31 Ağustos 2009 Pazartesi

Kayısılı Kazandibi

Öncelikle yorum bırakan ve telefonla arayan herkese teşekkür etmek istiyorum. Çok şükür ki kas tahlili sonuçlarım iyi çıktı, herşey normal düzeyde. Hal böyle olunca da doktor beni fizik tedaviye yönlendirdi. Bu yaşta fizik tedaviye başlamak gibi bir niyetim yok elbette; son zamanlarda yaşadığım yorgunlukların bu ağrılara sebep olduğunu düşündüğüm için de kendime biraz daha dikkat edeceğim. Küçük adam gibi yerinde bir dakika duramayan bir çocuğun annesi olmak da sanırım biraz etkendir bu duruma. Neyse ben Ramazan geldi geleli hep tatlılardan gidiyorum ama buna kimsenin itirazı olmaz herhalde.
Bu tarifi gazetede gördüm, Dr.Oetker'in tarifi. Hemen de denemeye karar verdim. İftar sonrası hem hafif hem de bolca kayısı içeriyor ki benim gibi kansızlık yaşayanlara birebir. Hatta bir dahaki sefere kara kayısı ile yapmayı düşünüyorum.

Malzemeler:
200 gr kuru kayısı
25 gr tereyağı
2 yemek kaşığı toz şeker
3 yemek kaşığı su
1 çay bardağı öğütülmüş ceviz
1 poşet Dr. Oetker kazandibi
750 ml ( 3,5 su bardağı süt )
2 yemek kaşığı toz şeker

Yapılışı:
1.Kayısıları yıkayıp iri küpler halinde doğrayın .
2.Terayağı, toz şeker ve su ile kısık ateşte kayısıları suyunu çekene kadar pişirin.
3.Ocaktan alıp soğutun ve içine cevizleri katın.
4. 15x25 cm boyutlarında pişirme kabına yayın.
5.Sütü tencereye alıp kazandibi poşetini boşaltın. Orta ateşte sürekli karıştırarak pişirin.
6.Kaynamaya başlayınca ocağı kısıp 3-4 dk daha pişirin.
7.Pişirdiğiniz kazandibini kayısıların üzerine döküp düzeltin.
8.Üzerine 2 yemek kaşığı şeker serpip fırının üst rafında ızgara ayarında 20-25 dk üzeri kızarıncaya kadar pişirin.
9.Fırından alıp oda ısısına geldiğinde buzdolabına kaldırın ve 3-4 saat sonra soğuk servis yapın.

Afiyet olsun.



Ben küçük bir fırın kabı kullandığım için bir kısmını kuplara döktüm. Kuplardakini fırınlamadan yedik, ama fırınlanmış hali çok daha güzeldi. Hele de üzeri biraz fazla yandığı için tam bana göreydi. Elbette herkes fazla yanık sevmeyebilir, herkes kendi sevdiği kıvamda yapabilir. Benim gibi sütlacı da fırınlanmış hatta biraz fazlaca yanmış seviyorsanız bunu da seveceksiniz demektir.
Not: Kayısıları pişirirken 2 yemek kaşığı yerine 1 yemek kaşığı toz şeker de konulabilir. Kayısıların şekeri yeterince tatlı yapmaya yetiyor.

6 yorum:

Unknown dedi ki...

Yasemincim harikasın çok şık hafif ve leziz kocaman ööpüyorum...

Stil Direktoru dedi ki...

Yaso kayısılısını da ilk kez gördüm ellerine sağlık!

müjde dedi ki...

Ellerine sağlık Yaseminciğim.Çok leziz görünüyor.Daha iyi olmana sevindim.
Bizim küçük adamlar okula başlamadan bize rahat yok.:))

Betül KAVAL dedi ki...

canım tahlillerinin iyi çıkmasına çok sevindim canım.

muhallebide harika gözüküyor. bende yanık severim :)

ellerine sağlık canım.

pelince dedi ki...

Yasemincim yorgunluk her şeyin başı... haklısın ufak çocukla zor,ama mümkün oldukça dinlenmeye çalış...
kazandibi nefis,ellerine sağlık...

Sevgiler..

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Öncelikle iyi olmana gerçekten sevindim canım. Tatlı da gerçekten tam sana hitap etmiş. Ellerine sağlık.