18 Ağustos 2009 Salı

Meyveli Tart


Emine Beder' in bu tart tarifini bir gazetenin ekinde verilen dergide görmüştüm. Uzunca bir vakit gidip gelip baktım kendisine. Sonra dayanamayıp yaptım henüz yazın meyve bolluğu sona ermeden. Ben evde tereyağı olmadığı için margarin ile yaptım, sadece margarinin tadı bana biraz fazla geldi, onun dışında keyifli bir yaz tatlısı oldu.

Malzemeler:

1/2 paket tereyağı ya da margarin
3 çorba kaşığı yoğurt
11-12 yemek kaşığı un ( ben 14 kaşık kullandım)
1/2 çay bardağı tozşeker
1/2 paket kabartma tozu


üzeri için:
2 su bardağı süt
1 yumurta sarısı
3 çorba kaşığı tepeleme un
1/2 su bardağı tozşeker


süslemek için böğürtlen, şeftali, muz, çilek, kivi, üzüm gibi meyvelerden biri veya birkaçı


Yapılışı:
1.Tart tabanı için tüm malzemeyi güzelce yoğurup yağlanmış 25-30 cm çapındaki tart kalıbına yerleştirin.
2.Hamurun kenarlarını 1/2 cm kadar yükseltin.
3.Hamuru çatalla 7-8 yerinden delin.
4.180 derecede üzeri açık pembe renk alana kadar pişirin fırından alıp soğutun.
5.Kreması için tencereye şekeri, unu, sütü ve yumurta sarısını ekleyip ağır ateşte sürekli karıştırarak pişirin.
6.Kremayı ateşten alıp mikserle 1 dakika çırpın.
7.Soğumuş olan tartı kalıbından çıkartıp soğumuş kremayı da üzerine döküp yayın.
8.Kremanın üzerine dilimlenmiş meyveleri sırt sırta ve aralıksız olarak dizin.
9.Tartı buzdolabında birkaç saat bekleterek servis yapın.







20 kİşİ fİkrİnİ söylemİş:

zero dedi ki...

Bu nasıl güzel bir resimdir böyle! Ekrandan teker teker o meyveleri toplayasım geldi:)
ellerine sağlık Yesemincim, meyveli olsun, benim olsun:)

neslihan dedi ki...

şahane görünüyor.ellerine sağlık canım.sevgilerimle...

pelince dedi ki...

Yasemincim ucun zamandır tart yemedim,nasıl güzel olmuş.Meyvelide tam mevsimi ..Ellerine sağlık...
Sevgilerimi yolluyorum..

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Haklısın canım bu tarife margarin ölçüsü biraz fazla olmuş. Onun dışında tarif çok güzel olmuş. Özellikle resimin çok güzel görünüyor. tarif güzel olunca resimlemek te kolay oluyor değil mi:)))

Ellerine sağlık canım
sevgilerimle
Tijen AKTAY

Ferahin Mutfagi dedi ki...

Super olmus Yasemin ellerine saglik nefis gozukuyor.. Veee karnim acc :(...

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Ellerine sağlık Yasemin, geçen yaz ben de Dr. Oetker'inkinden yapmıştım.. Meyvalı nefis oluyor sahiden.. Afiyetler olsun..

birsence dedi ki...

lezzetli ve çok şık görünüyor ellerine sağlşık canım...

müjde dedi ki...

Hoşgeldin,sefalar getirdin Yaseminciğim.Tartın muhteşem görünüyor.Ellerine sağlık.Umarım küçük adam da sevmiştir.Sevgiler...

birsence dedi ki...

Ramazanı-ı şerifiniz mübarek olsun.Yüce Allahım yaptığınız dualrı ve hayırlarınızı geri çevirmesin..dualarda buluşmak üzere....

Anne İş'te dedi ki...

Sevgili Yasemin;
öncelikle merhaba...yeni lezzetler harika görünüyor..iştah açıcı:))

bu tartta,jöle kullanmamanın özel bir sebebi var mı?böyle olunca meyvalar kararmaz mı??

bir de ramazan sofraları için fikirlerini de merak ediyorum???

abartım mı?ama lezzetine,eline çok güveniyorum:))

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Fotoğraf şiir gibi olmuş canım :) Ellerine sağlık.
Hayırlı Ramazanlar...

pelince dedi ki...

Yasemincim hayırlı ramazanlar diliyorum...

Bende bir ödülün var :) gelip alırmısın ??

ZarpandiT dedi ki...

harika bir goruntu bu :))) benim için bol meyveli tartlardan ötesi yok enfes üzümlerin oldugu tam o merkez nokta acayip lezzetlidir :))

DİDEM dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CANIM ÇOK LEZZETLİ GÖRÜNÜYORLAR..ÇOK TA ŞIK. HUZURLU RAMAZANLAR DİLERİM..SEVGİLERİMLE

ORDAN BURDAN HAYATTAN dedi ki...

Zerencim teşekkür ederim beğenmene sevindim, bence de meyveli olan herşey güzeldir.
*************
Neslihancım saolasın
*************
Pelincim sen enfes yaparsın valla bu tart işini, dene bence
*************
Sevgili Tijen evet dediğim gibi margarin biraz fazla kaçtı ama yine de yendi bitti. Fotoğraf konusunda daha çok yolum var
*************
Ferahcım koşşş gel doyurayım seni hemen
*************
Aslıcım bence de hazır karışımlarda lezzet daha garantili oluyor ama başka tariflerim var sırada mutlaka aradığım tadı bulacağım
*****************
Birsencim teşekkürler canım
**************
Müjdecim hoşbulduk canım, küçük adam meyvelerini yedi sadece
***************
Dijlecim çok incesin, yok meyveler kararmadı uzunca bir süre reklerini korudu ama bir sonraki sefere jöleli deneyeceğim mutlaka,daha cezbedici görünüyor o zaman sanki.
******************
Sedacım teşekkür ederim
**************
Pelincim koştum aldım bile, saol arkadaşım
************
Gökçecim evet ben de en çok üzümlü kısmı sevdim haklısın
************
Teşekkürler Didem, sana da hayırlı ramazanlar dilerim

manii dedi ki...

Görüntü nefis ,tadıda enfestir muhakkak tarif listeme yazdım yine yasemin ellerine sağlık...


aaaa unutuyordum bende bir ödülün var yasemincim alırsan sevinirim...sevgiler...

Anne İş'te dedi ki...

Yasemincim;
tekrar merhaba.Umarım daha iyisindir.acil şifalar ile birlikte ailenle sağlıklı,huzurlu bir ramazan diliyorum.

Sevgilerimle

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık....

Hayırlı ramazanlar....


Selamlar...

Sevgiler....

Anne ve kızları dedi ki...

Harika görünüyor!Meyveli tartlara bayılırım!Ellerine sağlık!

arcana dedi ki...

gerçekten muhteşem görünüyor. elinize sağlık.

Ordan Burdan Hayattan Bizim Usul Makarna' da