25 Aralık 2009 Cuma

Portakallı Revani

Son zamanlarda blogumu güncelleme sıklığımı azaltmış olsam da vakit bulabildiğim her an aklıma gelen ilk durak burası. Kitap mı okusam, biriken ütülerimi mi yapsam yoksa mutfakta yeni tarifler mi denesim diye düşünürken bir bakıyorum blogu açmışım yazamasam da harika tariflerle yılbaşına hazırlanan blogları geziniyorum. Bizim bu yıl yılbaşı için herhangi bir planımız yok, zaten genel olarak da yılbaşının kutlanması gereken özel bir gün olduğunu düşünenlerden değilim. Sonuç olarak yılın herhangi bir gününden hiçbir farkı da yok. Sadece yeni bir başlangıç olması sebebiyle yeni bir heyecan oluyor, hepsi bu. Bu yıl da diğer yıllar gibi yine evimizde ailecek olacağız. Özel birşeyler yapar mıyım onu bile düşünmedim henüz. Şeker dedemiz hala hastanede, durumu çok da iyi denilemez. Hal böyle olunca da kutlama yapılacak bir vaziyetimiz de yok. Belki küçük adamı neşelendirebilmek adına keyifli birkaç şey hazırlarım. Bu yıl o kadar yeni yıl modundan uzakta kaldık ki yılbaşı ağacımızı bile çıkarıp da kuramadık. Yavru kuş her yerde gördüğünde heyecandan deli olduğu ağacı evde kuracağız diye beklerken yeni yıl da geldi çattı. Artık bu saatten sonra da hiç çıkarmayı düşünmüyorum, kısmetse seneye daha iyi bir yıl ümidiyle kurarız ağacımızı.

Yılbaşı gecesi için henüz menü yok aklımda. Öyle hindili falan bir tarif de asla benden çıkmaz zaten. Hem yenmez hem de öyle marifetli bir hatun değilim henüz. Menümüz belli değil ama tatlımız Portakallı Revani olacak, buna karar vermiş bulunuyorum. Kurban Bayramında büyük adam Şeker dedenin yanına Trabzon' a gittiğinde bizim de küçük adamla kayınvalidemde kaldığımızdan bahsetmiştim. Bu şahane portakallı revani de işte o zamandan. Bildiğimiz klasik revani pek benim ağzı tadıma uyan bir tatlı değildir, daha doğrusu şerbetli tatlılar benim tercihim değildir. Ama bu kuralı bozacak kadar güzel bir lezzeti var bu portakallı revaninin. Gazeteden tarif bulup da denemekten asla çekinmeyen kayınvalidemin ellerinden çıkan bu harika lezzeti burada da paylaşmak istedim. Niyetim kendim yapıp bloga eklemekti ama bu aralar gün ışığını yakalamak mesele. Hazır elimde de yapılmışı, fotoğraflanmışı var iken, önümüz de yılbaşı iken beklemek istemedim. Yılbaşı gecesi için şerbetli tatlı denemek isteyenlere fikir verir belki.

Portakallı Revani

Malzemeler
4 yumurta
4 kahve fincanı toz şeker
4 kahve fincanı un
4 kahve fincanı irmik
4 kahve fincanı yoğurt
2 adet portakal kabuğu rendesi
2 kahve fincanı sıvıyağ
2 kahve fincanı portakal suyu
kabartma tozu

Şerbeti için
3 su bardağı toz şeker
2 su bardağı su
1/2 limon suyu

Hazırlanışı:
1. Şerbeti için şekeri ve suyu tencereye alıp kaynatın. İndirmeye yakın limon suyunu ekleyip ocaktan alın soğumaya bırakın.
2. Yumurtaları ve şekeri çırpın.
3. Geri kalan tüm malzemeleri ilave edip karıştırın.
4. Yağlanmış bir tepsiye ya da cam fırın kabına döküp önceden ısıtılmış 175 derecede fırında 45 dk. pişirin.
5. Fırından çıkarıp üzerine şerbeti dökün ve üzerini kapatın.
6. 4 saat hiç ellemeden dinlendirin. Dilimleyip üzerini hindistancevizi ile süsleyip servis yapın.

Afiyet olsun.

7 kİşİ fİkrİnİ söylemİş:

sahika dedi ki...

şeker dedeye çok geçmiş olsun, inşallah çabucak iyileşir :)

portakallı revaniyi çok severim, kekin de portakallısını çok severim aslında, portakal tatlılara çok yakışıyor, kayınvalidenin de eline sağlık :)

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Canım ailede hasta birisi olunca isterse doğum günümolsun kutlama yapmak istemez insan. Sana hak veriyorum ama yeni yıla keyifle girersek bütün senemizin öyle geçeceğine inanmak isteriz, hayaller kurarız. Bu yüzden de yeni bir yıl, yeni bir başlangıç olarak düşünmeli ve keyifli girmeleyiz diye düşünüyorum. Bu yüzden de genelde allahtan bir mani, hastalık olmaz ise hep kutluyoruz, psikolojik mutluluk veriyor, amaç budur yani.
Tatlın müthiş. Revaniyi sevmeyen varmıdır acaba
Ellerine sağlık canım
sevgilerimle

Kendimce dedi ki...

Allah dedenin yardımcısı olsun şifa versin Yıbaşı için düşündüklerine aynen katılıyorum İnsanı heyecanlandıran yeni bir başlangıç olması bunu da insanın en sevdikleri ile birlikte yapması da güzel netice de paylaşılan herşeyin güzel olduğu gibi Yasemin cim seni lkocaman öpüyorum

NarincE dedi ki...

Şeker dede iyileşir, önümüzdeki yıl daha neşeli bir yılbaşı telaşesi yaşarsınız umarım.

Ben revaniye her türlü bayılırım, sade, portakallı, cevizli...

birdutmasali dedi ki...

portakalın tadını verdiği her şey çok güzeldir yaseminciğim.

aşağıdaki gül börekte nasıl bana göz kırpıyor bir bilsen :(((

Damak Tadı dedi ki...

Yasemin'ciğim,çok nefis görünüyor revanin,ellerine sağlık..


Sana ve sevdiklerine gönlünce geçireceğin sağlıklı,mutlu bir yıl diliyorum..


Sevgilerle..

:)den dedi ki...

Yeniyıl mönümüz henüz belli değil diyosun ama en önemli kalemi hazırlamışsın zaten, "Portakallı Revani"... Teferruat gerisi;)

Ordan Burdan Hayattan Bizim Usul Makarna' da