18 Şubat 2009 Çarşamba

Elmalı Turta - PDÇS 36 Etkinliği



Ben ilk defa Elma Tepesi kekini yaptığımda büyük adam çok beğenmiş ve annesinin onlar küçükken yaptığı elmalı turtayı hatırlamıştı.Sonra bunu kayınvalideme söyledim ve o da bir sonraki görüşmemizde oğluşuna süpriz yapıvermişti.Taaa o zaman fotoğrafını çekmiştim paylaşacaktım ama henüz ona sıra gelmeden ben de yapayım bari dedim.Kayınvalidem yuvarlak bir tepsiye yapmıştı,ben tart kalıbında yaptım ve ölçü de tam geldi.





Malzemeler
1 yumurta
1 çay bardağından biraz az yoğurt
1 çay bardağı sıvıyağ
125 gr katıyağ (becel zeytinyağlı)
kabartma tozu
3.5 su bardağı un
5 çorba kaşığı toz şeker
elma harcı için:
3-4 orta boy elma
göz kararı toz şeker
1 tatlı kaşığı tarçın
1 tatlı kaşığı muskat
ceviz

Elmalı harcın hazırlanması:
1.Elmaları rendeleyin ve bir tavada toz şekerle (göz kararı çünkü hamurda da şeker olduğu için ağız tadınıza göre miktarı belirleyin) birlikte iyice yumuşayıncaya ve elmalar suyunu çekene kadar pişirin
2.ceviz,tarçın ve muskatı da ekleyin ocağın altını kapatın.
3.soğuması için kenara alın.

Yapılışı:

1.Yumurtayı bir çay bardağına kırın
2.Bardağın kalan kısmına yoğurt ekle ve her ikisini karıştırma kabına alın.
3.Diğer malzemeleri de ekleyip yumuşak bir hamur olana kadar yoğurun.
4.Tart kalıbının tabanı ve yanlarını iyice yağlayın.
5.Hamurun 1/3 kadarını ayırın,kalanını kalıbın içine ellerinizle yayın
6.Soğumuş olan elmalı harcı da tartın üzerine dökün ve her tarafına yayın.
7.Ayırdığınız hamurla üzerini istediğiniz gibi süsleyin.İsterseniz bu hamuru dondurucuda biraz dondurup üzerine rendeleyebilirsiniz.
8.Yaklaşık 170 derece fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirin

Afiyet olsun

Tam anlamıyla benim ağız tadıma uyan bir elmalı turta oldu bu,hatta bunu tart olarak değil de elmalı kurabiye olarak yapmayı deneyeceğim bir dahaki sefere.

Bu tarifimle de Sevgili mutfak telaşının 36.PDÇS etkinliğine katılıyorum


14 kİşİ fİkrİnİ söylemİş:

derya dedi ki...

Merhaba bloğunuzu tesadüfen buldum elmalı tüm lezzetlere bayılırım çok
leziz olmuş..Ellerinize sağlık,sevgiler...

Tijen dedi ki...

Ah şu elmalılar öldürecek beni. En sevdiğim şeyler bunlar. Neyse, benim de var elmalı kekim, bugün özenmeyeceğim.

pel!n dedi ki...

Nefis olmuş bayılırım bende,ellerine sağlık...

Sevgiler..

Betül KÖROĞLU dedi ki...

ellerine sağlık canım. bende elmalı olan her tada bayılıyorum. Ellerine sağlık nefis gözüküyor.

sevgiler

Banu Karagil Dalaman dedi ki...

Bana görüntüsü bile çocukluğumu hatırlattı:)

mutfaktelaşı dedi ki...

Tarifin yayıında canım ellerine sağlık.yeni tariflerini s de bekliyorum sevgiler.

neslihan dedi ki...

harika olmuş canım.ellerine sağlık.sevgilerimle...

Ev perisi;) dedi ki...

Blog ismi ilgimi çekti geldim lakin isim değilmiş beni buraya çeken burcumuzmuş sevgili ordan burdan hayattan arkadaşım;)

Muhabbetle...

Zarpandit :) dedi ki...

ben daha yakın zamanda yorum bırakmıstım ustune cıtır kek bile yapılmıs :) e maşallah diyorum :) ne diyeyim ya :) cıtır kek cok nefis gorunuyor elmalı turtanın hepsi önümde olsa yerim ya! :(
bu aralar tatlı herseyi yemek isteğim var kilolarımlamı öleceğim yahu :S

mujdenin denemeleri dedi ki...

Muhteşem olmuş canım.Ellerine sağlık.Sevgiler...

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Ellerine sağlık Yasemincim
Elmalı turtayı çook severim:)
tart kalıbında yuvarlak tepsiye göre daha şık olduğu kanaatindeyim:)

sevgiyle kal

sevil dedi ki...

bu mevsimde hersey elmalı gerci hiç şikayetci degilim cok severim canım sende harika yapmışsın ellerine saglık
sevgiler
sevil

Yemekbahane dedi ki...

Bayılırım Elmalı Turtaya.

Ellerine sağlık,

SEvgiler,Müge K.

yemekgezegeni dedi ki...

Merhaba,

Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor.. yemekgezegeni.com adı altında, isteyen tüm yemek blogu sahiplerinin katılabileceği bir derleme sitemiz var. www.yemekgezegeni.com

yemekgezegeni size ne fayda sağlar?

- Sitenizin ziyaretçi sayısını arttırarak popülarite sağlar.
- Sitenizin yemekgezegeni.com takipçileri tarafından güncel olarak takip edilmesini, yeni eklenen yazılarınızdan haberdar olunmasını sağlar.
- Siz de yemekgezegeni.com takipçisi olarak diğer yemek bloglarıyla daha kolay iletişime geçebilir, yeni eklenenleri takip edebilirsiniz.
Bize katılmak isterseniz: yemekgezegeni@gmail.com

Ordan Burdan Hayattan Bizim Usul Makarna' da