20 Mart 2009 Cuma

Denedim-Öneriyorum


Biz ailecek biraz boğazımıza düşkünüz,büyük adam da ben de yeni bir ürün gördüğümüzde merak edip alır deneriz.Hele ki bu blog olayından sonra daha da arttı bu merakımız.Marketlerde mutlaka yeni ve değişik bir ürün görürsem bir şans veririm.O yüzden burda artık deneyip beğendiğimiz ürünleri de paylaşmak istiyorum arada bir.
Bu fıstık ezmeleri de büyük adamın işyerinden bir arkadaşı tarafından taa Kahramanmaraş'tan getirtildi.İlk kutu hemencecik bitince ikinci kutu da geldi,ben de tükenmeden fotoğraflayıp yayınlayayım istedim.
Yine fıstık ezmeleri gibi kırmızı pul biber de Kahramanmaraş'tan geldi.Artık günümüzde kiremitten bile kırmızı biber yapıp satıldığını bildiğimden ben pek almam.Bu işi genelde annemle babama bırakırım.Bizim ailenin biber gurmesi babam olduğu için ben de bu biber gelir gelmez hemen ona gönderdim ufak bir kavanoz.Fikrini alayım bakalım cidden iyi biber mi diye.Evet tam not almış biber de.
Eğer fıstık ezmesi ve pul biber için internetten sipariş vermek isterseniz aşağıdaki linklere tıklayın bakalım:

http://www.sahibinden.com/antep_fistik_ezmesi-77WQQaXQQ12543194WQQpXQQdisplayitem


http://www.sahibinden.com/meshur_k_maras_pul_biberi-62WQQaXQQ12941612WQQpXQQdisplayitem



Bir de size öyle bir tatlı önereceğim ki yolu Bursa'dan geçenler mutlaka almalı,tatmalı.Yine bizim yolların fatihi büyük adamın Bursa seyahatlarinde keşfettiği bir lezzettir bu tatlı.Kendi oralarda yer,biz olmadan asla içine sinmez, mutlaka bize de alır getirir canım kocam benim.Her defasında aklımdaydı paylaşmak,kısmet yine bugüne imiş.Tatlının adı ''duvalı tatlı'',hayır yanlış yazmadım dualı değil duvalı.Yani en azından poşetinde öyle yazıyor,eğer bir gün gidersem mutlaka ne demek diye sorarım.Bursa Orhangazi'de Orhan'ın Yeri diye bir restaurant.Yolunuz oralardan geçerse bir de benim için yiyin.




14 kİşİ fİkrİnİ söylemİş:

pelin'ce dedi ki...

Yasemincim fıstık ezmesine biterim bende... Hepsi çok güzel öneriler... Afiyet olsun :)
Bizede Malatya'dan yada Diyarbakırdan geliyor kırmızıbiber... Dışarıdan bir şey almaya korkar olduk çok haklısın...

Sevgiler...

mujdenin denemeleri dedi ki...

Biz de ailecek fıstık ezmesine bayılanlardanız.Hatta ufaklık bile severek yiyor.Afiyet bal şeker olsun canım.Sevgiler...

derya dedi ki...

Yaseminciğim günaydın fıstık ezmesi
ne bayılırım dayananan hiç.Bursada oturuyorum ama bu tatlıyı hiç duymadım denemem lazım sımsıcak sevgiler...

Banu Karagil Dalaman dedi ki...

Nisan ayında gidiyorum Diyarbakır'a.Not ediyorum yerinde yiyeceğim:) Duvalının kabını ataçlık olarak kullanıyorum, hep masamda duruyor Arkadaşımm. Ayrıca çok lezzetliydiiiiii gerçekten.

Dijle Bahtiyar Durgunlu dedi ki...

Sevgili Yasemin'cim;
vallahi ne yalan söyleyeyim ben de severim yemeyi,yedirmeyi...
Yeni tadlarınız afiyet bal şeker olsun:)))
Eşiniz Bursa'dan yolu geçtiğinde bir de Gülbaşoğlu'nun fıstık ezmesini denesin.Sonuçtan memnun kalacaksınız.Pul biber ve biber salçasını ben de Antakya köylü pazarından getirtiyorum.Küçük bir not olarak düşmek istedim.Yolunuz düşerse diye ve Duvalı'yı hiç denemedim.Orhan'a yolum düştüğünde mutlaka;merak ettim şimdi???

Sevgiler,selamlar...

Betül KÖROĞLU dedi ki...

yasemincim her iki lezzette çok ilgimi çekti. fıstık ezmesine bende bayılıyorum.

sevgiler

neslihan dedi ki...

afiyet olsun canım,harika görünüyorlar..sitelere bir bakacağım.farklı lezzetler denemek çok keyifli.iyi hafta sonları.sevgilerimle...

nilay dedi ki...

Ben bursa'dayım. Hiççç duymadım duvalı tatlı. Ama aklımda olsun. İstanbul'a giderken uğrayıp bir alayım bakalım.
Sevgiler

sudirem dedi ki...

güzel bir tatdır sanıyorum.Ama çok sık bursaya gitmeme rağmen hiç duymamıştım.Denemek isterim

aysema dedi ki...

Bursa'dan geçerken Orhan'ın Yerine uğramıştık yanılmıyorsam, ama hiç fark etmemişiz. Bu yıl daha dikkatli bakayım... Acıktım mı ne yazıları okurken! Size afiyet olsun. Ben mutfağa bir bakayım...

Kendimce dedi ki...

Sevgili Yasemin ben de her yemek tarifimde toz kırmızı biber kullandığımı yazıyorum.Çok şükür bana da köyden geliyor gerçek buram buram biber kokulu.Şu duvalı tatlı çok ilgimi çekti internette biraz araştırdım Duva sanırım duanın başka bir söylenişi.Çok güzel görünüyor

Adsız dedi ki...

DUVALI Tatlımız için yaptıgınız yorumlar için hepinize cok teşekkür ederim öncelikle Yasemin hanıma.Gercekten hızlı şekilde yayılmaya başladı we ufaktan bayilikler wermeye başladık bile.İnşallah yakın zamanda herkesin ulaşacabilecegı sekılde bi ağ oluşturabiliriz.Sanırım ortak merak DUVALI'mı? yoksa DUALI'mı? olmus,aradaki 'v' yanlış yazılmadı çünki isim hakkı alınırken DUALI diye başvurduk fakat işin içine din karısırmıs, 'dîni' bi konu olurmus (zaten bi bizim tatlı kalmıştı dinin karısmadıgı,millet nelerin içine karıstırıyor dîni ama bizim tatlı sorun oludu işte), belli bi kitleye hitap edermiş gibi birsürü şey söylediler we isim kabul edilmedi.Bizde isimde fazla değişme yapmamak için araya bi 'V' harfi koyarak cözduk.!Bence guzelde oldu,daha fazla dikkat cekti ve akıldı kalıcı oldu..İsmin hikayesi bu yani,bide ismin nerden geldiği war ki o daha ilginç aslında ama onu tatlıyı yemeye geldiğinizde anlatırım artık:) Herkese sonsuz saygılar,çok teşekkürler güzel yorumlarınız için...ORHAN'IN YERİ

ORDAN BURDAN HAYATTAN dedi ki...

Sayın Orhanın Yeri, Öncelikle yorumunuz için ben teşekkür ederim. Muazzam bir tatlı gerçekten, eşim Bursaya her gidişinde mutlaka getiriyor, ben de gerçekten duvalı niyedir diye merak ediyordum açıklama iyi olmuş.Belki bu tatlının sırrını da bizlerle paylaşırsınız:))

saygılar

2717021erhan dedi ki...

:) Duvalı Tatlının tarifi tabiki bi sır,sadece aile fertleri biliyor.Sonucta ekmek kapımız orası ve ben sizleri kıramayıp tarifini werirsem,siz eşinizi dostunuzu hiç kırmadan werirsinizi tarifini we işin 'DUASI' kacar diye düşünüyoruz we inanın kimseye wermedik tarifini şimdiye kadar..Saygıyla karşılıyacagınızı düşündüğüm için şimdiden sonsuz teşekkürler.Bu arada cok güzel paylaşımlarınız war.Emegi gecen herkesiz yüregine saglık..ORHAN'IN YERİ

Ordan Burdan Hayattan Bizim Usul Makarna' da