22 Şubat 2009 Pazar

Limonlu Cheesecake - Peykek




Geçen hafta büyük adamın doğumgünü idi.Bu yıl açıkcası pasta yapmak istemedim.Zaten hala şeker hamurunu elime almaya cesaret edememiş biri olarak içimden de gelmedi.Güya bu yıl artık bu işe el atacaktım.Ama çok yakında inşallah şeker hamuru da girecek mutfağa.


Neyse ben de pasta yerine ne yapabilirim diye düşününce şimdiye kadar hiç cheesecake de yapmadığımı hatırladım.Biraz korkarak ve çekinerek bir yığın şey okudum nasıl yapılır,nasıl pişirilir falan diye,püf noktalarını kaptım kendimce.Sıra beğendiğim tarifler arasından birini seçmeye gelince iş biraz karıştı.Büyük adam çikolatalı sever ama bu defa biraz farklı bir tat olsun diyerek Lezzet Dergisi Güzel Şeyler Çay Saati ekinden bu tarifte karar kıldım.İlk cheesecake denemesi için fazlasıyla başarılı buldum kendimi.Günlerdir gidip gelip yedik ve biz çok beğendik.


Bundan sonra cheesecake denemelerine hız vermem gerek.

Malzemeler:
1,5 paket kepekli Burçak bisküvi
100 gr tereyağ
600 gr labne peyniri (ben 400 gr Trakya Birlik labne kullandım)
1 su bardağı toz şeker
5 tatlı kaşığı mısır nişastası
4 yumurta
200 ml krema
1 limonun suyu
1 limon kabuğu rendesi
1 paket vanilya

Yapılışı:
1.Öncelikle bisküvileri rondoda ya da robotta un haline getirin.
2.Tereyağını ilave edip yoğurun.
3.20 cm çapındaki kelepçeli kalıbınızın tabanına yağlı kağıt serin,yanlarını da güzelce yağlayın.
4.Hazırladığın karışımı kalıba alıp elinizle tabanına yayın ve buzdolabına kaldırın.
5.Labne peynirleri,nişasta,tozşeker,vanilyayı mikserle çırpın.
6.Yumurtaları ilave edip çırpmaya devam edin.
7.Krema,limon kabuğu rendesi ve limonun suyunu da ekleyip karıştırın
8.Buzdolabında beklettiğiniz tabanın üzerine döküp 175 dereceye ayarlı fırında 10 dk pişirin.
9.Fırının ısısını 90 dereceye düşürüp 1 saat daha pişirin.(ben yaklaşık 2 saat pişirdim)
10.Piştikten sonra fırından çıkartmadan içinde oda ısısına gelene kadar bekletin.
11.Oda ısısına gelince fırında alıp kalıptan çıkartın ve buzdolabında mümkünse 1 gece bekletin.





Kendime Notlar:


* Okuduğum hemen hemen tüm tariflerde 2 kutu labne yazdığı için ben 2 kutu almışım.Elimde de 3. olmadığı için kullanamadım.Ama 2 tane de bence yeterli oldu,lezzeti oldukça yerindeydi.


**Yine okuduğum püf noktalarına göre pişer pişmez fırından çıkartılırsa üzeri çatlar deniyordu,ben de aynen oda ısısına gelene kadar fırından çıkarmadım.Hiçbir çatlama da olmadı.Taa ki yine sabırsızlanıp hemen kalıptan çıkarana kadar.Bir dahaki sefere kalıptan da 1 gün sonra çıkartacağım.


***Ve yine tarifte yazdığı gibi 1 saat pişirme süresi benim cheesecake'im için yeterli gelmedi.Ortası cıvık cıvık sallanıyordu 1 saatin sonunda.Ancak 2 saat gibi bir sürede tam olarak pişebildi.


****Okuduğum bazı bloglarda cheesecake yaparken en iyi sonucu Trakya Birlik labne ile aldıklarını öğrendim.Ne demek istediklerini anladım sanırım.



***** Bir de neden cheesecake'lerin bu kadar pahalıya satıldığını yapınca anlıyor insan.İçinde dünya malzeme var.Üstüne bir de 2 saat fırının çalıştığıda düşünülürse şaşmamak gerek.


****** Ve yine bir püf nokta,kremalı harcı kalıba dökmeden önce üzerinde hava kabarcıkları olmamasına dikkat edin.Mümkünse kabı tezgaha vurarak hava kabarcıklarının sönmesini sağlayın.Yoksa bunlar da sonradan çatlak olmasına sebep oluyormuş.


İşte ilk cheesecake tecrübesi de başarıyla sonuçlandı.Şimdi sırada ne var??

7 kİşİ fİkrİnİ söylemİş:

mujdenin denemeleri dedi ki...

Ellerine sağlık Yaseminciğim.Nefis görünüyor.Dip nottaki püf noktalarını okuyunca anladım ki bence sen bu işi layığıyla başarmışsın.Kucak dolusu sevgiler...

PASTARDİA dedi ki...

Dayanamadığım lezzetlerden biri daha..Kekremsi peynir ve ekşi limon dadu..amannn amannn amaaaaannnnnnnnnnnnnn

Kendimce dedi ki...

ellerine sağlık..

Betül KÖROĞLU dedi ki...

mmmm ellerine sağlık yasemincim. nefis gözüküyor . benimde favori yaylılarım arasında yer alırlar kendileri.


sevgiler

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Ellerine sağlık Yasemin'cim, çok güzel görünüyor.. Ben Dr. Oetker'inkini yapmıştım bir keresinde, ama çok memnun kalmamıştım.. Böylesi daha güzel sonuç veriyor anlaşılan.. Püf noktaları için teşekkürler,sahi sırada ne var? :)

Banu Durgunlu dedi ki...

Süper görünüyor,ellerine sağlık :)

Banu Karagil Dalaman dedi ki...

Valla çok profesyonel görünüyor resimlerde, süpersin arkadaşım.

Ordan Burdan Hayattan Bizim Usul Makarna' da