28 Ağustos 2009 Cuma

Tel Şehriye Çorbası

Başka zaman sofrada çorba olsa da olur olmasa da; hiç önemli değil. Fakat Ramazan' larda sıcacık bir çorbanın yerini de hiçbir şey tutamaz. Geçen gün ne çorbası yapsam diye düşünürken, bir taraftan da hastayım keyfim yok, bari dedim şöyle bir hasta çorbası yapayım kendimi şımartayım. Benim bildiğim hastalara yapılır çünkü bu şehriye çorbası, hem hafif olduğu için; hem de bol limonlu şifa olsun diye. Bu arada hala tam olarak iyileşemedim, bacaklarımdaki ağrı geçmedi. Yarın sabah ilk iş tekrar doktora gideceğim, yine kan tahlili yapacakmış, bu defa kaslarımda birşey var mı diye kas tahlili olacakmış, ne demekse. İnşallah önemli bir durum yoktur, bu kadar sık doktora gitmek pek alışkın olduğum bir durum değil hastanede sıkıntı geliyor içime. Neyse Allah tüm hastalara şifa versin, kimseye dermansız dert vermesin.

Herkes Tel Şehriye Çorbasını bilir aslında ama olur ya bilmeyenler için benim tarifim şöyle;

Malzemeler
3 adet domates
1/2 yemek kaşığı tereyağı ya da sıvıyağ
5 su bardağı su
1 çay bardağı tel şehriye
birkaç dal maydanoz
limon

Yapılışı:
1.Domateslerin kabuklarını soyup rendeleyin ve tereyağı ile beraber tencerede birkaç dakika pişirin
2.Üzerine suyunu ilave edip şehriyeleri de katın. Arada karıştırın ki şehriyeler dibe çöküp yapışmasın.
3.Şehriyeler pişip çorba kaynadıktan sonra maydanozları içine kıyın.
4.Yanında limonla sıcak servis yapın.

Afiyet olsun.
Not: Bu çorbayı isterseniz tel şehriye yerine arpa şehriye ya da yıldız şehriye ile de yapabilirsiniz.

8 yorum:

Unknown dedi ki...

geçen şeyin bir arkadaşımız evlendi kız öğretmen hayatında krep güllaç duymamış ve bir sürü sıradan yemeği bile bilmiyor
bu açıdan faydalı oluyordur siteniz
elnize sağlık

müjde dedi ki...

Ellerine sağlık Yaseminciğim.İyi haberlerini bekliyoruz.Kendine iyi bak.Kucak dolusu sevgiler...

lezzettabağı dedi ki...

Ellerine sağlık!Tam bir hasta çorbası olmuş!

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Canım Allah şifa versin. Doktordan hayırlı haberlerle gel inşallah. Kendine çok iyi bak.
Güzel iyileşmiş olarak neşeli ve şen yazılarını bekliyorum canım.

HUYSUZBALIK dedi ki...

Yasemincim çok geçmiş olsun. Umarım tez zamanda iyileşirsin. Ekşili şehriye çorbasına ben de bayılırım. Ama genelde yıldız şehriye ile yapıyorum. Sevgiler...

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Yasemin'cim 4 gündür bu çorbadan içiliyor bizim evde de :) Ben ilk defa bu ramazan yaptım, çok da kolay ve leziz.. Afiyetler olsun, şifa olsun sana.. İnşallah bir an önce iyileş, ve iyi haberlerini bekliyoruz..

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Kesinlikle haklısın canım. Sıcak bir çorba tamamdır.
Ellerine sağlık canım
sevgilerimle
Tijen AKTAY

Anne İş'te dedi ki...

Yasemin'cim kas testi mi?İlk defa duydum ben de.Umarım en kısa zamanda toparlarsın.Acil şifalar diliyorum.Sevgi ve dua'yla..