18 Ekim 2009 Pazar

Pazar Gününün Keyfi Kahvaltıyla Başlar

Daha önceden de söylemiştim, uzun zamandır evimizde ağırlamayı düşündüğümüz uzunca bir misafir listemiz var. Yavaş yavaş hepsine sıra gelecek, merakla bekleyenlere duyurulur (!! )Ancak bu defaki misafirlerim bu listeden değil. Geçen hafta içinde erkek kardeşimin nişanlısı Ece arayıp da '' Yasemin Abla, Cuma günü İstanbul' a geliyorum birkaç günlüğüne, sana da gelmek istiyorum '' diyince bu pazar sabahı kahvaltı misafirlerim belli oldu. Annem, Nesli, Bora, Ece ve kardeşi Kıvanç bu sabah kahvaltımızda bizlere eşlik ettiler. Çok keyifli bir sabah oldu bizim için de. Ama en çok da küçük adamım mutlu oldu, uzun zamandan beri '' Ece nerde? '' diye sorup duruyordu, sabah karşısında görünce mutluluktan uçtu.



Nedense ben akşam yemeği misafiri değil de kahvaltı misafirini daha çok seviyorum. Hem hazırlığı keyifli -ve de kolay elbette - oluyor hem de masada uzun uzun muhabbet edip oturması ayrı keyif veriyor bana. Bu sabah da Tekirdağ Kumbağ' dan olunca misafirlerim daha bir özendim açıkcası. Hem evimize ilk defa geliyorlardı hem de Ece artık bizim ailemizden birisi oldu. Doğrusu onu tanımadan önce bu kadar seveceğimi ve ısınacağımı düşünmemiştim. Şimdi annem ona her '' Kızım '' dediğinde sanki bir kızkardeşim daha varmış gibi geliyor, o kadar alıştım yani. Ki beni tanıyanlar bilir ben öyle kolay kolay kimseye ısınamam. Elbette o da hem çok saygılı hem de çok iyi yetiştirilmiş olduğu için bunu hakediyor. Umarım bu muhabbetimiz bir ömür boyu böyle gider.
Bu sabah erkenden kalkıp onlar gelmeden neler mi hazırladım ? İşte bu sabahın menüsü
. Klasik kahvaltılıklar ( peynir ve zeytin çeşitleri, domates, salatalık)
. Kendi yapımım mürdüm eriği reçeli
. Rize' den gelme özel kestane balı
. Tahin-Pekmez
. Ev yapımı üzüm pekmezi ( Ece 'nin annesi Nurhayat Abla kendi bağlarındaki üzümlerle yeni yapıp göndermiş, inanılmaz lezzetli. Burdan da tekrar teşekkür ederim Nurhayat Abla' ya. Her yaptığı şey gibi bunun da hakkını vermiş gerçekten )
. Yine kendi yaptığım acılı domatesli sos
. Közlenmiş kırmızı biber
. Tiramisu




Sabah uyandığımda yağmurla başlayan karanlık ve kasvetli gün, muhabbeti yerinde kahvaltı soframızla renklendi. Artık yavaştan havaların da soğumaya başlayacağı düşünülürse bundan sonra evde daha fazla vakit geçireceğiz demektir. Bu da eşittir daha fazla konuk ve bol sohbetli bir kış olacak inşallah.




Bu Pırasalı Börekler artık benim için kışın kurtarıcıları diyebilirim. Boş olduğumda mutlaka hazırlayıp pişirmeden dondurucuya atıyorum, böyle ihtiyaç anında da hemen elimin altında bulunması çok vakit kazandırıyor.

Ve gelelim günün tatlısına; aslında herkesin yaptığı gibi benim de bir tiramisu tarifim vardır yıllardır yaptığım. Ama bu defa aslına uygun olsun diyerek aldığım kedi dili ile yaptım farklı olarak. Tarif olarak da paketin üzerindeki tarifi uyguladım. Yakında paylaşırım onu da.


Ve ve ve son olarak da Frambuazlı Patatesli Kek. Her zaman yaptığım keklerden olmasın da farklı bir şey olsun diye dergileri karıştırıp buldum bunu. Daha doğrusu çok önceleri yanına bir işaret koyuvermişim yaparım diye, yani göz koymuşum tarife de kısmet bugüne ve bugünkü misafirlerime imiş. Bunun da tarifi gelecek pek yakında.





Dedim ya Pazar gününün keyfi kahvaltıyla başlar diye. Aynen de dediğim gibi oldu, kahvaltıyla da bitmeyip devam etti. Misafirlerimizi uğurladıktan sonra yakın arkadaşlarımız Oya ve Ediz aradılar. Caddebostan' a balık yemeye gideceklerini söyleyip bizi de davet ettiler. Öğle uykusundan uyanan küçük adamı da alarak gittik biz de. Sabahtan beri yağan yağmurdan hiç eser yoktu, hava inanılmaz güzeldi, öyle ki dışarda bile hiç üşümeden oturduk. Uzun zamandır hiç olmadığı kadar da keyifli bir rakı - balık keyfi yaptık dostlarla. Sağolsun minik kuşumuz da bizi hiç üzmeden oturdu saatlerce. Daha ne olsun değil mi, sabahtan akşama kadar bol muhabbet, bol neşe ve keyif bizimleydi. Umalım da tüm haftamız böyle geçsin.
Herkese iyi bir hafta diliyorum.

15 kİşİ fİkrİnİ söylemİş:

karamel mutfak dedi ki...

sevilenler dostlar mutlu masa daha ne olsun :))afiyet şeker olsun.

bahar gelsin dedi ki...

masa örtün ve tabakların çok şık
börekler kekler enfes görünüyor valla canım çekti

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Yasemin'cim haftasonunun güzel geçmesine çok sevindim.. Allah sohbetinizi muhabbetinizi bozmasın.. Ece de eminim yeni ailesini çok seviyordur, nazar değmesin.. Frambuazlı patatesli keki çok merak ettim ben Yasemin.. Herhalde tatlı tadı daha ağır basıyordur..

Elçin dedi ki...

Oh miss afiyet olsun:) Ben de bu haftasonu senden aldığım pandispanya tarifini uyguladım ve muhteşem oldu. Tıpkı pastaneden alınanlar gibi.
Bundan sonra tek geçerim bu tarifi.

Betül KÖROĞLU dedi ki...

güzel başlayan sabahı güzel bir şekilde yine dostlarla btirmişsniz çok güzel bir pazar olmuş yasemincim.

herşey harika gözüküyor tarifleri bekliyorum.sevgiler öptüm..

birsence dedi ki...

yaseminciğim günaydın...vallahi çok şık bir masa olmuş ellerine sağlık...özellikle frambuazlı keki çok merak ettim tarifini dört gözle bekliyorum...

sahika dedi ki...

ellerine sağlık, sizin kahvaltı sofranız daha güzelmiş :) hem kalabalık olunca kahvaltılar daha güzel oluyor :) afiyet olsun.

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ dedi ki...

o ne güzel bir masa :) ellerine sağlık

pelince dedi ki...

Yasemin ne güzel bir sofra hazırlamışsın.. vallahi senin yakışıklı çok uslu ,bayılıyorum.. ben borayı basekette götürüyorum,özgür beni mahfediyor.. bir mızmızlık..sürekli eve gidelim diyor.babasıyla durmuyor.. ayy yaniii içim şişiyor :)

içimi döktüm rahatladım....

kek nefis tatlı ve tuzlu bir arada,değişikmiş...ellerine sağlık...

ORDAN BURDAN HAYATTAN dedi ki...

Sevgili Karamel Mutfak, teşekkürler
**********
Baharcım bu masa örtümü bir yerlerde unutmuşum, bulunca nasıl mutlu oldum bilemezsin.
***********
Aslıcım merakını birkaç güne gidereceğim canım
***********
Elçincim hangi pandispanya merka ettim.
*************
Betülcüm aynen öyle oldu, sıkıcı bir Pazar değildi şükür ki.
************
Birsencim frambuazlı kek sıradaki tarif, az kaldı
**************
Şahika bizim evde de sadece misafir oldugunda bu kadar şaaşalı sofralar oluyor, yoksa bizbize iken daha sade
**************
Direktörüm mersi efenim:=)
***********
Pelincim öyle olmuyor her zaman arada böyle usluuğu tutuyor.yoksa bizde de durumlar pek parlak değil
************

ebru dedi ki...

Yasemincim gerçekten çok güzel bir hafta sonu geçirmişsin.Sıcacık bir sohbet ve dostlarla bir arada. İnşallah tüm haftan bu güzellikte geçer. Öpüyorum canım seni.

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Ağzınızın tadi hiç bozulmasın canım.
Afiyet olsun.
Ellerine sağlık canım
sevgilerimle

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ dedi ki...

Bu arada örtün enfes LAURA ASHLEY tarzı bebek

ORDAN BURDAN HAYATTAN dedi ki...

Ebru teşekkür ederim, sana da iyi haftalar dilerim.
*************
Tijen saolasın, hepimizin ağzının tadı yerinde olsun umarım.
**************
Sevgili Direktörüm annecim saolsun dikip dikip getiriyor bana, artık dolaplarda yer de kalmadı, beğenmene sevindim.

Kendimce dedi ki...

Pazar günlerini hiç sevmem ama böyle toplantılı falan olunca güzel oluyor.Ellerine sağlık masa nefis görünüyor ben her öğün kahvaltı edebilirim zaten çok severim.Yasemincim yavaş yavaş görümceliğe ısınıyorsun Allah uyumunuzu ve sıcaklığınızı bozmasın siz iyiyseniz herkes iyi bunu bilir bunu söylerim

Ordan Burdan Hayattan Bizim Usul Makarna' da