29 Eylül 2009 Salı

Zencefilli Kurabiye

Araya Ramazan' nın da girmesiyle uzun süredir arşivde yayınlanmayı bekleyen bu kurabiyelere geldi sıra sonunda. Küçük beyin doğumgünü için yapmıştım aylar önce. Çayının, kahvesinin yanına illa ki kek ya da kurabiye arayanlar için birebir. Ama sakın benim gibi kocaman bir kahve fincanı ve tabağı kullanmayın, tabaktakileri mideye indirdikten sonra inanılmaz bir pişmanlık çöküyor, benden söylemesi...


Malzemeler:
100 gr margarin
1 çay bardağı sıvıyağ
2 yumurta
4 kahve fincanı pudra şekeri
2,5 su bardağı un ( yetersiz gelirse ekleyebilirsiniz)
1,5 tatlı kaşığı zencefil
2 tatlı kaşığı tarçın
1/2 paket kabartma tozu

Yapılışı:
1.Tüm malzemeyi güzelce yoğurup ceviz büyüklüğünde parçalar alıp yuvarlayın.
2.Yağlı kağıt serilmiş tepsiye yerleştirin.
3.170 derecede fırında yaklaşık 30 dk pişirin ( herkesin fırın ayarı farklı olduğundan kontrol ederek pişirin)
4.Fırından aldıktan sonra üzerlerine tarçın serperek servis yapabilirsiniz.
Not: Dilerseniz kurabiyelerin bir kısmını şekil verdikten sonra pişirmeden dondurucuya da koyabilirsiniz. Aniden ihtiyacınız olduğunda çıkarıp açılmalarını beklemeksizin pişirebilirsiniz.
Afiyet olsun

5 kİşİ fİkrİnİ söylemİş:

selin dedi ki...

aynı gun, aynı saatte zencefilli kurabiye tarifi girdik ve yemekgezegeni'nde alt alta denk geldi :) ne ilginc bir tesaduf oldu :) senin kurabiyelerin de super gorunuyor ellerine saglık..

Bonbon butik dedi ki...

ama ben bloguna bayıldım :):)

Tijen dedi ki...

Zencefil nasıl yakışır kurabiyeye, keke. Bayılırım kokusuna!

müjde dedi ki...

Harika görünüyorlar Yaseminciğim.Ellerine sağlık.Kokusu burnuma kadar geldi.Sevgilerimle...

pelince dedi ki...

Yasemin ben tabağını ve kahve bardağını çok beğendim, yedikten sonra pişman olmam söz;) ellerine sağlık..

Ordan Burdan Hayattan Bizim Usul Makarna' da