27 Şubat 2009 Cuma

Bulgur Pilavı

Küçük bey pirinç pilavını pek sevmediğinden artık daha sık bulgur pilavı yapar oldum.Yoksa benim vazgeçilmez tek favorim tel şehriyeli pirinç pilavıdır.Fakat bulgurun da pirinçten daha faydalı olduğu düşünülürse çok da iyi yapıyorum galiba.
Benim bulgur pilavında iki olmazsa olmazım var;biri bol domatesli ve sivri biberli olacak,diğeri de asla kuru olmayacak biraz lapa kıvamında olacak.Ben öyle tane tane ayrılan kuru bulgur pilavlarını pek yiyemiyorum nedense.

Malzemeler:
1 büyükçe kase pilavlık bulgur
1 büyük kuru soğan
2-3 adet domates rendesi (ben yazın hazırladığım domates sosundan kullanıyorum,bu mevsimde asla domates almıyorum)
1-2 sivri biber
1-2 diş sarımsak
kuru nane,tuz
yeteri kadar su

Yapılışı:
1.Önce bulguru güzelce yıkayın ve süzün
2.Soğanı yemeklik doğrayıp az sıvıyağda soteleyin
3.Domatesleri ve biberi ekleyip bir süre de bu şekilde pişirin
4.Sarımsağı katıp bulguru ekleyin.
5.Birkaç kez çevirdikten sonra üzerini 2 parmak geçecek kadar su ekleyin(bulgur pilavında su ölçüsü veremiyorum çünkü ölçülü yapmıyorum)
6.Kaynamaya başlayınca ocağın altını kısın ve 5-10 dk kadar kısık ateşte pişirin.
7.Ocağın altını kapatıp 15-20 dk dinlenmeye bırakın.
8.Üzerine kuru nane serpiştirin ve servis yapın

Afiyet olsun

Not:Bu arada yarın saat 13:00 de UNO Blogger Sofrası etkinliği kapsamında İstanbul Marriott Hotel Asia'da olacağım kısmetse.Aranızda katılacak olanlar olursa tanışma fırsatı da bulmuş oluruz inşallah.

6 kİşİ fİkrİnİ söylemİş:

Dijle Bahtiyar Durgunlu dedi ki...

ding..dongggg!akşam için çözüm üretilmiştir;bulgur pilavı ama ben minik Ezoş'için yeşil mercimek de ekleyeceğim.Fikir için,tarif için teşekkürler.Size de afiyet olsun efendim

ORDAN BURDAN HAYATTAN dedi ki...

Dijlecim,,ohh ne güzel ben de bazen yeşil mercimekli yaparım,çocuklar için gerçekten çok faydalı.Ezoş'a da afiyet bal şeker olsun

neslihan dedi ki...

Ellerine sağlık canım.nefis görünüyor pilavın.ben de kuru olanı severim:-)hele bir de cacıkla nefis olur:-)afiyet olsun.sevgilerimle...

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Canım bende bu şekilde seviyorum. Çok da güzel sunmuşsun. Ellerine sağlık.

nilay dedi ki...

Ben bulgur pilavı özürlüyüm. Benim bulgur pilavım hiç tel tel olmuyor. Yapış yapış ve kocaman şişmiş oluyor.:)))
Ellerine sağlık, sevgiler

mujdenin denemeleri dedi ki...

Nefis görünüyor nefis.Ellerine sağlık Yaseminciğim.Güzel gözlü oğlunu öp benim için.Sevgiler...

Ordan Burdan Hayattan Bizim Usul Makarna' da