşim ve kuzenim eve gelirler ve biz tanışırız. Bundan yaklaşık 5 yıl kadar sonra yine kuzenimin nişanında yeniden tanıştırıldık. İşin ilginç yanı ikimiz de ilk tanışmayı hiç hatırlamıyoruz, demek ki neymiş bizimki ilk görüşte değil ikinci görüşte aşkmış:)) Zira ikinci tanışmamızdan bu yana birlikteyiz.

6. Eskiye ait objelere çok değer veririm, çoğu eşyamı elden çıkarmaya kıyamam. Oğlum için de bebekliğinden beri bir hatıra kutusu tutuyorum. Hastane bilekliği, aşı karnesi, ilk emziği, ilk oyuncağı, yuvada ilk yaptığı resmi, ilk mama kaşığı ve daha fazlası var bu kutuda. Büyüdüğünde birlikte bakıp ona hepsinin hikayesini anlatmayı çok istiyorum.

7. Kitaplarımı kimseyle paylaşmayı sevmem. Ödünç verecek olursam da mutlaka geri isterim, vermediği taktirde hatırlatırım. Oldu ya gelmedi gider aynı kitaptan tekrar alırım. Bu arada yemek dergilerim ve kitaplarım da asla paylaşılamaz olanlarım arasında. Allahtan oğluşum da bunu bebekliğinden beri hissetmiş olmalı ki kitapları kütüphaneden seçer alır, sayfalarını çevirir bakar ve yerine koyar. Şimdiye kadar ne bir sayfa koparmışlığı ne de bir çizik atmışlığı vardır. Demek ki Allah dağına göre kar yağdırıyormuş.

Bu mimi benim de 7 kişiye pas etmem gerekiyormuş. İsteyen herkes hadi ilginç yanlarını paylaşsınlar okuyalım.

5 kİşİ fİkrİnİ söylemİş:

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Yasemin'cim keyifle okudum, hepsi birbirinden güzel. Özellikle oğlun için hazırladığın hatıra kutusu. Benim de oğlum doğmadan önce ve doğduktan sonra onun için yazdığım mektubum var.

NarincE dedi ki...

Gündelik hayatta ben de canım cicim sık kullanmam, ama bu bloglar arasında kullanıyoruz. Yalnız benden yaşça küçüklere canım diye hitap ederim samimi olmasam da.

Sonra, ilerde açacağım bir aile müzemiz fikrim var. Artık neler saklamıyorum ki,kızımın küpesini kaldırdık en son, kızı olursa ona takacağım, görürsem o günleri.

Kitaplarımı da vermeye kıyamam, ama ödünç verilip de geri gelmeyen çok kitabım var. Utanıyorum istemeye, kalıyor.

Huylarımız benziyormuş senle, yok valla ben de hiç ilginç değilim.

Özlem dedi ki...

İnanamıyorum, özellikle 3, 4 ve 7. maddeyi okurken sanki kendi yazdığımı okur gibi oldum, bu kadar benzerlik olur :) benim kardeşimle bile böyle benzer yanlarımız yok :))

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ dedi ki...

Kuzu senin huylarını yesinler romantik kadın hatıra kutusu da yaparmış :)

aslı'nın mutfağı dedi ki...

-Cım'lı, -cim'li konuş(a)mama konusunda birbirimize çok benziyoruz :)

Ordan Burdan Hayattan Bizim Usul Makarna' da