20 Nisan 2009 Pazartesi

Bol Yeşillikli Mini Ekmekçikler



Yine Sevgili Tijen'in Her Güne Bir Yemek kitabından bir tarif bu mini ekmekçikler.Aslında adı ekmek diye pek bir heves ederek yaptım ben geçtiğimiz hafta,çünkü henüz ekmek makinem yok ve elimde yoğurmaya da biraz üşeniyorum sanırım.Kaç defa heveslenip güzel ekmek karışımları aldım ama kısmet olmadı,hepsini anneme götürdüm onun makinede pişirip yedik.Bu tarifi de sırf yapımı kolay diye hemen gözüme kestirmiştim zaten kitabı ilk karıştırdığımda.Sonuç çok iyiydi bana göre ama tam olarak ekmek olduklarını söyleyemem ben,biraz poğaca gibi geldi bana.Ama benim gibi otlu poğacalara bayılanlar için süper bir alternatif,tam puf puf bir poğaca oldu.İçinde çok az sıvıyağ olduğu düşünülürse de poğacadan daha masum açıkcası.


Malzemeler:
3 yumurta
3/4 su bardağı yoğurt
1 su bardağı tam buğday unu (ben beyaz un kullandım)
3-4 yemek kaşığı zeytinyağı
1/2 su bardağı rendelenmiş tulum,kaşar veya benzeri peynir (ben kahvaltıdan kalan beyaz peynirleri değerlendirdim)
bol yeşillik:taze soğan,taze sarımsak,maydanoz ve dereotu (ben evde sadece maydanoz ve dereotu olduğu için onlarla yaptım,bir dahaki sefere taze sarımsak ve soğanlı denemek istiyorum mutlaka)
1 çay kaşığı karbonat
tuz,kırmızı pul biber
üzeri için susam ve çörekotu
Yapılışı:
1.Yumurtaları zeytinyağı ve yoğurtla birlikte çırpın.
2.İnce ince doğradığınız yeşillikleri,peynir,tuz,pul biberi ekleyin.
3.Önceden karbonatla karıştırılmış unu eleyerek ilave edin.
4.Muffin kalıbınızı yağlayın,dilerseniz kağıt muffin kağıtları koyun (ben kağıt kalıp kullanmadım)
5.Kalıpların üçte ikisini dolduracak şekilde karışımı paylaştırın.
6.Üzerlerini susam ve çörekotu ile süsleyip önceden 170 derecede ısıtılmış fırında yaklaşık 15-20 dk pişirin
7.Fırından alıp ılındıktan sonra servis yapın.

13 kİşİ fİkrİnİ söylemİş:

derya dedi ki...

Yasemincim ellerine sağlık harika olmuşlar bir tane alsam olurmu sevgiler...

Cikolata Agaci dedi ki...

Dereotlu poğaça delisi olarak bu ekmekçiklere hayran kaldım :) Şu an saat tam 5 buçuk,çay saati yani..Olsa da yesek..

Betül KÖROĞLU dedi ki...

yasemincim güzel gözüküyor ellerine sağlık cnm. Ekmek makinesini eşim geçen sene almıştı anneler gününde. bir heves habire yapıyordum da şimdi boşladım..

sevgiler

pelin'ce dedi ki...

Nefis olmuş,çayın yanına pek yakışır...
Ellerine sağlık...
Sevgiler.

Kendimce dedi ki...

çok güzel görünüyorlar Yasemin'cim ellerine sağlık.Tam çayın yanına yakışacak karekteristikte sanırım

mujdenin denemeleri dedi ki...

Ellerine sağlık Yaseminciğim.Ben de bayılıyorum otlu çöreklere.Nefis görünüyor seninkiler de.
Mutlu haftalar...

deafmute dedi ki...

Elinize saglık, bende yesilligi bol peynirli tuzlular yapmayı cok seviyorum, hafif ve leziz oluyor.
Ekmek makinasında icerisi yesillikli ekmek hic denemedim, deneyen arkadaslar varsa deneyimlerini duymak isterim dogrusu...

bocuruk dedi ki...

Sevgili Yasemin,
Gruba yazdın, aklıma düşürdün:) akşam yemekten hemen sonra yaptım ben de. Küçük bir kek kalıbına döktüm ben. Akşamdan ayırdığım 3 dilim hariç (kızıma ayırmıştım okula götürsün diye) sabaha hiç kalmamıştı:) Tijen' e tarif için sana da yapıp hatırlattığın için çok teşekkürler. Eline sağlık:)
Sevgilerimle...

:)den dedi ki...

İşte böyle masum tarifler lazım bana şu aralar. Hafif, pratik, doyurucu, az yağlı, az kalorili:)

Eylem dedi ki...

ekmek degil de pasta gibi duruyorlar.nefis gözüküyor ellerine saglık.

tarifsiz tarifler - ipek dedi ki...

Çok güzel olmuşlar, ekmek değil pasta gibi duruyorlar. Ellerine sağlık.

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Muffin gibi olmuşlar, çok hoş.. Ellerine sağlık Yasemin'cim..

Tuğba dedi ki...

Ellerine sağlık Yasemin.Nefis görünüyor.Bende otlu poğaça hastasıyım.

Ordan Burdan Hayattan Bizim Usul Makarna' da