29 Aralık 2008 Pazartesi

Küçük Adam Mamaları



Issız Adam Keki olur da benim küçük adamıma özel mamalar olmaz mı yani? Bizi takip edenler bilir ki bizim evin küçük adamı pek öyle iştahlı bir küçük adam değil.Ya çok sevdiği şeyler olacak ya da öyle süslü püslü şeyler yapılacak ki yesin.Onun dışında bildiğinden şaşmaz bir küçük inatçı.Beyaz peyniri ufacık bir adamken çok severek yemesine rağmen artık ne yapsam yediremiyorum mesela.Ancak krem peynir falan o da saklaya gizleye.Bu kanepeleri geçen gün onun için hazırladım.Böyle şekilli falan olunca bir de en üstte en büyük aşkı biberli yeşil zeytin olunca içindeki peyniri falan farketmeden yiyiverdi.Bir çay bardağı yardımıyla yuvarlak kestiğim tost ekmeklerinin arasına krem peynir,domates dilimi koyup en üste de zeytini oturttum.



Yine bu da bir başka gün peynir yedirme çabası sonucu ortaya çıkmış olan krem peynirli mini pastamız.İki tost ekmeği arasına tereyağ,zeytin ezmesi,domates koyup üzerini krem peynirle kapladım ve küçük adamın tartışılmaz baş lezzeti biberli yeşil zeytinle süsledim.Sonradan ''keşke bi de mum dikseydik de tam pasta olsaydı'' dedim ama bu hali bile yemesine yetti.

İşte anne olunca böyle biraz da yaratıcı olmak gerekiyor ''al çocuğum bu peyniri hadi ye'' demekle olmuyor maalesef.Keşke öyle olabilseydi.Ben de sizlerin çocuklarınıza çeşitli şeyleri yedirme yöntemlerinizi sorsam ne dersiniz.Mesela yumurta.Çok çeşitli yöntemler denemiş olmama rağmen yumurta yedirmeyi beceremediğim gıdaların en başında.

Not:Ben Uno Blogger Sofrasında hediye edilen UNO kepekli club sandviç ekmeklerini kullanarak yaptım.

12 kİşİ fİkrİnİ söylemİş:

Banu Karagil Dalaman dedi ki...

Valla benim keçi yemiyor ne peynir ne yumurta, ben yediğim zaman bile karışıyor, kötü kokuyor diye.

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Yasemin okurken bir iç geçirdim resmen. Bende kendimi bu yemek yedirme konusunda nasıl paralıyorum. Peyniri benim oğlumda yemiyor ama hani böyle gün içinde ekmek arası yapılırsa belki. Bende haftanın 2-3 sabahı hala bol peynirli bir bulamaç hazırlıyorum.Fıstık ezmesi ve balla da tatlandırıyorum tabi yine binbir oyunla yediriyorum. Yumurtaya gelince benimki sucuklu yumurtayı çok severdi şimdi sucuklarını ayırıyor, ağzına atıyor, yumurtası ne yazık ki yenmiyor. Bende yine o yaptığım bulamaçın içine yumurta sarısı da katıyorum, beyazını da tuzlayıp çizgi filmini izlerken sıcak sıcak yediriyorum. Maşallah beyazı konusunda sıkıntı yaşamadım, sana bana ve bütün annelere kolaylıklar diliyorum.
İyi seneler canım.
Sevgiler

Betül KÖROĞLU dedi ki...

benim oğlumda büyüse de bende onu bu şekilde kandırsam :) malesef şuan anlamıyor..

çok lezzetli olmuşler görüntüsünden belli ellerine sağlık aslıhancım. küçük adam değil büyükler bile lezzetle yiyebilir..

sevgiler

Zarpandit :) dedi ki...

küçük adamı yerim ben..efeye bak sen nasılda kendince menu hazırlatıyor:)

acaba yeni yaş pastasıda bu zeytinlerlemi süslenecek :)))

öptüm o yanaklarından:)

manii dedi ki...

Ah ah nedir biz annelerin şu çocuklarımıza bir lokma yedirebilmek için yaptıklarımız,benimkilerde küçükken neler yaptım neler,pisi kovaladık ,buz gibi bahçede çeşme açıp kapadık sırf bir lokma yesinler diye şimdi ikiside büyüdüde bilinçlendiler herşeyi yiyiyorlar,ben atlattım o evreleri darısı sen ve senin gibi uğraşan annelerin başına herkese kolay gelsin

pel!n dedi ki...

En güzel kandırma şekli bu olsa gerek,bende bayılırım bu şekillerde sunmaya...Kuzucuğun yesinde ne olursa olsun...Görüntüsü leziz,afiyet olsun küçük adamıma:)
2009 sağlık,huzur,mutluluk getirsin inşallah...

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Ellerine sağlık Yasemin'cim, anneler ne çok uğraşıyorlar değil mi çocukları yesin diye.. Allah kolaylık versin.. Umarım yeni yılda küçük adam daha iştahlı olur :) Mutlu yıllar diliyorum canımm..

nilay dedi ki...

Mutlu ve sağlıklı yıllar diliyorum. Herşey gönlünüzce olsun.
Sevgiler

:)den dedi ki...

Senin küçük adam, anneye büyük işler yaptırıyor:) Sayesinde yaratıcılığın ortaya çıkıyor.
Bence de ortasına bir mum dikmek lazımdı.
Mamaların görüntüleri harika. Ellerine sağlık.
Sevgiler...

Betül KÖROĞLU dedi ki...

Canım yeni yılda ailen ve tüm sevdiklerinle huzurlu sağlıklı mutlu boll kazançlı günler dilerim

sevgiler

Zarpandit :) dedi ki...

canım balacım ses ver nerelerdesin :)

Selen Yavuzdogan dedi ki...

Ben 4 yasimdaki kizima omlet seklinde yediriyorum. Kizim sucugu cok seviyor, cok fazla yemesi taraftari degilim ama yumurtayi yedirmek adina 3-4 ince dilim sucugu kucuk kucuk dograyip, her yudumuna bir minik sucuk gelecek sekilde omletin icine yerlestiriyorum. Bu arada bol bol da kasar peyniri rendeliyorum icine, cunku peynir yeme problemi de var. Biraz da sut koyuyorum, cunku omlet kuru olursa onu da yemiyor.. (cok simartmisim sanirim). Sucugun askina yiyor omleti, simdi biraz daha alisti yumurta tadini, yavas yavas sucuk miktarini azaltiyorum.
2,5 yasindaki oglum haslanmis yumurtayi cok seviyor (Allah kararliyor iste, iki mizmizla ne yapardim bilmiyorum). Onu gorunce kizim da 2 kere haslanmis yumurta yedi. Gerci severek yemedi ama en azindan denedi.
Oglunuz zeytin seviyorsa, bence zeytinli omlet yapin, peynir rendeleyin, pizza gibi birsey olsun. belki yer.
Kolay gelsin :)

Ordan Burdan Hayattan Bizim Usul Makarna' da