17 Eylül 2008 Çarşamba

Zeytinyağlı Barbunya

























Kapalı bir kutucuk içinden çıkan minicik toplar,diyorum ben onlara.Bu anlamda bezelyenin amcaoğlu belki ama benim için bakliyatların şahıdır barbunya.Yaz mevsiminde zeytinyağlı taze fasulye ne ise,kışın da barbunya odur.O yüzden şimdiden bol bol dondurucuya stok yapıyorum.Malum fasulye bizleri terketmek üzere,zaten bu yaz kendileriyle pek anlaşamadık.Pazarda defalarca '' bu iyi fasulyeye benziyor,bu defa tamamdır'' desem de hepsi beni yanılttı.Yemedik mi yedik ama valla pek de bayılmadık.Dondurucudan çıkmış fasulyenin tadını pek sevmiyorum ama barbunyasız yapamam.


Geçtiğimiz Cumartesi akşamı iftara gelen misafirlerime de misler gibi barbunya yaptım.Eeee her yiğidin yoğurt yemesi farklıdır tarifimi de vereyim bari.




Malzemeler:
1 kilo barbunya
1 büyük kuru soğan
3 orta boy domates
2 havuç
4-5 diş sarımsak
3 adet kesme şeker
tuz
2-3 yemek kaşığı zeytinyağı
maydanoz

Yapılışı:
1.Önce soğanları yemeklik doğrayın ve zeytinyağı ile birlikte tencereye koyun
2.Soğanları tam olarak kavurmadan içine verev olarak kestiğiniz havuçları da ekleyin.
3.Birkaç dakika sonra doğradığınız domatesleri de ekleyip,domatesler iyice yumuşayana kadar tencerenin kapağını kapatın
4.Barbunyaları ekleyin
5.şekerini,tuzunu ve sarımsağı ekleyin
6.üzerini azıcık geçecek kadar su katıp kısık ateşte barbunyalar yeterince yumuşayıncaya kadar pişirin.
7.Piştikten sonra soğuyunca servis tabağına alın ve üzerine maydanozla süsleyin
Afiyet olsun.

Not: Zeytinyağlı yemeklerinizi yemekten en az yarım saat önce buzdolabından çıkarırsanız daha lezzetli olur.

Yorum yaz.

8 kİşİ fİkrİnİ söylemİş:

Düğme Bay'la BinbirçeşniHayat dedi ki...

yasemın,bende bu sene fasulyeyle anlaşamayanlardanım:(
ellerıne saglık.nefıssss

zero dedi ki...

Barbunya benim ilk pişirmeyi öğrendiğim yemektir. Daha doğrusu ilk kendi kendime yaptığım demeli. Genelde hep elimin tadını beğenirler ama benim de en çok övgü aldığım yemektir zeytinyağlı barbunya. Benim için ilk olmak gibi bir özelliği olmasından mıdır, yoksa her defasında beni hiç hayalkırıklığına uğratmamasından mıdır bilmem, yeri ayrıdır bu yemeğin bende:) Ama pişirme şeklimizin çok benzediğini söylemeliyim. Ben muhakkak düdüklü tencerede yaparım, bir de (bunu btün zeytinyağlılara yapıyorum, şiddetle tavsiye ederim) yemeğin soğanını, domatesini vs çok az bir zeytinyağında kavurup yemeğin asıl yağını piştikten sonra üzerine gezdiririm. Egeli dostlar hep böyle önerirler ve öyle yaparlar benim gördğüm. Zeytinyağın tadının böyle daha çok çıktığını söylerler. Gece gece canım çekti şimdi:)

:)den dedi ki...

Yaseminciğim merhaba,
"Minik topları" öyle şirin anlatmışsın ki, en kısa zamanda Zeytinyağlı Barbunya pişirmek farz oldu:)
Anlatımın, kendini ifade etme şeklin daha da bir tadından yenmez hal almaya başladı benden söylemesi:)

Banu Karagil Dalaman dedi ki...

Bende hiç sevmem ama aşkla anlatmışsın barbunyayı, sevesim geldi. En yeni ayıyorum, sen bloglarımını mı birleştiriyorsun arkadaşım?

sarımutfak dedi ki...

çok severim çok içine ince ince kesilmiş yeşil biberde koyuyorum artık
ellerine sağlık nefis olmuş

Cafe Gusto dedi ki...

sana yorum bırakmaya çalışıyorum ama bir problem var yorum açılmıyor...

Cafe Gusto dedi ki...

Sonunda yorum yazabildim.Ben aslında revaniye yazacaktım ama o hiç açılmıyor.Bende şerbetli tatlı özürlüyümdür.Tatlı şerbeti içince taş gibi oluyor.O nedenle sütlü tatlı tarifleri ile idare ediyorum...Ellerine sağlık...sevgiler...

pelin dedi ki...

Revaniye yorum yazamadım(link verilmemiş sanırım) ama çok güzel olmuş..Gelmişken barbunya da yorumsuz kalmasın dedim :) İkiside tam benlik olmuş,ellerine sağlık...

Sevgiler..

Ordan Burdan Hayattan Bizim Usul Makarna' da