9 Nisan 2009 Perşembe

Pırasalı ve Havuçlu Börek-Tefal Actifry Etkinliği # 1

Hem börek çörek tarifi vermeyeceğim diyorum hem de sanki ben dememişim gibi hooop börek tarifi geliyor.Valla bu börek geçen haftalarda yapıldı,bir kısmı yenmedi hala dondurucuda.Zaten bu böreğin en sevdiğim yanı bu,bolca sarıp dondurucuya atıyorum sonra ihtiyaç halinde hemencecik hazır oluyor.

Bu börek bizim ailede pek sık yapılır,ben pırasayla arası pek hoş olmayan biri olduğum için sevdiğim bu böreği yiyerek kendimi avutuyordum.Sonuçta çok faydalı bir sebze pırasa ama sevmiyorum napıyım.Böreğe gelince o ayrı,enfes birşey oluyor,insanın yedikçe yiyesi geliyor.

Malzemeler (toplam 32 adet)
4 adet yufka
1 kilo pırasa
2 orta boy havuç
1-2 yemek kaşığı soya sosu
2 yumurta
2 bardak yoğurt
4-5 yemek kaşığı sıvıyağ
galeta unu

Yapılışı:
1.Öncelikle iç harcı için pırasaları çok ince doğrayıp teflon tavada iyice yumuşayana kadar pişirin.
2.Havuçları rendeleyip ikisini birden pişirin.
3.İçine soya sosunu ilave edin,tuzunu kontrol edip gerekirse tuz ekleyin
4.İç harcını soğuması için kenara alın ve sosunu hazırlayın.
5.Sosu için yoğurdu,sıvıyağı,1 yumurtayı ve biraz suyu iyice karıştırın.
6.Her bir yufkayı sigara böreği sarar gibi eşit 16 parçaya bölün.Elimizde toplam 64 adet üçgen şeklinde yufka olacak.
7.Yufkanın birini alıp arasına yoğurtlu sostan fırça yardımıyla sürün.
8.Diğer yufkayı üzerine koyup yine yoğurtlu sos sürün.
9.Pırasalı iç harcı yufkanın geniş kısmına koyup aynen sigara böreği sarar gibi ama çok sıkı olmayacak şekilde sarın.
10.Bu şekilde tüm yufkaları sarın.
11.Bir tabağın içinde 1 yumurtayı güzelce çırpın.
12.Bir başka geniş tabağa galeta ununu dökün.
13.Börekleri önce yumurtalı karışıma sonra da galeta ununa bulayıp yağlı kağıt serilmiş tepsiye yerleştirin.
14.Yaklaşık 170 derece fırında üzerleri iyice kızarana kadar pişirin.

Sıcak ya da ılık servis yapın.

Ben bu defa böreklerimi fırınımda değil de Tefal Actifry'ımda pişirdim.Ancak Actifry'ın içinde dağılmamaları için daha önceden dondurucuda beklemiş olan böreklerimi yumurta ve galeta ununa bulayıp Actifry'a attım.Üzerine 1/2 kaşık sıvıyağ gezdirip kapağını kapattım.Yaklaşık 20-25 dk sonundan böreklerim hazırdı.Daha önceden fırında da defalarca yaptığım için çok net şunu söyleyebilirim ki arada lezzet olarak hiçbir fark yok.Dağılırlar diye çok tedirgin koymuştum içine ama sonuç mükemmel oldu.

Bu tarifimi Tefal Actifry Etkinliklerinin ilkine ev sahipliği yapan Hünerli Bayan Müge arkadaşıma gönderiyorum.Onun ilk etkinliği ama eminim harika bir ev sahibi olacak ve sonunda muhteşem lezzetler tadacağız.Mügecim kolay gelsin tekrar.



m






16 yorum:

Betül KAVAL dedi ki...

Birdahaki arkadaş toplantıma yapatyım bari bunu ellerine sağlık canım nefis gözüküyor. Güzel lezzet verdiği kesin pırasanın..

sevgiler

Rakunt ideas dedi ki...

Oy oy sen ne yapmışsın.Diyete girmek isterken.Helede benim gibi sebze canavarına yapılırmıbu:)))
Ellerine sağlık

sevgiler.

Unknown dedi ki...

Canım bir tefal actıfry almak şart
oldu sanırım:))Taksitlerim azalsın bakıcam ellerine sağlık börek enfes
bir tane aldım sımsıcak sevgiler...

pelince dedi ki...

Harika bir öneri olmuş,ellerine sağlık...

egeli dedi ki...

BU BÖREĞE BAYILDIM ,MUTLAKA YAPMAM LAZIM,ELİNE SAĞLIK YASEMİNCİM .AYRICA ACTİFRY'E DE BAYILMAMAK MÜMKÜN DEĞİL ,SÜPER BİR MAKİNA ...BENDE İSTEREMMMMMMMMMMM!!!!!!!!!!!!!!!

zuzuların annesi dedi ki...

Ahhh rejimdeyim:(( Ama buzluğa atılan bir tarif olması beni cezbetti...Deneyeceğim:)

mujdenin denemeleri dedi ki...

Ya çok kıskandım şimdi.Bizim Tefal Actifryımız yok diye etkinliğe katılamayacak mıyız???
Maalesef eşimi fiyatından dolayı bir türlü almaya ikna edemiyorum:((

Ellerine sağlık Yaseminciğim.İlk fırsatta fırında olan versiyonunu deneyeceğim.Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Ee hani kilo verecektik Yasemin?
Şaka bir yana çok nefis görünüyorlar ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

görüntü çok iştah açıcı sabah sabah canım pırasalı havuçlu börek çekti...içli köfteye benziyor sanki..eminim tadı da güzeldir...eline sağlık..denicem bunu

Betül KAVAL dedi ki...

cnm ödülün var bende bekliyorum almanı..

sevgiler

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Yasemin'cim çıtır çıtır nefis görünüyor.. Pırasalı börek hiç yemedim, merak ettiğim bir tat..

gulsev dedi ki...

Cok çıtır gözüküyor,acıktım simdi :)
Elinize saglık, dondurucuda saklama işini bende pek seviyorum.Yogun misafir agırlayınca yardımıma hep o yetişiyor.

durutarifler dedi ki...

Oy oy oy bayılırım pırasalı böreğe . Ellerine sağlık.
İyi hafta sonları

Banu Karagil Dalaman dedi ki...

Çok lezzetli görünüyorrrr Arkadaşımmm.

HUYSUZBALIK dedi ki...

Merhaba .Börekler nefis görünüyor. Buzluğa atmadan önce yumurta ve galeta ununa buluyor muyuz yoksa buzluktan çıkarınca mı yapıyoruz? Hiç pırasa sevmem ama kendimi bu börekle kandıraiblirim belki ben de . Ellerine sağlık. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

eşim bana yeni aldı bu ay doğum günüm hemde evlenme yıldönümümüz değişik tarifler görünce sevindim teşekkürler nur