10 Eylül 2008 Çarşamba

Toyga Çorbası



Bu çorbayı ilk defa Sevgili Seda'nın blogunda görmüştüm aylar önce,daha evvel hiç adını duymadığım için ilgimi çekmişti.Ve de yoğurtlu bir çorba olduğu için tam Tuğra'nın kalemiydi. Hemen de denemiştim ve sonuç tahmin ettiğim gibi başarılıydı.Tuğra hiç itirazsız afiyetle yemişti.O günden sonra bir daha da denemedim ama geçen gün yine bir yemek programında görünce hatırladım.Sayfamda da tarifi paylaşmadığımı farkedince öncelik Toyga çorbasının oldu.Ramazan'da iftar sofralarının en vazgeçilmez yemeği çorbalardır.Hem farklı hem de besleyici değeri yüksek bu çorbayı yapmak isteyenler için


Malzemeler:

1 su bardağı haşlanmış nohut

1 su bardağı akşamdan ıslatılmış aşurelik buğday

1 su bardağı yoğurt (ben yoğurdunu daha fazla kullandım)

3 yemek kaşığı un

8 bardak su ( dileyen et suyu ya da tavuk suyu da kullanabilir.)

2 yemek kaşığı zeytinyağı,

tuz, nane, pulbiber


Yapılışı:

1.Akşamdan ıslatılmış aşurelik buğdayı süzüp yıkayın.

2.6 bardak kadar sıcak su ekleyerek, düdüklü tencerede yaklaşık yarım saat pişirin.

3.Pişen buğdayı suyu ile beraber başka bir tencereye alarak içerisine haşlanmış nohutlarımızı ilave edin.

4.5 dakika kadar birlikte kaynatın

5. 3 kaşık un ve 1 su bardağı yoğurdu karıştırın ve tencereye yavaşça ekleyin.

6.Koyuluğuna göre yaklaşık 2 su bardağı daha kaynamış su ekleyerek, kaynamasını bekleyin.

6.Tuzunu ekleyin.

7.5 dakika kadar kısık ateşte piştikten sonra üzerine kızdırılmış, naneli, pullbiberli yağı dökün (ben bu aşamayı pek yapmıyorum ,nane ve pulbiberi çorbanın içine ekliyorum)


Afiyet olsun.


8 kİşİ fİkrİnİ söylemİş:

Banu Karagil Dalaman dedi ki...

Ben bu çorbaya bayılırım zaten her çorbayı severim ama nohutla çok hoş oluyor, ellerine sağlık canım arkadaşım. Birde yapraklar metal görüntülü plastik.

zero dedi ki...

Hiç denemediğim bir çorba ama harika görünüyor. Hem malzemeleri de o kadar besleyici ki... İlk fırsatta yapmak farz oldu. İyi ki paylaştın Yasemincim, ellerine sağlık:)

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Yasemin'cim canım ellerine sağlık.
Afiyetli bol bereketli sofralar diliyorum canım.
Tuğracığımı da minik ellerinden öpüyorum.
Sevgiler

Huriye dedi ki...

Canim ellerine saglik, bu çorbayi çok duydum ama hiç denemedim insallah sayende firsat olur pek lezzetli görünüyor,afiyet olsun iyi iftarlar,öptüm.

neslihan dedi ki...

Hımmm,nefis görünüyor,ellerine sağlık canım .sevgilerimle...

Craft Woman dedi ki...

Toyga mı ay bende ev hanımı sanırdım kendimi ne ilginç bir ad takmışlar. Yöresel yemekleri sayende öğreniyorum.

nilay dedi ki...

Benim sandart kabul çorbamdır. Hem bayıla bayıla yapar hem de bayıla bayıla yerim

SMİLENA dedi ki...

çok bbesleci görünüyor.denemeliyim.elinize sağlık

Ordan Burdan Hayattan Bizim Usul Makarna' da