19 Aralık 2008 Cuma

Kabak Mücver


Birkaç gündür canım aşırı derecede kabak mücver çekiyordu,hani sanki aşeriyordum desem yeridir.Bir fırsatını bulup markete gidip hemen dereotu aldım geçen gün.Kabaklarım zaten hazırdı.Yıllardır ne yapmışım ne de yemişim,en azından kızartma olarak yememiştim.Canım kızartma istedi napıyım,zaten çok nadir yapılır bizim evde kızartma.Ben de hakkımı mücverle kullanmak istedim.

Malzemeler:
2 adet kabak
yarım demet dereotu
1 yumurta
aldığı kadar un
tuz,karabiber
kızartmak için sıvıyağ

Yapılışı
1.Kabakları soyup derin bir kaba rendeleyin.
2.İçine yumurtayı kırıp,dereotlarını ince ince kıyın
3.Tuzunu,karabiberini ve aldığı kadar unu ekleyip iyice karıştırın
4.Teflon tavada güzelce kızdırılmış yağa birer yemek kaşığı kadar koyup her iki tarafını da kızartın
5.Sıcak sıcak servis yapın

Ben evin büyük adamı sevmediği için 2 kabaktan yaptım,hasretim dinene kadar da bolca yedim.Beni gören küçük adam da iştahımdan etkilenip bir tane yedi.Akşam da ''çok güzel olmuş bak,hatrım için biraz ye'' dediğim büyük adam çok beğenip 2 dilimi hüpletti.Ertesi gün de yanında beyaz peynirle öğle yemeğim oldular.Bu kadar vuslat yeter, malum kilolar aldı başını gidiyor.
Herkese keyifli sohbetler eşliğinde kahvaltı masaları ve kalabalık akşam yemekleri ile geçen bir haftasonu diliyorum.

16 kİşİ fİkrİnİ söylemİş:

Yasemin dedi ki...

adaŞım vallahi kızartma konusunda bizim evdede var katı kurallar. bunun fırın versiyonuda aynı lezzeti vermiyor yahu. en iyisi ben kuralları kırıp bi güzel kızartıım mücüverleri! ellerine sağlık!

Tijen dedi ki...

Ben de bayılırım mücvere. Yazın bir kere az zeytinyağında kızartarak yaptım. Canım çok çektiydi, peynirli, bol yeşillikli...

neslihan dedi ki...

canım hem çok leziz hem de çok şık bir mücver olmu.ellerine sağlık.arada böyle kaçamaklar harika oluyor:-)sevgilerimle...

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Bunca yıl uzak durduğum bir lezzet, ama artık ben de güzel bir tanışma ayarlamak istiyorum mücverle :) Ellerine sağlık..

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

yasemincim adasının dediğine katılıyorum of harika olmuş ama kilolara kilo katıyoruz yahu ne yapıcaz ama harika gözüküyor yahu:=))

manii dedi ki...

Immmm... bayılırım bende mücvere bende genelde fırında yaparım ama gerçekten kızartmanın tadi bir başka canım :)ee napalım canım arada bir kaçamak ta hakkımız dimi ya :) afiyet olsun bu arada...

Banu Karagil Dalaman dedi ki...

ben de yapmıyorum kızartma, ayrıca ne yaparsan yap kızartma mutfakları eskitiyor:) Geçenlerde yabancı bir kanalda mücver tarifi vardı aaaa bizden çalmışlar diye çok kızdım valla, bende çok severimmm sıcak soğuk her halini.

selin dedi ki...

ne kadar isterdim kizartma vb. konularda mutfagima (bogazimiza) sınır koyabilmeyi :) sizleri oncelikle bunun icin tebrik ediyorum. mucverler ise enfes gorunuyor, ellerinize saglik

Betül KÖROĞLU dedi ki...

bende bayılırım mücvere. ben teflonda çok az yağda yapıyorum. her mücver koyacağım zaman tavaya 1 çay kaşığı kadar yağ koyarım.

ellerine sağlık canım. sevgiler

lemanice dedi ki...

çok severim kabak mücveri.aldım gittim ellerine sağlık.

pel!n dedi ki...

Ohh nefis olmuş,ellerine sağlık...Afiyet olsun...

mujdenin denemeleri dedi ki...

Aaa ben de bugün mücver yaptım ve bayıla bayıla yedik.Bayılırız ailecek.Ellerine sağlık canım.Sevgiler...

nilay dedi ki...

Bizim evdeki küçük bey bayıldığı için ben yapıyorum valla. en son fazla haşladığım karnabahardan yaptım. Oda çok lezzetli oldu.
Ellerinde sağlık. Görüntü harika

Tuana dedi ki...

Bugün bende çok sevdiğimden kabak mücver yaptım fakat ben içine bir tane patates ve bütün kaşarın 4'te birini de rendeledim. Birde böyle deneyin, çok lezzetli oluyor, beğeneceğinize eminim.

♥ Craft Woman ♥ dedi ki...

Bayılırım ve hem yakarım yada içi çiğ kalır sana gelince bana yaparsın değil mi :)

Zarpandit :) dedi ki...

aman ya kızartmasız hayatta cekilmiyorki :( bizim malum mutfak yok cok kızartma heleki patates cekerse burger a dogru uzanıyoruz:))))
kucugumun yanakları öpüldü :)

Ordan Burdan Hayattan Bizim Usul Makarna' da