10 Ağustos 2009 Pazartesi

Fıstık Ezmeli Kek

Hala Tekirdağ' dayız küçük beyle beraber. Bu keki de buraya gelirken getirmek için yapmıştım. Tahinli olur da fıstık ezmeli olmaz mı diye sitem eden büyük adamın ısrarıyla zaten deneme listemdeydi. Sevgili Pelin' de de görünce daha fazla bekletmeden yapıverdim. Sonuç Pelin' in tüm keklerinde olduğu için harika oldu. Bizim evde fıstık ezmesi en çok tüketilenler listemizde, ben pek sevmem ama büyük adamın olmazsa olmazlarından, tıpkı Nutella ve fındık ezmesi gibi. Yıllar önce kuzenlerimin Amerika' dan getirdikleri Peter Pan marka fıstık ezmesini ona tattırabilmek için taa oralardan getirtmiştim bile geçen yıl. İçinde fıstık parçacıklı olanı tattığında burada yediklerinin asla fıstık ezmesi sayılmadığını anladı. Türkiye' de her yerde bulunmuyor ama büyük marketlerde falan olur da gözünüze ilişirse almadan çıkmayın. Benden söylemesi.

Malzemeler:
3 yumurta
1 su bardağı tozşeker
2 yemek kaşığı fıstık ezmesi ( ben Peter Pan Crunchy kullandım )
1 su bardağı süt
1 su bardağı mısıryağı
2 su bardağı un
kabartma tozu
vanilya

Yapılışı:

1. Yumurtaları ve şekeri köpürünceye kadar çırpın.
2. İçine sütü, mısır yağını da birkaç dakika daha karıştırın.
3. Ununu, fıstık ezmesini, kabartma tozu ve vanilyasını da katıp karıştırın.
4. Yağlanmış kek kalıbına döküp önceden ısıtılmış 180 derece fırında yaklaşık 35-40 dk pişirin.

Afiyet olsun.

12 yorum:

pelince dedi ki...

Yasemin senin kek daha nefis olmuş beğenmene sevindim....senin ellerine sağlık...bu fıstık ezmezi farklıysa hemen araştırmalıyım :))Çok naziksin bu arada...seninki büyüsün sen daha neler neler yapıcaksın kendine şaşırıyor insan..

Bu arada fotoğraf hileli :)) sanmaki makinenin marifeti...photshop hilesi var...cs4 yükle renkler ile oyna eminim daha güzel fotolar elde edersin..

Bol bol eğlenin yüzün benim yerimede...

Kocaman Sevgiler..

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Yasemincim bende alıyorum sık sık fıstık ezmesinden ama önceleri Ayberk'e daha sık yedirebiliyordum, şimdilerde karar onun olduğu için biraz zorluyor beni. Ellerine sağlık.
Tatilinin güzel geçmesini dilerim canım. Tuğra'yı da kocaman öpüyoruz.
Sevgiler

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Pelincim bu önerini de ve döner dönmez uygulamaya alacağım. Valla hava bozuk rüzgarlı denizin tadı yok.
************
Sedacım Tuğra da yemez pek ama Peter Pan eğer bulursan onu sever eminim Ayberk, bizimkiler gibi yağ tadı yok içinde.

müjde dedi ki...

Yaseminciğim ellerine sağlık.Nefis görünüyor gerçekten.İlk fırsatta deneyeceğim.
Tatilin ve anne evinde olmanın tadını çıkar.Sevgiler...

SMİLENA dedi ki...

bende pelinin tüm yaptıklarına bayılıyorum.bire bir tutuyor.kek tam bir bomba yani enerji deposu olmuş.eline sağlık yasemincim...

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Ellerine sağlık Yasemin, hiç denemediğim bir kek fıstık ezmeli kek.. NEfis olmalı..

Unknown dedi ki...

bende senin gibi denennecekler listesine aldım.ellerine saglık.

My Turkish Kitchen dedi ki...

Cok hos bir fikir.Denemege deger. Cocuklar icin de cok besleyici bir alternatif olmus.
Burada gercekten de cok tuketiliyor. Her cesidi mevcut hatta recellisi, cikolatalisi bile var.
Eline saglik Yasemin.
Iffet

Devletsah dedi ki...

Aynısınden ben de yaptım... Hem de 3 ay önce bir fırsat bulup yayınlayamadım... Süper örünüyr seninkisi. ellerne sağlık :)

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Harika olmuş canım. Hiç denememiştim. Mutlaka deneyeceğim. Eminim oğlum bayılacak
Ellerine sağlık canım
Bu arada iyi tatiller ve eğlenceler
sevgiler
http://www.lezzetibol.com

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Müjdecim benim yaramaz pek keyif çıkarmaya izin vermiyor.
*************
Semracım aynen enerji ihtiyacı olanlara birebir
*************
Aslıcım eminim hoşuna gider eğer kek seviyorsan denemelisin.
**************
Eylemcim eğer denersen haberim olsun
************
İffetcim evet öyleymiş ben de kuzenlerimden öğrendim
***********
Devletşahcım senin temponda biri için tam bir enerji deposu bu kek, bence sıkça yap ve ye, sevgiler canım

Gülçin SARIOĞLU GÜRLER dedi ki...

sitenizi çok severek takip ediyorum dün kekin tarifini aldım akşam eve gittiğim gibi denedim.yalnız fıstık ezmesi yerine yeni keşfettiğimiz tahinli fındık kremasını kullandım o şekilde de çok lezzetli oldu elinize yüreğinize sağlık..