22 Mayıs 2009 Cuma

Metabolizmayı Hızlandırıcı ve Zayıflamaya Yardımcı Elma Çayı

Küçük adamın 2 günlük hastane macerası sırasında ben de onunla beraber birkaç kilo vermişim. Sanırım bu olaydaki sevindirici tek yön buydu, uzun zamandır vermeyi beceremediğim kilolar üzüntüden nasıl gitti anlamadım. Elbette daha birkaç kilo fazlam var ama hazır yol almaya başlamışken hiç hız kesmeyeyim dedim ve birkaç gündür evde de dikkat ediyorum yediğime içtiğime. Dün gece ev ahalisi uykuya çekilince biraz kafamı dinlendirmek için bloglarda gezindim, ne zamandır okumaya vakit bulamadığım arkadaşlarım neler yapmış bir bakındım. Sevgili Ezgi'nin sayfasında da bu tarifi görünce sabah ilk iş tencereyi ocağa koydum. Zaten küçük adam yemeyince evde ağzına elma süren yok, elmaların da hoşuna gitti hatırlanmak.

Malzemeler
2 adet elma
1 adet limon
1 adet tarçın çubuğu
3-4 adet karanfil
1 çay kaşığı karabiber
1,5 lt su

Yapılışı: Elmaları ve limonu kabukları ile dörde bölüp tenecereye alın. Karanfilleri ve tarçın çubuğunu ekleyin. Karabiberi serpip suyunu da katın. Ocağa alın ve kaynatın. Süzün, soğuduktan sonra dilerseniz içine buz ekleyip için. Günde 4 bardaktan fazla içilmemesi gerekiyormuş. Malum idrar söktürücü özelliği var bu tarz çayların, öyle keyfimize göre sınırsız içmememiz gerekir.



Tadı benim hoşuma gitti, daha önceden tarifini paylaştığım Beşibiryerde Çayından sonra bu çok daha içilesi bir lezzet. Elbette kilo vermek sadece böyle çayları içmekle olmuyor, ağzımızı da kontrol altına almamız şart. Bakalım bu defa kararlıyım umarım yolumdan dönmem.




17 yorum:

Unknown dedi ki...

bu aralar bende beşi bir yerde çayı deniyorum.aktardan aldım kendim hazırladım.söyledigin gibide dikkat ettim alırken.ben maalesef bu çayı yeni duydum.bakalım faydası olacak mı?sana faydası oldumu.Daha önceki yazını okudum da sonuç olarak birşey yazmamışsın.

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Eylemcim sana da yazdım ama buraya da ekliyim cevabımı ki merak eden olmasın. Ben beşibiryerde çayını kısa süre denedim ve o sürede faydasını gördüm fakat biraz iradesiz olduğumdan boğazıma sahip olamıyorum. bu durumda ne beşibiryerde ne de başka şey yaramıyor. ama bu defa biraz daha kararlıyım kısmetse.

Sevil Şahin dedi ki...

canım benim çok ama çok gecmiş olsun tekrardan inş. bir daha böyle ciddi hastalıklarla karsılaşmazsınız
tatlım bu motobolizma cayı gercekten işe yarıyor bizler mevsimlerden roma isimli blog sahibi dietisyen mehtap hanımla tanıştık o tavsiye etti ve uyguluyorum tatlım inş. daha fazla faydasını görecegim :)
sevgiler tekrar gecmiş olsun canım

*kelebekana*-* dedi ki...

SELAM ŞEFİM BENGELDİM ...bana cevap verdiğin için teşekkür ederim ..bu çayın içine bir tatlı kaşığı da ZENCEFİLkoy zayıflamaya daha çok yardım ediyor ...tariflerini aldım bloğunda pek güzel ...yapınca lezzetini ayrıca bildiririm ..sevgiyle kal....

Adsız dedi ki...

küçük adama çok geçmişler olsun.

bu çayın işe yaraması için önce benim metabolizma çalışmalı hıza sonra bakacaz artık

sevgilerrr

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Moralinin biraz daha iyi olmasına sevindim canım. Bu çayda çok iç açıcı görünüyor. Benim kilo verme ilacım oğlum :) peşinden az koşmuyorum ama bu çayı eşim için mutlaka hazılayacağım. Paylaştığın için teşekkürler canım.Sağlıcakla kalın.
Sevgiler

Tijen dedi ki...

Yasemin'ciğim,
Oğulcuğa çok çok geçmiş olsun. Gerçi Sevil yazmış ama bu çayın ilk kaynağı Mehtap'tır. (Doğru referans vermek adına) Gerekli bilgileri onun sitesinden alabilirsin:
www.mevsimlerdenroma.blogspot.com

Unknown dedi ki...

Yasemincim tuğra beyin daha iyi olduğuna sevindim.Mailine cevap yazamadım burdan ulaşmış olayım sana.şu beşi bir yerde için ben de aktarla baya bir haşır neşir oldum ama tadı çok kötü çok içebildiğimi söyleyemeyeceğim.Kesinlikle yemek yemeyi azaltmak gerekiyor.Yoksa çayın tek başına faydası olacağına inanmıyorum.Senin verdiğin tarif daha içilesi denemeye değer.Bu arada isimleri hatırlama konusunda ben de biraz zayıfım o nedenle hiç ayıp olmaz.İsmim Güler :)Hep gülüşüm ondan mı acep.
Sevgiler

müjde dedi ki...

Yaseminciğim oğluşunun daha iyi olduğuna sevindim.
Benim metabolizmam da çok yavaş.Yarın ilk iş elma alıp deneyeceğim bu çayı.Paylaşımın için teşekkürler.Mutlu haftasonları...

DAISY DESIGN dedi ki...

süüper tavsiye.tskler cnm.ben de beklerim...

Adsız dedi ki...

bunu deniyeceğim çok met ediyorlar emziriyorum inşallah bebeğime sütüme zararı dokunmaz şimdiden teşekkür ederim

Adsız dedi ki...

Arkadaslar bosuna tartismayin bu tarif ne ezginin nede mevsimlerden romanin bu tarifi ben 6 ,7 yil once diyetisyenim den ogrendim oda selahattin donmezin sitesinden almis daha sonra bu tarifi butun unlu dr ve diyetisyenler televizyonda hep veriyorlar ender saracindan tutunda mutat topoglu ve digerleri siz nasil oluyorda tv de gormediniz ilk defa duyuyor gibi sasiriyorsunuz hicmi gundemden haberiniz yok anlamadim vallahi neyse bol gundemli haberler seviyle

zeynep dedi ki...

Slm ben zeynep bende suan diyetteyim ama tek basina diyette pek ise yaramiyo suan ben 10gunluk bi diyet var odiyeti uyguluyorum zor ama sonunda bes kilo verdiriyo o cayida bi yakinim soylemisti bende tam tarifini alamadim alabilmek icin interneti geziyodum sizin sayfanizla tanistim sizce elma cayi gercekten ise yariyomu sevgilerimle zeynep...

zeynep dedi ki...

Slm ben zeynep bi yakinim bu cayi soylemisti bende tarifini alamadim icin internette arastiriyodum sizin sayfaya denk geldim bende suan diyetteyim 10gunluk bi diyet uyguluyorum biraz zor ama sonunda 5kilo vermek var yaninda bu cayida bi deniycem umarim ise yarar sevgilerle zeynep..

Adsız dedi ki...

limon yerine hazır limon suyu olsa olmazmı

sevilay efsa dedi ki...

bu çay diyetisyenlerin meşhur metabolizma hızlandırma çayı. yaklaşık 6 sene önce kullandım bende bu çayı cidden kilo verdiriyor. şimdi tekrar deneyeceğim.

Mehmet Poyraz dedi ki...

Merhaba, meyve çayı tarifiniz ilgimi çekti. Bizde kurusunu yapıyoruz bunun değişik oluyormuş tabi tarif biraz daha farklı ama sizinkini de denemek gerekli.