18 Mart 2009 Çarşamba

Bir Karnabahar Masalı ve Çorbası

Bu yazıya başlık yazarken elim önce bir takıldı karnabahar mı yoksa karnıbahar mı diye.Hemen Türk Dil Kurumu'nun sayfasına girip baktım ki doğrusu karnabaharmış.Belki ufak bir ayrıntı ama benim için Türkçe'yi doğru kullanmak çok önemli.Özellikle bazı blogları okurken dayanamayıp kapatıyorum sayfayı okumadan.Özellikle ayrı yazılması gereken -de ve -da'ların bitişik yazılması ya da bitişik yazılması gerekenlerin ayrı yazılması beni okuduğum yazıdan tamamen soğutuyor.Bilmeyebilir insan ama mutlaka öğrenebilir ki bu gibi basit ve temel şeyler hepimize ilkokulda öğretilir.Lütfen Türkçe'yi doğru konuşup doğru yazalım ve en önemlisi çocuklarımıza da doğrusunu öğretelim.

Bizim evin küçük beyi aslında sebzeleri severek yiyor ama bazı sebzeler var ki pek sevemedi.Karnabahar da onlardan biri,ben de bu tarifi deneyip bu lif ve C ve B vitamini açısından faydalı sebzeyi ona yedirmeyi başardım.

Bir de karnabaharla ilgili birkaç ipuçu :
*karnabahar alırken göbeklerin beyaz ya da krem rengi olmalarına dikkat edin.
*Buzdolabında başı yukarı bakacak şekilde muhafaza edin.Böylece nem oluşumunu ve çürümeyi engellemiş olursunuz.
*Buzdolabının sebze bölümünde beş güne kadar saklanabilir (bu bilgiler David Grotto'nun Hayat Kurtaran 101 Yiyecek adlı kitabından alıntıdır)




Karnabahar Çorbası

Malzemeler:

15-20 gr tereyağ yada sıvıyağ

1 adet orta boy soğan

1 küçük boy karnabahar

1 patates

700ml sebze suyu ya da yoksa içme suyu

2 bardak süt

kırmızı pul biber,tuz,kekik

Yapılışı:

1.Yağı tencereye alıp soğanları küp küp doğrayıp pembeleşinceye kadar kavurun

2.İri doğranmış patatesleri ve karnabaharı suyu,sütü ekleyin.

3.Orta ateşte kaynatın.

4.Sebzeler yumuşayınca blenderdan geçirip baharatları ekleyip bir taşım kaynatın.

Afiyet olsun.

13 kİşİ fİkrİnİ söylemİş:

derya dedi ki...

Merhaba tatlım karnıbaharı çok severim ama çorbasını hiç denemedim
harika görünüyor ellerine sağlık sevgiler...

neslihan dedi ki...

haklıısn canım,dilimiz doğru kullanmak çok önemli.çorbaya bayıldım,ilk kez duydum, harika görünüyor.ellerine sağlık.sevgilerimle...

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Çorbasını hiç yapmadım ama tadını merak ettim Yasemin'cim.. Türkçe'^yi doğru kullanmak konusunda çok haklısın, ben de özellikle "-de" konusunda çok hassasım :)

Banu Karagil Dalaman dedi ki...

Arkadaşım, çok güzel görünüyor eminim lezzetlidir, ben çok severim karnabaharı, bu arada ben hep karnıbahar diye biliyordum yani böyle ortasından beyaz, beyaz çiçekler çıkıyormuş gibi ya, o yüzden karnıbahar diye düşünmüştüm.Çok yaşa sen...

nilay dedi ki...

Benim oğluşum bayılır karnabahara. Ben de çok severim her türlüsünü.
Ellerine sağlık. Eminim çok güzel olmuştur.

Zeynep dedi ki...

karnabaharın her halini çooook severim.
ellerinize sağlık.
nefis görünüyor.
sevgiler

mujdenin denemeleri dedi ki...

Türkçe'yi düzgün kullanma konusunda yazdıklarına sonuna kadar katılıyorum.Elimden geldiği kadar da dikkat ediyorum.
Karnabahar çorbasını da daha önce hiç denemedim.Mevsimi geçmeden denemek lazım.Ellerine sağlık.Sevgiler canım...

pelin'ce dedi ki...

Yasemin karnabahar çorbasını bende daha önce hiç pişirmedim,denemek lazım...
Ellerine sağlık...

Keyifli Hobiler dedi ki...

Mutlak denencek bir tarif daha aldım sizden çünkü, bizim evde neredeyse hiç tüketilmez oyüzden cok teşekkür ederim.
Sevgiler

Betül KÖROĞLU dedi ki...

çorbasını giç içmedim ama yemeğine bayılıyorum.Ellerine sağlık.

Çok güzel bilgiler vermişsin canım teşekkür ederim.

sevgiler

mujdenin denemeleri dedi ki...

Tatlım seni mimledim.Sevgiler...

lemanice dedi ki...

çorba harika, dilimiz ve karnabahar hakkında verdiğin bilgiler de öyle ,sevgiler canım.

gibi dedi ki...

Karnabaharın haşlamasını, kızartmasını, yemeğini,fırınlanmış halini severek yapıyor ve tüketiyorum..Çorbasını hiç denememiştim enfes görünüyor. Elinize sağlık.

Ordan Burdan Hayattan Bizim Usul Makarna' da