2 Eylül 2009 Çarşamba

Vişne Kompostosu

Yine Ramazan' da sofralarda aranılan bir başka şey de kompostolardır. Ya da en azından bizim evde öyledir. Bekarken annem sürekli yapardı. Hala da yapar, babam için pilav kompostosuz olmaz. O zamanlar ben sadece suyunu içer, tanelerine dokunmazdım asla, annem de illa tanelerini de yiyelim isterdi. Geçen gün ilk defa vişne kompostosu yaptım evlendiğimden beri, baktım iftarda büyük adam sadece suyunu içiyor, tanelerini ayırıyor güldüm. Kendi kaseme bir baktım ki taneleri de yemişim, demek ki neymiş anne olunca anlıyormuş insan:)
İftarda mis gibi pilavın yanında siz de yapmak isterseniz:

Malzemeler:
1/2 kg vişne
8 su bardağı su
1,5 su bardağı şeker

Yapılışı:
1.Vişnelerin saplarını ayıklayıp yıkayın. ( Dilerseniz çekirdeklerini de çıkartın, ben çekirdekli yapıyorum)
2.Tencereye vişneleri koyun, üzerine suyu ve şekeri de ekleyin.
3.Su kaynamaya başladıktan 5 dk. sonra ocağı kapatın tencerenin kapağı kapalı olarak soğutun.
4.Oda ısısına gelince buzdolabında soğutun ve soğuk servis yapın

Afiyet olsun.


11 kİşİ fİkrİnİ söylemİş:

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Yasemin'cim ellerine sağlık, afiyetler olsun.. Eskiden ben de tanelerini ayırırdım.. Daha pekçok şey var evlenmeden önce/sonra diye ayırabileceğim.. İnsanın huyu değişiyor sanki :)

pelince dedi ki...

Komposto tam benlik,nefis olmuş.. bayılıyorum kompostolara,bende bugün armut yaptım :)
afiyet olsun...

Sevgiler canım..

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Bizim ailemizde de komposto çok sevilir. Soğuk soğuk.
Ellerine sağlık canım
sevgiler
Tijen AKTAY

Kendimce dedi ki...

Dediklerinin hepsine katılıyorum Yasemin biz de de durum aynı çocuklara kompostoyu bardağa tanesiz olarak doldurup verirsem içiyorlar yoksa komposto kasesi kaşık falan hiç onlara göre değil

DİDEM dedi ki...

TAM YAZ LEZZETİ ELLERİNE SAĞLIK CANIM,ÇOK SEVERİM....SEVGİLERİMLE..

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Ellerine sağlık canım. Yazını okuyunca eskilere gittim bende. Annelik işte...

SMİLENA dedi ki...

eline sağlık .biz de çok severiz.harika görünüyor...

birsence dedi ki...

yaseminciğim biliyormusun ramazanın başladığı günden beri canım ne kadar vişne kompostosu çekiyor sana anlatamama ama yapamıyorum bir türlü dolapta yerim yok soğuk soğuk sevdiğim için koyamıyacağımıda bildiğim için yapmıyorum pazara misafirim var belki o zaman yaparım...ellerine sağlık şekercim...
yaseminciğim küçük marketlerde genelde pek yok büyük süper marketlerde migrosta,carfuerda,realde falan var ben carfuerdan almıştım...birde yöresel ürünler satılan yerlerde var malatya pazarı antep pazarı gibi..eğer bulamazsan ben san yollarım şekercim...

birsence dedi ki...

yaseminciğim hız değilde elimdeki tarifleri yayınlıyorum işte...aslında markette sevmeyi bıcırık daha çok sevmezmi ilgisini çekecek o kadar çokk şey varki:)))
yaa şekercim alt katı kırılmıştı ama zahmet etme inanki...o olmasada biz buluşuruz hünerli arkadaşım...

birsence dedi ki...

aaa gerçektenmi???bahara söyledinmi belki adreste bir problem olmuştur...

birsence dedi ki...

olmaz olurmu yaseminciğim blog camiasında bolca garip ve hırsız insan var resimlerimizi çalıp site hazırlamıyorlarmı yapıyorşlar...herşey olabilir yanii...
zaten bahardanda ses seda yok seninkindede belki farklı bir sorun olmuştur..kısmet ben sana alırım şekerim:))

Ordan Burdan Hayattan Bizim Usul Makarna' da