26 Şubat 2009 Perşembe

Tarçınlı Zencefilli Türk Kahvesi

Dün Lezzethane'nin blogunda bu tarifi görünce bu sabah kahvem böyle olsun istedim.Çok farklı bir lezzeti var.Benim gibi tarçın-zencefil ikilisini elinden gelse herşeyde kullanacak kadar sevenler için denenmeli diyorum

Malzemeler 1 kişilik
1 çay kaşığı Türk kahvesi ( ben 1 tatlı kaşığı kullandım)
1/2 çay kaşığı tarçın
1/2 çay kaşığı toz zencefil
1 kesmeşeker
1 fincan su
Yapılışı: Önce zencefil,tarçın ve kahveyi karıştırıp cezveye alın.Üzerine şekerini ve suyunu katıp pişirin.
Afiyet olsun.

13 kİşİ fİkrİnİ söylemİş:

Betül KÖROĞLU dedi ki...

mm değişikmiş bende sakızlısını çok seviyorum. ama buda denemeye değer..

Elerine sağlık canım sevgiler

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Hiç bu şekilde içmemiştim canım. Sen güzel diyordan denemeğe değer.
Ellerine sağlık.

mujdenin denemeleri dedi ki...

Oh,ellerine sağlık Yaseminciğim.Ama kahve tek başına içilmez ki.Arkadaş lazım arkadaş:))

Seda dedi ki...

sakızlı ve çikolatalısı tercihim ama sevdiğim tatları içeriyor denemek isterim ellerine sağlık,sevgiler.....

pel!n dedi ki...

Bende sakızlısını çok severim,denemek lazım...
Canım istedi şimdi...Kalkıp yapsam mı acaba...

Ellerine sağlık...

Keyif Sahibi dedi ki...

Sanal Kahve

SANAL KAHVE
Kurukahveci Mehmet efendiden,
Bir kaşık taze kahve,
Tepeleme;
Bir kaşıkta toz şeker,
Silme;
Üzerine bir fincan su,
Taze;
Hepsi birlikte bakır cezveye...
..........
..........


Ersin Bulun


******************

Kahve bahane, siir sahane ;) Harika bir tadi olduguna eminim...

nilay dedi ki...

AAAA çok merak ettim. Nasıl bir lezzet acaba. bir deneyeyeim bakalım

Betül KÖROĞLU dedi ki...

canım bende katılmayı düşünüyorum o etkinliğe hafta sonu inşallah bir aksilik çıkmazda :)) görüşmek güzel olacak ..

sevgiler

Banu Karagil Dalaman dedi ki...

Ayy, kahve yapmaya yeminli biri olarak yapasım geldi, canım çekti. Tarif senden olunca yapmak şart oluyor.

Tuana dedi ki...

Tam benlik olmuş bu tarif; kahve bağımlısıyım üstüne üstlük birde zencefil aşığıyım, tarçında baştacım :)
Hal böyle olunca yapmak farz oldu :)
Bu güzel ve leziz paylaşım için teşekkürler :)

LezzetHane ( Buket ) dedi ki...

Ohhh, iyi yapmışsınız afiyet olsun. sizin fincan daha şıkmış :)

Ev perisi;) dedi ki...

Bu kadar olur dün kendimin bizzat şahsen icat ettiğimi düşündüğüm kahveyi bugün bloğunda görünce acayip şaşırdım; zira ben pek bir severim bu ikiliyi, dün biraz rahatsızlanınca eee kahve keyfinide sevince dedim ki ben niye kahveme zencefil koymuyorum ve koydum bana göre neffis oldu hem soğuk algınlığıma iyi geldi hemde keyfime;)

Benim gibi keyfine düşkünlere tavsiye olunur sevgiyle ve de muhabbetle...

Türk Kahvem dedi ki...

Pek çok değişik Türk kahvesi tarifi var aslında.

Tarçından tutun da damlasakızına kadar... Pek çoğu artık unutulmaya yüz tutmuş olsa da, bu eski tariflere sahip çıkmak lazım.

Türk Kahvem
http://turkkahvem.blogcu.com/

Ordan Burdan Hayattan Bizim Usul Makarna' da