15 Kasım 2009 Pazar

Çavdar Ekmeği

Bir Pazar sabahına mis gibi ekmek kokusuyla uyandınız mı hiç siz ? Biz bu sabah işte öyle bir sabaha uyandık. Cuma günü Sinangil' den gelen hediye paketindeki ekmek karışımlarını dün anneme giderken götürmüştüm. Henüz mutfakta bir ekmek makinesi sığdıracak yer bulamadığımızdan bizde ekmek makinesi yok. Ama anneme her gidişimizde sabahları bu iştah kabartan kokuyla uyanmak bizi oldukça zorluyor. Yakında mutfakta bir devrim gerçekleşecek sanırım.

Bu sabah annem erkenden kalkıp makineyi çalıştırmış. Ekmek makinesinin otomatik ayarlama modu olmasına rağmen annem işte sabahın köründe kalkıp kendi elleriyle çalıştırmış. İnanır mısınız ev ahalisini yataklarından kaldıracak kadar enfes bir koku yayılmaya başladı sabah. Mutfağın kapalı balkonunda olmasına rağmen makineden gelen koku tüm evi sarmıştı. Öyle ki normalde herkesin kahvaltı masasına teşrifini sağlamak pek o kadar kolay olmasa da ekmeği sıcak sıcak yemenin aşkına erkenden masa başındaydık. Haliyle 6 kişilik aileyi doyurmaya yetmedi. '' Keşke köy ekmeğini de akşamdan yapsaymışız '' diye hayıflandık. Artık onu da bir dahaki yatıya gidişimizde yapıp fotoğraflamak için anlaştık. Napalım biz alana kadar pişirmek annemin makineden fotoğraflar benden.

Bu arada Sinangil' in özenle hazırlanmış paketinde neler vardı neler; Çavdar ve Köy ekmeği unları; sade, limonlu, fındıklı ve vanilyalı Kekunları; Kepekli un; mantılık, böreklik, baklavalık unlar. Zaten tanıdığım ve tercih ettiğim bir marka olan Sinangil' in daha önceden denemediğim kekunlarını ve kepekli ununu denemek için sabırsızlanıyorum. Hala rejimdeyim ama fırın göreve devam ediyor bizim evde. Bu arada firmaya da sordum ama sizlere de sormak istiyorum, bu mantı unu ile illa ki mantı mı yapılmalı ya da baklavalık un ile kek olmaz mı? Yani bu unlar sayesinde yakında mantı yapıp, baklava açarsam hiç şaşmayın.

Sinangil firmasına bu güzel jesti için çok teşekkürler ediyorum. Firmaların blogların reklam ve tanıtım gücünün bu kadar farkında olmaları çok güzel; çünkü biz hanımlar beğenmediğimiz hiçbir ürünü laf olsun diye övmeyiz. Ve eğer öneriyorsak gerçekten denemeye değer demektir. Ben Sinangil 'in şimdiye kadar sadece normal beyaz unlarını ve ekmek karışımlarını denemiş biri olarak en yakın zamanda diğer ürünleri de deneyip fikirlerimi paylaşacağım. Bu arada sizler de Sinangil unları ile denediğiniz kendi keşfiniz olan özel tariflerinizi lezzet@sinangil.com.tr adresine gönderebilirsiniz. Böylece sizin adınız, blogunuzun adı ve sizin belirlediğiniz özgün tarif ismi ile birlikte çok daha geniş kitlelere ulaştırabilir firma da.

Haa bir de unutmadan gelen pakette minik adamımı da çok memnun eden bir şey vardı ki, muftak önlüğü. Yavru kuşum zaten ben ne zaman mutfağa girip de önlüğü taksam yanıma gelip '' Tuğra tak anne '' diye önlük merakını belirttiği için bu önlüğü hemen sahiplendi. Tam da boyuna göre olunca birkaç saat aynen böyle fotoğrafta gördüğünüz yüz ifadesi ile dolaştı evin içinde. Dilinde de Baby Chef melodisi keyfine diyecek yoktu.

Sinangil' e bir kez daha teşekkürlerimi gönderiyorum bu sabah tüm ailemi mis kokulu ekmekleri ile uyandırma fırsatı verdikleri için ve de minik adamımı böyle gülümsettikleri için.





16 kİşİ fİkrİnİ söylemİş:

birdutmasali dedi ki...

o minik adamı öperim ben :)
afiyetler olsun yaseminciğim..
bende 2 yıldır ekmek makinemde sinangil kullanırım.
yaydığı kokuya gerçekten hayran olmamak imkansız..
sevgiler.. güzellikler.. iyi haftalar canım.

NarincE dedi ki...

Anneler böyledirler işte. Gittiğimizd erkenden kalkar, mutfakta tıkır tıkır, ya bazlama, ya gözleme, herkes kalkar yanında sıcak çay, bitmeyen sofra üstü sohbetlerimiz, kahvelerimiz, uyduruk fallarımız...
Bayram geliyor az kaldı.

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Ellerinize sağlık Yasemin'cim, ben de yer sıkıntısı yüzünden ekmek makinesi almadım; onun yerine anneme bir tane hediye etmiştim :) Sabah evi saran o mis gibi kokuyla insanın gözlerini açması çok hoş oluyor dediğin gibi.. Küçükadama önlük çok yakışmış :) Bu arada, okudun mu bilmiyorum ama, ıspanaklı kişi denedim, nefis oldu.. Ben süt yerine çiğ krema kullandım, tavsiye ederim sana da :)

Elçin dedi ki...

Oh misss, olsa da yesek:)
Canımm sana bişi sorucam, haftasonu misafirlerim gelecek, senin ıspanaklı müthiş böreğinden yapıcam ama yanına başka ne yapabilirm tuzlu olarak ona karar veremedim ben:(Yardımcı olursan çok sevinirim..

Kendimce dedi ki...

YASEMİNCİM GÜLE GÜLE YİYİN SİNANGİL UNLAR İLE YAPTIKLARINI

BLOGLARIN ETKİN GÜCÜNÜ KEŞFETMİŞ OLDUKLARI İÇİN BEN DE ÇOK MEMNUNUM ÇÜNKÜ BURADA BU PAYLAŞIM SAYESİNDE BİR SÜRÜ ŞEY ÖĞRENİYORUZ
BU ARADA BENİM DE EKMEK MAKİNEM YOK ÇOK İSTİYORUM AMA ALIRSAM KİLODA ALACAĞIMIZ İÇİN KENDİMİ TUTUYORUM
bU ARADA TUĞRACIK ÇOK GÜZEL OLMUŞ :)

Esin (Huysuzbalık) dedi ki...

Sabah sabah mis gibi ekmek kokusu ile uyanmak ne güzeldir :) Benim de alasım var bu makinalardan. Küçük adam çoook tatlı Maşallah. Afiyet şeker olsun. Sevgiler...

pelince dedi ki...

Yasemin bu hafta hepimiz ekmek denemişiz :)) bende köy ekmeğinin içine üzüm ve ceviz koyup pişirdim şahane oldu.. ama sizinki kadar kabarmadı.. ikiye böldüm bende minik ekmekçik oldu.. elimde yoğurdum için olabilir belki de...

size de afiyet olsun..yakışıklıı öpüyorum..

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ dedi ki...

Sanki buradan bile aldım taze pişmiş ekmek kokusunu.. :)

ORDAN BURDAN HAYATTAN dedi ki...

Sevgili Nunucum, gerçekten sinangilin ekmek unları çok iyi sonuçlar veriyor. koku zaten inanılmaz. sevgiler sana da
*************
Narince aynen dediğin gibi ama eksikliklerini vermesin Allah.
**************
Aslıcım kişini gördüm evet, ama ben krema tercih etmemiştim yaa çok yağlı olmasın diye.
***************
Elçincim koştum geldim:)))
************
Güler ablacım valla kilo mevzuu da ayrı boyutu bu ekmek makinesinin. ama çok lezzetli yaa en azından çocuklar sağlıklı ekmek yesinler
*************
Esincim teşekkürler gerçekten o kokuyla uyanmak büyük keyif.
**************
Pelincim ben de evde yapsaydım elde yapacaktım ama anneme gidince makinede oluverdi. ceviz ve üzüm koymasını söyledim anneme ama çoğunluk razı gelmedi. hele benim makinem olsun ben ne ekmekler yapacağım valla.
*****************
Edacım evet mis misss

Ozge Sipahioğlu dedi ki...

afiyetle sekerimmm

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Maşallah oğulcuğna. Geleceğin OKTAY USTASI:))))
Ellerine sağlık canım.
Mis gibi görünüyor
sevgilerimle

SİHİRLİ OKLAVA dedi ki...

ekmek kokusunu duyduğum bloga koşuyorum...ellerine sağlık.bundan sonra miniğinle yaparsınız tarifleri...sevgiler

Betül KÖROĞLU dedi ki...

yasemincim bilirim o kokuyu ben.. harikadır..

afiyetler olsun..

tuğra beye de kocaman öpücükler..

lemanice dedi ki...

canım yha ben yoktum uzun zmandır bi geldim ama fazla kalmadım yine gittim.kaçırdığım ne kadar şey varmış.sıkıntılarım vardı gerçi haaala da var.sağ üstteki videonu şimdi seyrettim hemşeri sayılırız ha:)eşimde sürmeneli trabzonluyum ben.çokda güzel çekimmiş ne diye beğenmedin ki sen.sayfanı baştan aşağı gezdim yeniden.ben geldim pir geldim.))sevgiler tatlıııımmmmmm.

Mimosa Café+Design dedi ki...

harika olmuş ekmek. az önce damak tadı gül ablanın sitesindeki ekmeği de görüp ayılıp bayıldım şimdi de seninkini gördüm. çok nefis evde taze ekmek yapıp yemek harika birşey. sinangil sağolsun :)

SMİLENA dedi ki...

yesemincim bana geldi o paketten.henüz denemedim ama harika görünüyor....
yakışıklıya da maşallah .adam oldu ya....

Ordan Burdan Hayattan Bizim Usul Makarna' da